recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo TV boks - under al kritik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo TV boks - under al kritik

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af jeps jeps skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Har du prøvet at tale med deres support om de problemer?
Har netop i dag snakket med support.
De kunne ikke genkende problemet og havde ikke nogen meldinger om andre brugere med samme problem. De foreslog (som forventet) at prøve med nyt HDMI kabel Confused
Hvor mange situationer som denne skyldes kabler, når man i øvrigt ikke har problemer med billedet?
 
Jeg forstod på teknikkeren, at de var ved at samle fejl og ønsker sammen til et møde med Airties.
Man kan da håbe, at der kommer noget godt ud af det.


Det er da lidt tyndt, det kan jo ikke blive ved at være kablets skyld. Prøvet at tage kontakt til dem igen i morgen, ser åbenbart ud til der er nogle problemer med Airties. Det er ikke helt optimalt at se TV med et scartkabel på et HD fjernsyn Ouch
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 23:09
Installerede en Airties hos en kunde der havde en ukendt mrk. lcd-tv, ca. 3-4 år gammel (Ingen FullHD). HDMI virkede under opstart og slog derefter fra når billedet skulle komme. Det virkede fint med scart. Kundeservice sendte u/b en ny boks, som jeg ikke tror er nået frem endnu. Ham gutten hos kundeservice spurgte om det var et FullHD tv, hvilket jeg ikke mente burde have betydning for SD-kanaler. Men han nævnte noget om, at nogle af boksene godt kunne være sat op til at køre mere end 720p fra start af.
 
Min brugeroplevelse af Airties er, at den er hurtigt til at skifte kanaler, men desværre "brækker" ned minimum et par gange om ugen. 
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 01:25
Træls at i skal have så mange problemmer med Den Arties boks jeg havde også mange af de samme problemer med Tilgin boksen under Profiber tiden .
Jeg oplever stadig problemmer med at boksen kan være langsom om at reagere ved kanalskift nogle dage mere end andre . Nogle dage kan jeg blive helt frustedret over det .
Jeg har dog  Hdmi problemmer med den ene Tilgin Boks på mit Sony Tv i soveværelse Boksen reagerer ikke på noget som helst de ca første 2 minutter efter fjersynet er tændt jeg kan ikke skifte kanal kan ikke gå i Menu .
Det hjælper dog at trykke på fjersynets biograf knap ( Noget med Sony Bravia sync at gøre har man en Av-forstæker tilsluttet med Hdmi kan man tænde eller bestemme om man vil have lyd fra forstæker eller Tv )  
Har Prøvet at skifte Hdmi indgang på Tv det hjalp en kort stykke tid sjovt nok er der ingen problemmer med Sony Tv et i stuen .
Ved godt at det jeg skriver ikke kan forståes og det kan være meget svært at forklare en  suport afdeling som Waoo eller Sony suport .
Men det har helt klart noget at gøre med Hdmi og komunikationen i mellem tv og Boks . Men jeg har dog oplevet at brugen af Billige Hdmi Kabler kan være et problem så måske fejlen ligger der . ( Har  Av forstæker bluray og Tv fra Sony og selv om de er fra samme fabrik kan komunikationen imellem disse til tider gå helt i selsving .
 
 
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 08:58
Nu køre jeg selv med 5 stk Airties herhjemme. 4 stk. 7120 og 1 stk. 7130

på mit gamle Samsung M87 oplever jeg at der går de her 2 min før jeg kan bruge remote til min airties, som janbau også skriver at han har problemer med sin Tilgin boks. Det jeg ved her er at, dette problem kan skyldes indstråling altså hvordan signalet bliver reflekteret i rummet, men også at selve tvet faktisk stjæler ens ir signal, og at der går 2 min før selve hdmi forhandlingen er helt på plads.

Men nu har jeg så 5 Samsung tv i hele og det er kun på mit gamle M87 det er galt. De andre 4 tv reagere helt fint som de skal.

Det med at i skriver at boksen holder op med at reagere, og bliver sløv det er ikke noget jeg oplever overhovedet.

Jeg har læst mig til at man kan prøve at slå det som hedder strøm besparing fra på ens tv, dette kan have en indvirkning på hvordan boksen mv reagere. Det hjalp på min gamle Tilgin STB. jeg havde i min gamle lejlighed, og sjovt nok det var også på mit M87 tv.

Men om der er et problem med "ældre" tv også hvordan de forhandler ir signal, hdmi signalering mv. det lyder lidt underligt i mit hovede hvis der skulle være, men man skal jo aldrig sige aldrig.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 11:11
Jeg har en Abeo dvb-c boks til at ligge og samle støv ,den havde jeg masive hdmi problemmer med ( Sort skærm midt i en udsendelse . Jeg havde dog andre problemmer med denne som stort set gjorde den ubrugelig så den er skrottet .
Jeg har haft mange bokse før i tiden især da jeg havde Parabol og må sige især Viasats har voldt store Problemmer Ang Optagelse eller mangel på .
Så jeg er bange for det er noget vi må leve med se bare de mange andre tråde med problemmer med settop bokse her på sitet .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 14:25
Nå der kommer en Motorola boks til mig i stedet, så må vi se om det kan gøre det Smile
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juli-2004
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 13:26
Angående optage funktion på Airties 7130, så skulle problemet være fikset med en ny firmware opdatering. Se her:
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike S. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 17:18
Det er den helt samme Motorola boks Stofa bruger - og jeg kan kun sige at med Zaptor 2 betaen som jeg har på pt. så kører det super lækkert og hurtigt ;)
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 09:49
Nu kan man se TV igen og det kører fint. Du har ret det ligner den fuldstændig Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu