recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Fiber næsten klart til bestilling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TDC Fiber næsten klart til bestilling

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Thomas Wandahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Wandahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Og det ER fa..dme også godt!
Interfacet, styringen og funktionerne er markedets bedste. Det eneste der haltede sidst jeg havde TDC TV var billedkvaliteten/pixilering samt lav downloadhastihed (20/1) Det var via kobber, og derfor fik jeg parabol via Canal Digital.

Nu må vi se om ikke fiberforbindelsen giver perfekt billedekvalitet. Jeg glæder mig ihvertfald. :)

Desværre er der logisk set god grund til at frygte at det bliver de samme encodes der benyttes på fiberet, når nu TDC i forvejen har infrastrukturen på plads. Det giver dem jo oplagt den fordel at de både sparer båndbredde (som aldrig er at betragte som en gratis faktor) og samtidig skal de ikke ud og investere i 2xencoder park hvis de benytter sig af allerede eksisterende encodes.

Hej TBC1 og Wicca

 

Det er helt korrekt at vi vil bruge de encodes vi allerede har. Det er ikke utænkeligt at det vil ændre sig, efterhånden som fiber bliver mere udbredt blandt vores kunder, men som tingene er nu holder vi fast i det vi har.

 

Vi gør os altid mange tanker når vi starter et nyt projekt som for eksempel fiber bredbånd. I det her tilfælde har vores indtryk været, at vores kunder efterspørger hurtigere hastigheder, og derfor har vi valgt at lægge vores fokus her i første omgang.

 

Jeg håber at du Wicca, vil blive glad for dit nye produkt.

 

Hilsen Thomas Wandahl

Med venlig hilsen



Thomas Wandahl

Kundeservicechef i TDC



www.tdc.dk/forum
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 16:04
Hej Thomas

Super at du bruger tid på at besvare vores spørgsmål her forumet (!)
Jeg er selv så heldig at bo i jeres område, og har en aktiv fiber linie, og er meget tæt på at bestille.

Kan du evt. svare på flg (jeres hjemmeside er ret mangelfuld omkring information):
- hvornår kan man bestille online
- hvornår kommer der mere information om de enkelte produkter på hjemmesiden (f.eks. hvad HD pakken indeholder)
- hvor kan man finde en FAQ om installationen (hvilke krav er der til kabling, hvordan fungere mukltiboksen etc.). Der er en fin FAQ på jeres "normale" Hometrio produkt
- information om de bokse i tilbyder

Pft.


Redigeret af rigo - 14-December-2011 kl. 16:08
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 18:57
@Rigo
 
Mht. bestilling foregår det fuldstændig smertefrit telefonisk med TDC. Så om det er online bestilling eller bestilling via telefon ændrer ikke det store.
 
Mht. info om produkterne (HD, plus, Multiroom etc.) er vilkårene og kanalerne de samme som du kan se under HomeTrio kobber.
 
Det samme gælder kablingen. Den er identisk med kablingen til kobber (på nær fra telefonstikket til hovedboksen selvfølgelig)
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 21:42


@wicca

Jeg har nu kigget lidt på Hometrio siden (kobber). Umiddelbart er det svært at sammenligne de to produkter, da pakkerne ikke er ens. Kobber version har flere pakker, og er en hel del billigere desværre.
Bla. er HD pakkerne størrelse også afhængige hvilken Trio pakke man har valgt.

Det kunne være optimalt hvis TDC brugte noget tid på at lave en ordentlig side ala kobber siden.
Et tilbud op gratis oprettelse (som de har på den store pakke i kobber version) ville være rart Evil Smile
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 21:47
Artikel fra politikken om TDC "modvilje" med fiber
http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/ECE1478993/kritik-tdc-malker-kunderne-og-holder-dem-i-jerngreb/
Philips 6907 42" / Samsung YouSee boks
Panasonic BD 30 / Apple TV
Argon DA2 / KEF 5001
NuForce Icon / B&W 601
24" Imac / Mac mini
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Rough Rough skrev:

Artikel fra politikken om TDC "modvilje" med fiber
http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/ECE1478993/kritik-tdc-malker-kunderne-og-holder-dem-i-jerngreb/

Det er godt nok en interessant artikel, og den understøtter min egen opleveser. 
Det er besværligt at bestille. De har som sådan ikke lanceret produktet som de ellers plejer at gøre. 
Da jeg ringede til dem for at spørge til produktet fik jeg også en smøre om at 50 mbit er rigeligt, og at upload ikke er vigtigt (det er det heller ikke for mig), men rigtig mange efterspørger det jo.
Selv har jeg 100 mbit via JayNet, og 50 mbit burde være minimum med fiber. 

Den manglende konkurrence afspejler også priserne, der sammenlignet med waoo, er meget høje. Til gengæld er hastigheden lav Clap
For ikke at tale om de 5.000 det koster at få fiberen ind... en joke.

Det underlige er at jeg for ca. 1 måned siden fik en brev fra TDC med et tilbud om at få gratis oprettelse af Hometrio (kobber).

Jeg har haft fiber i huset siden DONG begyndte udrulingen i nordsjælland, og jeg har ventet på at TDC skulle begynde at levere et produkt efter de øvrige leverandører (Dansk Bredbånd, Bolignet osv ) trak sig, da TDC købte nettet. 
FastTv har jo heller ikke for god en track record.

Jeg var overbevist om at mit Boxer abonnement skulle skrottes til fordel for TDC Fiber, men jeg tror lige jeg afventer hvad TDC har tænkt sig i 2012.




Redigeret af rigo - 14-December-2011 kl. 22:14
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 22:43
Læste også Politikens artikel om TDCs mangel på at give deres kunder det bedste produkt, og deres monopolistiske position.

Skræmmende artikel, men kommer ikke egentlig ikke bag på mig. Vi er efterhånden en del som længe har råbt op om disse ublu priser og lave internethastigheder, sammenlignet med f.eks. vores nabolande som Norge og Sverige.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 22:47
TDC bruger urene forretningsmetoder. Ren mafioso.

Håber virkelig politikerne og forbrugerrådet tager dette seriøst denne gang.
Til top
TDC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

TDC Privat

Oprettet: 15-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TDC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 12:38

 

Jeg kan forstå at der er en del spørgsmål til de nye muligheder, der er med TDC Fiber.

 

Jeg vil gerne besvare nogle af alle de spørgsmål ,der er postet her i forhold til vores nye fiberprodukter.

 

Den første del er selve bestillingen, her kan vores fiberkundeservice kontaktes på 80806070, det er i øjeblikket ikke muligt at foretage bestillingen online, så indtil det bliver muligt foregår bestillingen via telefonen.

 

De pakker det er muligt og vælge og priserne på dem kan I finde her:

 

TDC HomeTrio: http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak_tbt_fiber

 

Og her:

 

TDC HomeDuo: http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak_bt_fiber

 

Her findes også kontaktnummeret til vores fiberkundeservice.

 

Den sidste tvivl jeg kan forstå der er om produktet, er selve kablingen af udstyret. Den del af kablingen som vores kunder selv kan klare, er forholdsvis identisk med den til vores almindelige TDC HomeTrio i dag, de små forskelle der er, er et spørgsmål om, hvilken port på TDC Homeboxen der skal benyttes, men det er alt sammen farvekodet.

 

Den store forskel på kablingen er, at der skal en lille boks ind i huset inden TDC Homebox, men den skal sættes op af en professionel, og er dermed ikke en vi sender til vores kunder, og de selv skal forsøge sig med.

 

Skulle der være flere spørgsmål er der mere information at hente på vores hjemmeside, via de links jeg har lagt ind ovenfor, men I er også meget velkommen til at kontakte os på socialemedier@tdc.dk.

 

Hilsen Line



Redigeret af TDC - 16-December-2011 kl. 10:56
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 14:34
@ TDC

Problemet med dit indlæg er, at det ikke rigtig svarer på spørgsmålene, da du blot linker til jeres hjemmeside der ikke er fyldestgørende.
Man kan jo ikke se hvilke HD kanaler man får etc.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 14:51
@TDC

Tak for dit indlæg. Det er dejligt (og modigt) at TDC blander sig i denne tråd.

Jeg har selv talt med jeres kundeservice, og det var desværre ikke en overbevisende viden de sad inde med.
De var usikker på om jeg kunne bruge min pds kabling. Og de var også usikker på om Multiboksen skulle sidde før eller efter mit krydsfelt.
Generelt er der mange spørgsmål i kunne besvare for kunderne på jeres hjemme side, men desværre henviser i til jeres telefon nr. Dette er ikke særlig fleksibelt for os kunder, og vel heller optimalt for jer i kundeservice??

Jeg mener i bør matche informationen i har liggende jeres "kobber" Hometrio hjemmeside. Denne er meget af den information som jeg (og andre måske) efterlyser.

Optimalt set burde Fiber produktet være en kopi af kobber udgaven både mht. produkter og priser. Jeg ved godt at fiber delen har en større download, og derfor bør være en smule dyrere.


Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 14:57
Jeg har prøvet at sende en mail til socialmedier@tdc.dk, men adressen er ugyldig Big smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu