recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips - ændre YouSee kabeltv ID
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips - ændre YouSee kabeltv ID

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
poisen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips - ændre YouSee kabeltv ID
    Sendt: 02-Februar-2012 kl. 23:28
hvis ikke det virker på dansk, vil det altid være en god ide at stille land på sverige,
-den forklaring jeg har fået det, er at dengang de danske kanal udbydere skulle ud og kigge på digitalt tv, så valgte de den standart de havde i sverige, da den fungerede, og var ovre alle børne sygdomme.
-men det tager jo lidt tid inden at de funder ud af det ude i østen, hvor de fleste tv producenter ligger.
Så derfor er der mange tv idag, der skal stå på sverige som land.
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.F.L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 16:56
Nu lykkedes det sgu' på det ene tv........

Synes ikke jeg har gjort andet end alle de andre gange - udover jeg havde strømstikket ude før jeg gik i gang. Så skift til DVB-T, søge kanaler, slukke, strøm-stik ud, skifte til DVB-C igen og voila, så spurgte den pludselig om net-id :-s

Må prøve det samme på tv'et i stuen når det bliver ledigt.....
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.F.L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 15:02
Jeg har prøvet at vælge et andet land (tjekkiet).....
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 12:29
Hvilket land bruger du? Har du prøvet at ændre land?

I går fik en forum-bruger løst sit problem med et Panasonic G10 tv ved at ændre til Finland.


Redigeret af Vilhelm - 25-November-2011 kl. 12:32
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.F.L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 12:28
Ligesom her:

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Godt_i_gang/Indlaes_dine_kanaler_digitalt/Indlaes_dine_kanaler_digitalt_paa_Philips-tv.aspx

Bortset fra at boksen der beder om indtastning af ID ikke dukker op, den begynder bare at søge.
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.F.L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Der tales da ellers om
  • Automatic installation and pres OK,

  • Start the installation and select Reinstall channels.



Korrekt.... med dansk OSD: Automatisk installatoin -> Opdatér eller geninstallér ... det er det jeg har prøvet.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 11:05
Der tales da ellers om
  • Automatic installation and pres OK,

  • Start the installation and select Reinstall channels.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.F.L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Har du set afsnit 4.2.3 i manualen? Det handler om ”Full installation”:



Ja, det er eneste mulighed man har for at genindlæse kanaler.

Opdatering (hurtig) eller Genindlæsning ( tager over en halv time).

Jeg har prøvet begge, flere gange.

Det der irriterer mig er at jeg ikke kan få lov at reset'e kanalerne helt, indtaste netværks-ID 100 og søge igen, så TV'et automatisk lægger dem i samme rækkefølge som på Yousee-boksen.... Det har det gjort før, og mine andre tv (samsung) kan sagtens finde ud af det.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 00:51

Har du set afsnit 4.2.3 i manualen? Det handler om ”Full installation”:


When the TV was switched on for the first time, a full installation of channels was performed.

You can redo this full installation all over again to set your language, country and install all available TV channels.


  • To reinstall the TV, press Home > Setup > Installation > Channel installation > Automatic installation and pres OK,

  • Start the installation and select Reinstall channels.

  • Start the installation Reinstall channels.

  • The update may take a few minutes.

  • To reorder or rename found channels, read Setup > Channels > Reordrer and rename.




Redigeret af Vilhelm - 25-November-2011 kl. 00:52
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.F.L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 19:08
Jo jo  - jeg har skam manualen.

Første gang jeg installerede tv'et spurgte det om ID, og også sidste år da kanalerne lagdes om, men ikke nu - måske YouSee sender det ud så tv'et automatisk genkender det nu?

Jeg har prøvet at skifte fra kabel til dvb-t, og skifte tilbage til kabel, det gør ingen forskel, den spørger stadig ikke.

Den finder jo sådan set også alle kanaler, den lægger dem bare ikke i den rækkefølge som de ligger hos YouSee, og det plejer den at gøre.

Jeg må vel bare i gang med at sortere manuelt.....

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Jeg ved ikke om du har vejledningen, men den findes på nettet.

Vejledningen for model 9694 siger under ”Troubleshooting" at du kan finde en label bag på tv'et, der viser hvilke lande kan du bruge til kabel-tv (DVB-C):


  • Verify if the TV supports DVB-T or DVB-C in your country.
    Check the ”Digital TV Country Compatibility” sticker on the back of the TV.

I vejledningen står der at alle DVB-C "settings" er sat til automatisk, men at tv'et muligvis vil bede dig indtaste særlige værdier når søgningen sættes i gang.

Hvad sker ser når du går ind i Setup > Installation > Channel Installation > Antenna/Cable DVB og har klikket på Cable DVB?



Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 16:39

Jeg ved ikke om du har vejledningen, men den findes på nettet.

Vejledningen for model 9694 siger under ”Troubleshooting" at du kan finde en label bag på tv'et, der viser hvilke lande kan du bruge til kabel-tv (DVB-C):


  • Verify if the TV supports DVB-T or DVB-C in your country.
    Check the ”Digital TV Country Compatibility” sticker on the back of the TV.

I vejledningen står der at alle DVB-C "settings" er sat til automatisk, men at tv'et muligvis vil bede dig indtaste særlige værdier når søgningen sættes i gang.

Hvad sker ser når du går ind i Setup > Installation > Channel Installation > Antenna/Cable DVB og har klikket på Cable DVB?





Redigeret af Vilhelm - 24-November-2011 kl. 16:47
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.F.L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:


I menuen opdatér/genindlæs kanaler bliver man spurgt om antenne/kabel, land osv - men ikke et eneste sted om kabelnet-ID.....


Reset til fabriksindstillinger.

Klaus


Det nulstiller kun lyd, billede og andre indstillinger - ikke kanalopsætning.

Jeg fatter ikke hvorfor ingen af de to tv spørger om ID....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu