recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips - ændre YouSee kabeltv ID
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips - ændre YouSee kabeltv ID

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.F.L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips - ændre YouSee kabeltv ID
    Sendt: 23-November-2011 kl. 16:33
Jeg har to Philips tv som jeg skal have ændret kabelnet-nummer på i dag (til 100 for Mpeg4).

Det er et 5404 og et 9664 - de er totalt ens i menuerne, og jeg kan simpelthen ikke finde det sted jeg kan ændre fra nuværende kabel-ID til 100.

Er der en venlig sjæl der kan fortælle hvad det er jeg overser?

I menuen opdatér/genindlæs kanaler bliver man spurgt om antenne/kabel, land osv - men ikke et eneste sted om kabelnet-ID.....

Før hen lå alle kanaler i samme rækkefølge som på YouSee boksen, og det gør det også på mit Samsung TV - men på de to Philips TV har jeg efter en søgning et sammensurium af kanaler - spredt mellem plads 1 og 998 - fx ligger info-kanalen HD på nr 14 og ikke som nr 4 som den ellers gør på den nye liste - jeg har så i stedet info-kanalen i SD på 4. og DR1 har jeg en 5-6 steder.......

Hjæææææælp.

/Jørgen
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 17:47
Hmm jeg har en gang prøvet at skulle installere et phillips tv og der poppede den op og spurgte efter netværks id da jeg havde sat den igang med at søge efter kanaler...
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.F.L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 17:58
Det gjorde den første gang jeg installerede tv'et
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 18:00
Du skal køre en automatisk installation, der spørger den om ID
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.F.L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Du skal køre en automatisk installation, der spørger den om ID


Desværre nej - hverken hvis jeg vælger opdatér eller geninstallering
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 18:35
Du skal vælge "kabel", der hvor du bliver spurgt om antenne under installationen.
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.F.L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 18:41
Det gør jeg også

Oprindeligt skrevet af Der Alte Der Alte skrev:

Du skal vælge "kabel", der hvor du bliver spurgt om antenne under installationen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:


I menuen opdatér/genindlæs kanaler bliver man spurgt om antenne/kabel, land osv - men ikke et eneste sted om kabelnet-ID.....


Reset til fabriksindstillinger.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.F.L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:


I menuen opdatér/genindlæs kanaler bliver man spurgt om antenne/kabel, land osv - men ikke et eneste sted om kabelnet-ID.....


Reset til fabriksindstillinger.

Klaus


Det nulstiller kun lyd, billede og andre indstillinger - ikke kanalopsætning.

Jeg fatter ikke hvorfor ingen af de to tv spørger om ID....
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 16:39

Jeg ved ikke om du har vejledningen, men den findes på nettet.

Vejledningen for model 9694 siger under ”Troubleshooting" at du kan finde en label bag på tv'et, der viser hvilke lande kan du bruge til kabel-tv (DVB-C):


  • Verify if the TV supports DVB-T or DVB-C in your country.
    Check the ”Digital TV Country Compatibility” sticker on the back of the TV.

I vejledningen står der at alle DVB-C "settings" er sat til automatisk, men at tv'et muligvis vil bede dig indtaste særlige værdier når søgningen sættes i gang.

Hvad sker ser når du går ind i Setup > Installation > Channel Installation > Antenna/Cable DVB og har klikket på Cable DVB?





Redigeret af Vilhelm - 24-November-2011 kl. 16:47
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.F.L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 19:08
Jo jo  - jeg har skam manualen.

Første gang jeg installerede tv'et spurgte det om ID, og også sidste år da kanalerne lagdes om, men ikke nu - måske YouSee sender det ud så tv'et automatisk genkender det nu?

Jeg har prøvet at skifte fra kabel til dvb-t, og skifte tilbage til kabel, det gør ingen forskel, den spørger stadig ikke.

Den finder jo sådan set også alle kanaler, den lægger dem bare ikke i den rækkefølge som de ligger hos YouSee, og det plejer den at gøre.

Jeg må vel bare i gang med at sortere manuelt.....

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Jeg ved ikke om du har vejledningen, men den findes på nettet.

Vejledningen for model 9694 siger under ”Troubleshooting" at du kan finde en label bag på tv'et, der viser hvilke lande kan du bruge til kabel-tv (DVB-C):


  • Verify if the TV supports DVB-T or DVB-C in your country.
    Check the ”Digital TV Country Compatibility” sticker on the back of the TV.

I vejledningen står der at alle DVB-C "settings" er sat til automatisk, men at tv'et muligvis vil bede dig indtaste særlige værdier når søgningen sættes i gang.

Hvad sker ser når du går ind i Setup > Installation > Channel Installation > Antenna/Cable DVB og har klikket på Cable DVB?



Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 00:51

Har du set afsnit 4.2.3 i manualen? Det handler om ”Full installation”:


When the TV was switched on for the first time, a full installation of channels was performed.

You can redo this full installation all over again to set your language, country and install all available TV channels.


  • To reinstall the TV, press Home > Setup > Installation > Channel installation > Automatic installation and pres OK,

  • Start the installation and select Reinstall channels.

  • Start the installation Reinstall channels.

  • The update may take a few minutes.

  • To reorder or rename found channels, read Setup > Channels > Reordrer and rename.




Redigeret af Vilhelm - 25-November-2011 kl. 00:52
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu