recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo TV boks - under al kritik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo TV boks - under al kritik

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Jeg savner stadig nogle svar på hvorfor produkterne er så håbløst bagud i forhold til andre produkter og den teknologi der er til rådighed

Kan det være fordi det er 'browser-baseret'? Altså at alle menuer og indhold loades i realtime? Det er jo det samme med websites, ikke?

Anyone?


Hardwaren skal være så billig som mulig, i det at man ikke vil betale en formue for at have en tv boks til at vise tv med.

Man kan sagtens få tv bokse med atom cpu osv, men så koster en STB lige pludselig 2k i stedet for. Og det vil ingen købe. Man skal huske på at det er produkt til fx. 100.000 users her, og hvis vi siger 100.000 x 2000 kr. = av min penge pung.

Derfor er producenter nød til at finde noget hardware som kan  levere et "fornuftigt" resultat uden at blive alt for dyr at indkøbe.

Der er mange fordele ved at lave det via "browser" men efter hvad jeg ved så er der ny teknologi på vej som gør at alt portal = menu info kommer i samme strøm som en tv, og ikke via http som mange tv bokse benytter sig af i dag. Det vil resultere i at det vil køre så meget mere smooth og mulighed for at kunne lave det grafiske lager i HD fx, eller i cover flow osv.

men der går nok nogle år får man ser sådan noget på det danske markede evt.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troelsit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 13:31
ja, ok... God pointe!
Jeg troede dog at laveste fællesnævner stadig var højere end det som Motorola leverer i min box.

Som sagt har jeg ikke haft noget elektronik i årtier der kører så langsomt, fyldt med fejl og så ugennemført.
Men det handler nok om time-to-market kombineret med at det er pris, pris, pris. Så alt er sparet væk
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

ja, ok... God pointe!
Jeg troede dog at laveste fællesnævner stadig var højere end det som Motorola leverer i min box.

Som sagt har jeg ikke haft noget elektronik i årtier der kører så langsomt, fyldt med fejl og så ugennemført.
Men det handler nok om time-to-market kombineret med at det er pris, pris, pris. Så alt er sparet væk


Yep er helt enig med dig her.... Når alt kommer til alt så handler det jo tit om pris pris og atter pris.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 17:03
Jeg ser frem til den dag hvor der er en fælles standard for IPTV, så de moderne TV med ethernet stik ikke behøver en boks for at vise TV.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

 

Jeg overvejer at gå helt væk fra boxen og bruge mit TV's DVB-C istedet for. Det må da om ikke andet lige give en markant bedre performance samt man nu rent faktisk kan bruge sit TV's funktioner.
 

Det kommer meget an på TV'et, det er jo ikke verdens hurtigste computer der byggges ind i TV'ene. Jeg er lige skiftet fra DVB-C til Waoo boks (Airties) og synes ikke den virker langsom.

Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

  
Disse eksterne boxe er noget f..... har skabt Ouch

Tror man skal vænne sig til dem - de har også den fordel at du får samme betjening ved de forskellige TV i huset. Også fedt at have pause og start forfra alle steder f.eks..
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Jeg ser frem til den dag hvor der er en fælles standard for IPTV, så de moderne TV med ethernet stik ikke behøver en boks for at vise TV.

Ja, tænk hvis Waoo ville understøtte det nye Google TV (version 2). Det skulle angiveligt komme i rigtig mange TV til næste år - det ville være fedt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 17:12
 
 
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Man kan sagtens få tv bokse med atom cpu osv, men så koster en STB lige pludselig 2k i stedet for. Og det vil ingen købe.
 
 Det er da ikke mere end man kan købe modtagere til hos andre udbydere. Er tingene i orden, så er der da ikke noget problem med det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troelsit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

 
Tror man skal vænne sig til dem - de har også den fordel at du får samme betjening ved de forskellige TV i huset. Også fedt at have pause og start forfra alle steder f.eks..


Jeg skal godt nok tage JA-hatten på hvis jeg skal følge dig her Wink

Jeg har som sagt ALDRIG - og jeg mener faktisk ALDRIG - haft noget elektronik der reagerer ligeså langsomt som settopboxene fra EnergiMidt gennem de sidste 5 år. Det er mig ubegribeligt at man overhovedet vil lancere et så håbløst produkt.
Hvad angår dine pointer:
Det er da også kun fedt at have samme betjening i huset hvis betjeningen er hurtig og effektiv. Flere dårlige oplevelser gør da ikke sagen bedre

Det med pause/starte forfra er en nyttig feature. Vi har desværre bare oplevet mange gange at den cutter i optagelsen og så sidder man pludselig uden noget som helst. Det er problematisk man ikke kan regne med en harddiskoptager. Det er vel netop pointen med en optager.

Det skal siges at jeg er meget begejstret for deres billedekvalitet, kanaludvalg samt deres WEB-tv og IPAD app der virker optimalt for mig. Det er simpelthen for fedt når man er ude at rejse at man har sine kanaler med sig


Redigeret af troelsit - 14-December-2011 kl. 21:00
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Man kan sagtens få tv bokse med atom cpu osv, men så koster en STB lige pludselig 2k i stedet for. Og det vil ingen købe.
 
 Det er da ikke mere end man kan købe modtagere til hos andre udbydere. Er tingene i orden, så er der da ikke noget problem med det.


De 2k vil være en indkøbs pris for sådan en enhed, det vil sige at udsalgsprisen vil være noget mere.... Og det er der ikke den store forretning i, og desuden er det en stor udgift for udbyderen at skulle indkøbe disse enehder, og som det er lige nu så er der ikke et markede for dette.

Som nogle af de andre siger, så vil det være lækkert hvis man kunne få nogle tjenester ind i selve tvet via "smart tv" fx. evt. blot en VOD shop til at starte med til Waoo mv.

Ja det bliver spændene at se hvad tiden bringer her.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 12:34
Hej Ozzy nu da du har så mange bokse af Airties 7120 som du jo skriver kører perfekt . Jeg har den Tilgin boks som blev leveret fra starten af og er intreseret i at ombytte den til en Airties 7120 eller Airties 7130 ( Den med optagefuktion ) Mit spørgsmåel er så du har vel også haft Tilgin boksen fra starten af ? så måske du må kunne sige om Airties 7120 er bedre og hurtigere end Tilgin Boksen ? .
 
Og kan du sige mig om det er lykkes dig at bruge Airties 7120 som optageboks ved tilslutning af Usb Harddisk da flere jo skriver at det kan man godt få til at fungere . Da man jo skal give 99 kr i leje for en Airties 7130 med indbygget harddisk .
 
 
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Airties benytter et helt andet chipset end hvad Motorola gør. Og jeg har selv 5 stk 7120 derhjemme, og alle køre sgu helt perfekt.

Motorola køre med et ST Micro chipset, og Airties benytter det nye Broadcom chip som køre meget hurtigere, mere stabil mv end hvad ST Micro levere.

Motorolaen er også en ældre udgave, og det giver derfor god mening at den langsomere mv. end hvad Airties er.


Redigeret af janbau - 17-December-2011 kl. 12:37
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Jubas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Aarhus, DK
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jubas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 18:39
Det med at have alt indbygget i fjernsynet er nok utopi, der kommer hele tiden nye tjenester og leverings standarder (hls/smooth/progessive) og ikke mindst DRM. Jeg tror lige så godt vi kan vende os til at købe en god monitor/lydanlæg og så tilslutte det der lige er oppe i tiden, når man som jeg vil have det hele. Hvis bare boks producenterne kunne få styr på det der HDMI-CEC så det hele var på en fjernbetjening.
Ang Motorola vs AirTies så er det da rigtigt at AirTies er hurtigere end Motorola, men jeg synes nu ikke de sidste modeller at Motorola er langsomme. Alså 1003/1903/1963 de kører ganske fint og har en bedre IR modtagelse end AirTies. Et par at mine kollegaer mener endda at billedekvaliteten er lidt bedre på Motorola end den er på AirTies.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 19:37
Jeg må indrømme startede ud med amino boksen som var utålelig langsom har nu en basis airties boks, den er instant til det meste, hurtigere end min interne dvb c boks i Samsung tvet så er rimelig tilfreds, eneste jeg er lidt træt af, er txt tv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu