recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XTZ 99.26 mkI vs mkII
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXTZ 99.26 mkI vs mkII

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
King Nothing Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Emne: XTZ 99.26 mkI vs mkII
    Sendt: 21-November-2011 kl. 21:46
Er på jagt efter to nye højtalere. De skal indgå i et 5.1 setup men dog hovedsagligt bruges til musik. Forstærkeren er en yamaha v2067.
Jeg har i dag lyttet til 99.36 og 99.26. Jeg kan kun være enig i alt den ros de får i diverse tests. Jeg vil lige stille mit spørgsmål og så komme med en kort beskrivelse af min oplevelse af de to højtalere.

Hvad er forskellen på mkI og mkII, kan forstå at der er kommet et nyt delfilter på, men opleves de meget forskellige? De fleste test som roser disse højtalere er lavet på mkI'erne, selvom mkII'erne jo er nyere så er det jo ikke altid at det gør dem bedre. Grunden til at jeg spørger er at 99.26 er billigere i mkI versionen så tænker på om mkII er det ekstra værd?

Jeg lyttede i dag til 99.36 og 99.26 begge mkII. Jeg startede med 99.36erne. Den beskrives ofte som en neutral højtaler med rigtig god detalje, synes især vokale var rigtig lækker og detaljeret, men samtidig synes jeg også der var en rigtig god bund i. Nogen vil måske finde diskanten for påtrængene, men jeg synes den var detaljeret og lige tilpas. Det er måske en neutral højtaler, men den er bestemt ikke kedelig. Efter at have lyttet lidt til 99.36 bad jeg ham skifte til 99.26erne. Musikken stoppede og gik lidt efter i gang igen. Efter lidt lytteri sagde jeg til ham at han måtte have lavet en fejl for det var tydeligvis 99.36 som stadig spillede og bad ham igen om at sætte 99.26 på... Det var selvfølgelig 99.26 som spillede. Aldrig har jeg hørt en "kompakt" højtaler der lyder så stor. Var simpelthen dybt imponeret. Der er utrolig lille forskel mellem 99.36 og 99.26 der er måske en lille (og jeg mener lille) forskel i bund og fylde i 99.36 fordel, men jeg synes næsten at 99.26 var mere detaljeret. Virkelig en fantastisk højtaler. Jeg bad også om at få sat en sub på da 99.26 spillede (de skal jo indgå i et 5.1 setup, jeg har dog ingen sub endnu). Han satte 99W10.16 på. Jeg må sige jeg var skuffet. Den kunne slet ikke følge med og fjernede meget af detaljen fra lydbilledet. Og så havde den ikke engang meget ekstra bund. Jeg er bangebfor at jeg skal ud og finde mig en dyr sub til disse højtalere.
KN
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 22:45
Der er tests af de nye mkII - de er en forbedring, men ikke meget. Google er din ven.

mht. sub kan jeg ikke hjælpe dig.. jeg havde hørt mine på w10.17P og det er en rimelig god kombination hvor man integrerer "subben" med resten af højttaleren. 
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 22:59
Jeg kan tilføje at jeg nu ejer Anima's tidligere XTZere. (God handel) 
Når jeg får købt forstærkeren til de passive subwoofer, så skal du være velkommen til at hører dem ad, hvis det kan hjælpe dig lidt videre på din lyd-jagt. 
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu