recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Hifi-løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Hifi-løsning

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
stefanlorenz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2011
Sted: dk - 6372
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Hifi-løsning
    Sendt: 16-November-2011 kl. 15:45
Tak for alle indlæg.

Jeg må sige at jeg har fået øjnene op for Sonos. Så vidt jeg har kunnet opfatte det, løser det alle mine problemer Handshake

I stuen vil jeg kunne anvende mit almindelige surround-anlæg med blue-ray afspiller, sammen med den passive ZonePlayer, som kan sende lyden trådløst fra hovedanlægget i stuen ud til andre enheder placeret rundt i huset. Det gælder både FM-signalet fra min surround-receiver og evt. cd i afspiller.

I de andre rum placeres enten en aktiv enhed med tilsluttet højtalere, eller en samlet enhed med indbygget højtalere.

Med en netværksharddisk kan al digitalt musik afspilles trådløst over hele huset. Desuden er der via netværket adgang til internet radio (hvilket kan accepteres istedet for FM).

Det hele kan fjernbetjenes via Computer, Smartphone eller Ipod/Ipad fra hele huset. Man kan vælge at der spilles forskellig musik for hver enhed, forskellige lydstyrker, eller det samme for dem alle. 

Prisen for et komplet Sonos sæt til mit hus (4 zoner) ligger på kr. 15000, uden surround-anlæg, højtalere mm. Dette er acceptabelt, dog efter min mening ikke i den helt billige ende. Så jeg er stadig åben for at høre om noget der kan nogenlunde det samme, dog billigere.


Redigeret af stefanlorenz - 16-November-2011 kl. 15:46
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg må lige rette mig selv og indrømme at du fik ret, Hessi - der findes receivere med 4 zoner, f.eks. Yamaha RX-A 3010 (men når det er sagt, så er Sonos en noget mere elegant løsning - det løser bare ikke OP's behov om surround)

Yaaaaaaaaiii.... endnu en gang hvor jeg fik ret. LOL Tongue

Jeg kom nemlig også til at tænke på at det ikke løser surround problematikken i stuen, men så tænkte jeg også om det ikke er muligt at få en surround receiver der kan modtage signal fra Sonos?

Eller lave en løsning hvor signalet fra Sonos bliver sat til en af indgangene i surround receiveren? Smile


Redigeret af Hessi - 16-November-2011 kl. 15:40
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Så er spørgsmålet jo hvorfor du er "næsten sikker" - der findes løsninger med 3 zoner, men ingen jeg kender med 4. 


Jeg må lige rette mig selv og indrømme at du fik ret, Hessi - der findes receivere med 4 zoner, f.eks. Yamaha RX-A 3010 (men når det er sagt, så er Sonos en noget mere elegant løsning - det løser bare ikke OP's behov om surround)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6992
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 22:26
Sonos kan begge dele

Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 22:09
Kan Sonos (eller tilsvarende Logitech løsning) give 4 forskellige zoner hver sin signal uafhængigt af hinanden eller give alle zonerne den samme signal? Og kan de 4 forskellige zoner styres uafhængigt af hinanden?

Er bare nysgerrig, ved det nemlig ikke selv. Smile

I så fald er det jo klart den bedste løsning til pengene. Ellers skal man vel ud noget avanceret noget, med medie servere og medie hubs (a'la Cisco, Linksys eller Microsoft home server gøgl) osv.?
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6992
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 21:49
FM kan måske godt bruges med Sonos da de har line in og der kan man bare tillutte en fm modtager.

Har Selv Sonos i 4 rum og er meget glad for det.

Utrolig brugervenligt
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Kampus siden hvornår har sonos kunnet styres på de enkelte enheder og desuden også understøttet FM?

Hvor ser du kravet om at det skal være FM? Der skrives bare at der skal kunne høres radio i rummene, det klarer en Sonos fint, ikke kun de stationer du er kender fra FM men også tonsvis af udenlandske.

Edit: ..og så fik jeg lige læst det oprindelige indlæg lidt grundigere og fandt det om FM.. Anyway, hvis man er til at lytte radio er mulighederne enorme med sonos, også selv om det ikke lige er FM..


Redigeret af strandvasker - 14-November-2011 kl. 21:41
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Kampus siden hvornår har sonos kunnet styres på de enkelte enheder og desuden også understøttet FM?

Jeg har det ikke selv. Så du må tilgive min uvidenhed. Men forslaget er vel heller ikke ubrugeligtSmile
Til top
Hvedstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 18:12
En løsning med med Apple-produkter vil også kunne opfylde de fleste af dine behov. F.eks Pioneer forstærker som kan styres via Iphone, Ipod eller Ipad, samt en flok Airports. 
Mvh

Hvedstrup
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 17:37
DO'H... fejlklik igen. Sorry Embarrassed

Redigeret af Hessi - 14-November-2011 kl. 17:38
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

 

Kender dog intet hardware der har ovenstående, men er næsten sikker på det findes. Smile
Så er spørgsmålet jo hvorfor du er "næsten sikker" - der findes løsninger med 3 zoner, men ingen jeg kender med 4. 

Skrev jo også næsten... Big smile
Men jeg er næsten også sikker på at han ikke er den eneste der har dette behov, og har aldrig selv kigget på noget over 5.000 kr. Smile

EDIT: Ja Sonos og Logitech er ret gode løsninger hvis det ikke absolut skal være "Hi-Fi".... Ved ikke lige hvorfor jeg tænkte på receivere og forstærkere med det samme. Big smile


Redigeret af Hessi - 14-November-2011 kl. 17:39
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 17:13
Kampus siden hvornår har sonos kunnet styres på de enkelte enheder og desuden også understøttet FM?

Stefanlorenz hvad mener du med "i den billige ende", hvor stort et budget taler vi helt nøjagtigt om? Jeg vil mene det næsten er umuligt at finde noget som kan opfylde dine krav. Blandt andet sonos og squeezebox kunne opfylde dele af dine krav.
Jeg tror dog du må komme med en noget nærmere beskrivelse af dine nøjagtige krav, feks: hvad skal der kunnes høres i hver "zone"? Kan du leve med netradio istedet for fm? Hvor meget skal man kunne kontrollere fra hver enhed? Er du indehaver af iPhone eller en Android mobil? (de kan bruges som fjernbetjening til blandt andet iPhone og squeezebox).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu