recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvaliteten på HD-kanalerne hos YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvaliteten på HD-kanalerne hos YouSee

 Besvar Besvar Side  <1 34567 73>
Forfatter
Besked
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Om noget er eller skal være Transparant, for år tilbage, Jane Doe var inde på samme.
En DVD med 4,7GByte har vel omkring 1 MByte per sekund eller 8 MegaBit per sekund.
Så igen når YouSee taler om 6MBit og kalder dette HD, OK. Hvad en BluRay skive har skal jeg lade være usagt.
The pacific på blu-ray har en gennemsnitlig video bitrate på 26 Mbps, LOTR EE har en på 30 Mbps.
Der er godt nok stor forskel på blu-ray HD og så tv HD (light).
Tja, når man så tænker på at DR sendte ukomprimeret video rundt internet med 380Mbps FØR de overhovedet tænkte på HD...
Det får også en til at tænke på den voldsomme komprimering der er på både DVD og endnu mere på BDShocked, men her fungerer det jo rimeligt godt...men kunne nu godt tænke mig at se om f.eks motion blur blev mindre uden komprimering? - men nu er vi (IGEN) ot...Cry
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ullum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 15:23
Mon Youseesupport er gået hjem for idag ??
Der er kommet flere rigtig gode spørgsmål som trænger til at blive besvaret.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 15:28
@ Yousee
 
"går den, så går den..." ?

Jeg må desværre erklære mig ening i det meste af det der er skrevet i tråden. Har lige blændet op for CSI på kanal 5 HD. Det ser tydeligt ringere ud end det plejer. - Tæt på SD fra TV2. Det jeg sidder og kigger på lige nu har intet andet til fælles med HD end at der er mange pixels... Det er lige som ikke nok vel? Argumentet om at bedre encodere skulle give anledning til at skrue ned for bitraten forkommer mig ret bagvendt. Særligt når de nu ikke er gode nok til at overbevise at det ikke medfører kvalitetstab. I min bog skulle bedre encodere gerne give mig en bedre oplevelse af at være kunde hos Yousee. Ikke en ringere.

Jeg er personligt kommet der til hvor jeg ikke gider høre flere bøvede undskyldninger fra yousee. Det er lidt på samme måde som når DSB endnu engang skal forklare hvorfor toget ikke kommer. - Jeg er lige glad..

Jeg er kunde hos jer og betaler i dyre domme for at få leveret TV. Jeg vil have bedre billedkvalitet, ikke ringere og jeg forventer at de funktioner i ellers tilbyder og reklamerer med virker stabilt. Hvor svært kan det være at forstå?
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Jeg er kunde hos jer og betaler i dyre domme for at få leveret TV. Jeg vil have bedre billedkvalitet, ikke ringere og jeg forventer at de funktioner i ellers tilbyder og reklamerer med virker stabilt. Hvor svært kan det være at forstå?

Det kan være deres udfordring er at de også markedsfører sig med at de har mange HD-kanaler og de reklamerer med start-forfra, cinema, TV-arkiv - noget der sikkert også kræver en del båndbredde. Det sidste virker ihvertfald ikke altid lige stabilt i mit område - svaret er at der er for mange brugere på samtidigt, og ? så lad være med at sælge Yousee Plus til mig før det virker.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 15:54
Hej Alle

Svar fra YouSee

Svaret fra YouSee er, at i forbindelse med kanalomlægningerne har de investeret i helt ny teknik.

De gamle MPEG-4 encodere (dem der laver det digitale TV-signal) er udskiftet med nye mere effektive, og det giver mulighed for at udsende HD kanaler med lavere bitrate end tidligere.

De har inviteret os (recordere.dk teamet) en tur forbi central-teknikken hos YouSee, til en demonstration af forskellen på ny og gammel teknik. Så vi med egne øjne kan se hvordan det virker.

Vi vender tilbage senere med en evaluering, når vi har set denne pratiske demonstration Smile

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ikje Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ikje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 16:04
Jeg kan supplere med, at vi for omtrent en måned siden tog nye encodere i brug. I første omgang satte vi SVT1 HD på og siden har vi sat ZDF HD, MTV HD, Kanal 5 HD og altså også DR HD på de nye encodere.
 
Vi ønsker at vurdere effekten af at skifte til de nye, som efter vores bedømmelse giver en billedkvalitet, der er fuldt på højde med de gamle encodere selv om de gamle kører med en højere bitrate. Bitraten er - som mange vil vide - bestemt ikke den eneste parameter, der er afgørende for kvaliteten af et HD-signal.
 
Vi har ikke tidligere fået kundeklager over forringet kvalitet på de kanaler, vi har lagt over på de nye encodere før nu, hvor der er foretaget tekniske målinger på signalet.
 
Vi evaluerer løbende kvaliteten og erfaringerne med encoderne, og vi vil naturligvis også se på, om det kan være nødvendigt at justere på bitraten igen.
 
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee
 


Redigeret af ikje - 15-November-2011 kl. 16:05
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 16:05
Der skal ikke skrues ned, - men op for bitraten . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 16:08
Bitraten ER og BLIVER kongen mht billedkvalitet . Derfor bevar de 12mbps som laveste fællesnævner, - og skift encoderne i forhold til det .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

 
Vi ønsker at vurdere effekten af at skifte til de nye, som efter vores bedømmelse giver en billedkvalitet, der er fuldt på højde med de gamle encodere selv om de gamle kører med en højere bitrate. Bitraten er - som mange vil vide - bestemt ikke den eneste parameter, der er afgørende for kvaliteten af et HD-signal.

Det er rigtigt, men der er dog en grænse for hvor langt man kan gå ned, og stadig bevare en vis kvalitet - uanset hvilken komprimeringsalgoritme du opfinder. Og et nok så væsentligt spørgsmål - var bitraten ikke i forvejen skruet ned på den gamle encoder, i forhold til hvad I startede med? Den demonstration I vil lave, er det ud fra den oprindelige kvalitet, eller ud fra den kvalitet I lige er kommet fra? Det er jo lidt "nemt" at sige at man kun har forringet kvaliteten med (fiktivt) 5%, hvilket ikke vil være synligt, og så gøre det 15 gange.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Svar fra YouSee

Svaret fra YouSee er, at i forbindelse med kanalomlægningerne har de investeret i helt ny teknik.

De gamle MPEG-4 encodere (dem der laver det digitale TV-signal) er udskiftet med nye mere effektive, og det giver mulighed for at udsende HD kanaler med lavere bitrate end tidligere.

De har inviteret os (recordere.dk teamet) en tur forbi central-teknikken hos YouSee, til en demonstration af forskellen på ny og gammel teknik. Så vi med egne øjne kan se hvordan det virker.

Vi vender tilbage senere med en evaluering, når vi har set denne pratiske demonstration Smile

  /Lars

Vi vil meget gerne have en beskrivelse af det udstyr der bruges til demonstrationen... Hvis nu man f.eks. bruger et tv med støjreduktion aktiveret, med den begrundelse at det er et "typisk forbruger-tv", så vil det være væsentligt mere vanskeligt at se forskellen.


Redigeret af Otto J - 15-November-2011 kl. 16:18
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Der findes ingen milliBit. Da milli betyder 1/1000 del.


Hvis DR havde 6,2Mbit at gøre godt, med, hvad skulle de så gøre når alle bits var opbrugt?

Der var den anden forglemmelse i de 6,2mbit, nemlig tiden.

Det hedder Megabits per sekund og man kan sagtens have millibits per sekund - det er absolut intet problem.

Man kan også sagtens tale om halve bitlængder.

Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
michapdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michapdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Jeg har ihvertfald tænkt at skrive til min antenneforening (Skanderborg) for at høre om de har tænkt sig at acceptere denne kvalitetsforringelse.

De ligger i skarp konkurrence med Waoo som leverer fiber i samme område og de fifler mig bekendt ikke med signalkvaliteten.
 
Enig...  Dette kunne sagtens betyde farvel til en ellers god antenneforening i Skanderborg, som så er belastet af YouSee forringelser.
Så må det blive Waoo, på trods af at man jo der desværre er tvunget ud i brug af en settop boks.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 73>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu