|
Højtaler og forstærker |
Besvar |
Forfatter | ||
hashmus
Ny bruger Oprettet: 18-November-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
Emne: Højtaler og forstærker Sendt: 18-November-2011 kl. 11:38 |
|
jeg skal bygge et anlæg til Roskilde Festival, men jeg mangler lidt hjælp til køb af udstyr.
1) jeg har tænkt mig at købe 2stk 400w/300w RMS 8ohm højtaler 2) jeg skal bruge en forstærker men jeg ved ikke hvad for en? det skulle helt være en bilforstærker da den kan kører på 12v. Mit problem ligger i at mange skriver at deres bilforstærker smider fx 2x1350watt ud men kun 2x140 RMS ved 4ohm. Hvor meget betyder RMS watt i forhold til Peak watt? hvor meget skal en forstærker smide ud for at jeg får max udbytte af mine højtaler? på forhånd tak:)
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Sendt: 18-November-2011 kl. 15:08 | |
Diu vil altså kunne spille ret højt :-)
Peak effekt har du ikke rigtigt noget at bruge til, men det bliver jo altid til imponerende tal. Men hvis du vil spille med 200W effekt per kanal, skal du regne med at slæbe omkring 800W fra batteriet (=66A). Et typisk stort batteri indeholder 100AH, eller til cirka 1½ time ved fuld skrald. Klaus |
||
hashmus
Ny bruger Oprettet: 18-November-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
Sendt: 18-November-2011 kl. 17:28 | |
Tak for det hurtige svar ;) men skal lige være helt med;D
ja jeg vil gerne kunne spille rigtig højt i perioder, det med batteriet skal vi nok finde ud af da det kun er i perioder ;) men hvis jeg fx sætter denne forstærker http://www.thansen.dk/product.asp?c=6071157596&n=1200266496&pn=-1165190864 til vil jeg så kunne få et godt udbytte uden fare for at brænde mine højtaler af ?? og bliver tilførelsen af watt til højtaleren lavere ved 4 Ohm brokoblet 350W ved 2 kanaler. når min højtalere altså er 8ohm???
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |