recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo TV boks - under al kritik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo TV boks - under al kritik

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troelsit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo TV boks - under al kritik
    Sendt: 14-December-2011 kl. 07:49
Jeg blev kunde hos Energimidt (fiberbredbaand) for 5 år siden - ca. samme tid som de gik ind på markedet for fiber/TV/internet.
De 5 år har været en lang hård rejse gennem forskellige underleverandører af inhold (Energimidt, Smile content, Waoo, osv). Det fremsendte hardware har været skiftet ud 3 gange grundet alverdens fejl såvel hardware som software.
Men den dag idag er jeg nogenlunde tilfreds med kanaludvalget og billedekvaliteten, men der er dog et punkt som har været et gennemgående problem i de 5 år. Den håbløst elendige TV boks som udleveres af Energimidt. Jeg kan nævne et par eksempler:

- Menuerne kører langsommere end langsomt. Der er flere sekunders ventetid i menuerne hvilket er det primære problem
- Menuerne er dårligt grafisk designet. Man kan betvivle om der rent faktisk har været en grafiker inde over GUI'en.
- Harddisk-funktionaliten fejler til tider. Genstart afhjælper problemet på kort sigt
- Prisen på film er alt for høj
- Usability er tilsyneladende et ukendt begreb. Mange funktioner virker rasende besværlige og kræver megen øvelse og tilvænning.

Jeg er tilbøjelig til at sige at boksen er næsten ubrugelig grundet den dårlige performance.

Det kan virke besynderligt at vi i 2011 ikke er i stand til at se et bedre produkt på markedet. Til sammenligning var teksttv mere effektivt for 25 år siden. Parabol-receiveren var markant mere effektiv for 20 år siden. Ja, selv oldgamle AS400 systemer fungerer meget bedre. Vi kender alle smertegrænserne for websites performance. Hvis de kører trægt og det kræver ventetid mister vi tålmodighed og klikker væk.
Jeg er klar over at man ikke kan sammenligne æbler og bananer, men vil stadigvæk mene at som dum forbruger forholder man sig til hastighed og performance og der dumper boksen på det groveste.

Jeg leder efter nogle gode argumenter på hvorfor det forholder sig sådan. Kan det være teknologien der sætter begrænsningen? Er det mangel på konkurrence? Er elselskaberne ikke kritiske nok i forhold til leverandørerne?


Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
cjdanmark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2011
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjdanmark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 09:11
Overvejer at skifte fra TDC Hometrio til Waoo, er i Seas-Nve området - så vidt jeg har forstået så er der mange forskellige bokse i brug hos Waoo, hvilken boks er det du har, som er så ringe?
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troelsit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 10:06
Jeg har ikke hørt om nogen boks der er decideret hurtig.

Jeg har en sort Motorola med harddisk.
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 10:41
Jeg har Waoo gennem SEAS-NVE og har både en Airties 7120 samt en Motorola boks med harddisk, Motorola boksen fandt jeg hos DBA, ringede til Waoo kundeservice og gav dem Mac på boksen og satte den til.
Begge bokse kører upåklageligt, kanalskift tager 1-2 sekunder, den eneste anke jeg har, er den software der kører på dem. Menuer, Ondemand m.m kører laaangsomt, men heldigvis er det ikke noget jeg normalt bruger
Til top
cjdanmark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2011
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjdanmark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 11:01
Så Motorola boksen, er "den gamle model" og Airties 7120 den nye model?? HomeTrio boksen med harddisk er heller ikke for stabil, kører et setup med 2 ekstra bokse, hvor man bruger boksen med harddisk til lagring af optagelser, og det virker alt andet end stabilt, og det er også virkelig langsomt så snart man bruger ekstra funktioner og ikke kun basale ting som kanalskift, så jeg havde håbet på at det ville være bedre med Waoo. Jeg kan forresten ikke se nogen steder om man hos Waoo kan "se" hovedboksen fra ekstra boksene, sådan at man kan optage og afspille optagelser fra ekstra boksene der er placeret i andre rum???


Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Jeg har Waoo gennem SEAS-NVE og har både en Airties 7120 samt en Motorola boks med harddisk, Motorola boksen fandt jeg hos DBA, ringede til Waoo kundeservice og gav dem Mac på boksen og satte den til.
Begge bokse kører upåklageligt, kanalskift tager 1-2 sekunder, den eneste anke jeg har, er den software der kører på dem. Menuer, Ondemand m.m kører laaangsomt, men heldigvis er det ikke noget jeg normalt bruger
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troelsit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Jeg har Waoo gennem SEAS-NVE og har både en Airties 7120 samt en Motorola boks med harddisk, Motorola boksen fandt jeg hos DBA, ringede til Waoo kundeservice og gav dem Mac på boksen og satte den til.
Begge bokse kører upåklageligt, kanalskift tager 1-2 sekunder, den eneste anke jeg har, er den software der kører på dem. Menuer, Ondemand m.m kører laaangsomt, men heldigvis er det ikke noget jeg normalt bruger


Det er også menuerne der er mit ankepunkt. Ondeman, harddisk-funktion, tv-guide... Det er håbløst langsomt. Og jeg fatter det ikke når nu man kan lave diverse andet som fungerer lynhurtigt (Ipad apps, Websites, programmer, osv)

Hvad er dit indtryk af 7120 i forhold til Motorola? Ifølge supporten skulle der være enorm forskel, men mistænker dem for at sige det af kommercielle årsager. Jeg har nemlig ladet mig fortælle at forskellen er til at overse...

Hvad mener du? Er det værd at smide penge efter en opgradering?


Redigeret af troelsit - 14-December-2011 kl. 12:08
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 12:35
Airties benytter et helt andet chipset end hvad Motorola gør. Og jeg har selv 5 stk 7120 derhjemme, og alle køre sgu helt perfekt.

Motorola køre med et ST Micro chipset, og Airties benytter det nye Broadcom chip som køre meget hurtigere, mere stabil mv end hvad ST Micro levere.

Motorolaen er også en ældre udgave, og det giver derfor god mening at den langsomere mv. end hvad Airties er.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troelsit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Airties benytter et helt andet chipset end hvad Motorola gør. Og jeg har selv 5 stk 7120 derhjemme, og alle køre sgu helt perfekt.

Motorola køre med et ST Micro chipset, og Airties benytter det nye Broadcom chip som køre meget hurtigere, mere stabil mv end hvad ST Micro levere.

Motorolaen er også en ældre udgave, og det giver derfor god mening at den langsomere mv. end hvad Airties er.


Så udfra det vil en opgradering til 500 kr være ok?
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juli-2004
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 13:13
Så prøv Airties 7130 (med HD), så får du en masse nyt at klage over Smile
 
Optagelser som ikke virker, ingen surround over HDMI, manglende initialisering af HDMI ved start af boks fra Standby, man kan ikke starte et optaget program før det er helt færdig med at optage osv.
 
Det er som om man befinder sig i 1990'erne, men det er måske hvad Waoo tror at brugerne vil betale ?
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Airties benytter et helt andet chipset end hvad Motorola gør. Og jeg har selv 5 stk 7120 derhjemme, og alle køre sgu helt perfekt.

Motorola køre med et ST Micro chipset, og Airties benytter det nye Broadcom chip som køre meget hurtigere, mere stabil mv end hvad ST Micro levere.

Motorolaen er også en ældre udgave, og det giver derfor god mening at den langsomere mv. end hvad Airties er.


Så udfra det vil en opgradering til 500 kr være ok?


Min erfaring siger ja. :)

Motorola grafik virker lidt grov i det, mere firekantet, hvor det virker meget mere flydende på en Airties, samt hele menu systemmet køre meget bedre og smooth i forhold til.

Jeg er glad for mine mange STB jeg har derhjemme, samt konen og resten af familien er glad for dem.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troelsit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af jeps jeps skrev:

Så prøv Airties 7130 (med HD), så får du en masse nyt at klage over Smile
 
Optagelser som ikke virker, ingen surround over HDMI, manglende initialisering af HDMI ved start af boks fra Standby, man kan ikke starte et optaget program før det er helt færdig med at optage osv.
 
Det er som om man befinder sig i 1990'erne, men det er måske hvad Waoo tror at brugerne vil betale ?


Åh nej, det var det svar jeg frygtede og forventede....

Jeg overvejer at gå helt væk fra boxen og bruge mit TV's DVB-C istedet for. Det må da om ikke andet lige give en markant bedre performance samt man nu rent faktisk kan bruge sit TV's funktioner.

Disse eksterne boxe er noget f..... har skabt Ouch
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troelsit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 13:19
Jeg savner stadig nogle svar på hvorfor produkterne er så håbløst bagud i forhold til andre produkter og den teknologi der er til rådighed

Kan det være fordi det er 'browser-baseret'? Altså at alle menuer og indhold loades i realtime? Det er jo det samme med websites, ikke?

Anyone?


Redigeret af troelsit - 14-December-2011 kl. 13:20
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu