recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvaliteten på HD-kanalerne hos YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvaliteten på HD-kanalerne hos YouSee

 Besvar Besvar Side  <1234 73>
Forfatter
Besked
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 01:21
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Den lavere bitrate gælder alle HD kanaler i grundpakken

ZDF HD     5.8 Mbps (video)
SVT1 HD   6.1 Mbps (video)
K5 HD       5.9 Mbps (video)

De har ligget på 9-10 Mbps eller mere tidligere.
Der er ingen TV udbyder der sover trygt, før HD kanalerne ender i samme visuelle stand som SD'erne. Der hvor jeg kommer fra, sætter man som regel prisen ned, når indholdet bliver kraftigt reduceret, men den slags skal vi nok ikke forvente på TV-området, hvor det bare er blevet dyrere og dyrere og grimmere og grimmere.
 
De skal hele tiden pille ved noget hos youSee, det har været under al kritik i 2011, hvor der har været så mange totale nedbrud, og ellers sort skærm på diverse kanaler på diverse tider. For ikke at nævne manglen af lyd på SVT1 HD.
 
Men det kan ikke være korrekt, da El Presidente for youSee sagde at de kører alle HD kanaler med 12Mbps, for et stykke tid siden. ;) Plus at de kører med nogle bedre encodere end de andre TV udbydere, så de kan levere den samme gode kvalitet, ved en lavere bitrate. De må så ha' indhentet nogle super encodere nu, hvis de kan køre ZDF HD med kun 5.8Mbps, uden tab af kvalitet. ;)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 08:26
Hvor mange af kanalerne kommer fra Canal Digital/Telenor?

De skruede ned for bitraten for noget tid siden.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 08:46
Sjovt nok sad jeg og så en naturudsendelse på DR HD i går, og i visse scener sad jeg faktisk at tænkte på om YouSee havde pillet ved bitraten, da nogle scener var meget pixeleret, mens andre var "uldne i kanten" i stedet for knivskarpe.

Denne tråd bekræfter så min frygt.

For "%#&%"/&#() da også YouSee! Det kan I ikke være bekendt!
Til top
JohnH Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 09:53
Kan vi få recordere.dk på banen med en kritisk journalistisk opfølgning? Tak Big smile
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 11:43
Der findes ingen milliBit. Da milli betyder 1/1000 del.
 
Fordi 1 bit er det mindste man kan få. Da en bit betyder enten 0 eller 1. da du ikke kan have en 0,00X værdi kan du altså ikke have mindre end 1 bit. 0 bit er ingen ting. og en 1/1000 del bit kan ikke bruges til noget. 
 
Du skal se det som en kontakt. Den kan enten være slukket eller tændt. ikke en 1/10 del tændt eller slukket. 
 
Altså hedder det 0bit = ingen ting. 1bit = enten 0 eller 1.
2 bit er således enten 00, 01, 10 eller 11. i Bit.
 
en byte består af 8bit. Således at f.eks. et bogstav (f.eks. R) består af 8bit (01010010).
 
Recordere.dk skrives derfor således i Binær kode : 010100100110010101100011011011110111001001100100011001010111001001100101001011100110010001101011
 
altså 12x6bit


Redigeret af fiskerendk - 15-November-2011 kl. 11:46
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 11:56
Ahh crap! Tænkte over det da jeg så Walking Dead i går. Er det så Stofa man skal hoppe på i stedet? Er ret træt af Yousee og dette hjælper ikke. 
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Kan vi få recordere.dk på banen med en kritisk journalistisk opfølgning? Tak Big smile

Enig, det er ikke i orden, Lars - det må du gerne lige følge op på.

Så vidt jeg husker lå Yousee som budskraber i en sammenligning lavet på flatpanels.dk - siden blev der rettet lidt op - men nu dette Angry

Man kunne få den mistanke at de lige skruer op for kvaliteten når der er lidt negativ presse også skruer ned igen efter noget tid når kritikken har lagt sig.
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mgmg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Der findes ingen milliBit. Da milli betyder 1/1000 del.
 
Fordi 1 bit er det mindste man kan få.
 
 
Man kan derimod godt tale om millibit per sekund.
 
Dvs. 1 mbps betyder at der overføres 1 bit pr. 1000 sekunder.
 
(beskeden båndbredde, hehe)
Kuro
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 12:52
Jeg har lige prøvet at spørge YouSee på facebook og linket til denne tråd. Bliver spændende at se hvad de svarer.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 13:09

Der er bare lige den hage at der er ingen SI Binær standard der definere millibit. Derfor er kan det kun være Mbps. Om det er fordi at det vil være underligt hvis noget kun overførte med 0,0005Hz. Og derfor ikke kan betegnes som overførsel eller hvad det ved jeg faktisk ikke. Men ihvertfald kan man ikke dele en bit over i flere.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Der findes ingen milliBit. Da milli betyder 1/1000 del.
 
Fordi 1 bit er det mindste man kan få.
 
 
Man kan derimod godt tale om millibit per sekund.
 
Dvs. 1 mbps betyder at der overføres 1 bit pr. 1000 sekunder.
 
(beskeden båndbredde, hehe)
Nej det kan man altså ikke. Der findes simpelthen ikke den enhed. Mbps = megabit pr sek
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 13:46
I guder, er der ikke vigtigere emner i dén her tråd end at diskutere følgerne af at en bruger skriver m i stedet for M? Jeg synes sådan set det er ret væsentligt at få noget fokus på det her emne, og så er det lidt synd at det skal druknes i flueknepperi om et bogstav. 6.2 mbit til HD er en _skandale_, og udover at råbe op til diverse medier (og her tænker jeg ikke kun på Recordere.dk, hvis ellers nogle af de store medier har folk tilbage der har bare lidt forstand på teknik, så burde der være en historie i at yousee tager sig betalt for en HD kvalitet der ikke er der). Og ikke mindst, alle der læser denne tråd og som har et Yousee abonnement, bør skrive en klagemail til yousee (men formuler jer nu pænt...).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 73>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu