recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCI/USB modtager til YouSee??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPCI/USB modtager til YouSee??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jacob_Bentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Emne: PCI/USB modtager til YouSee??
    Sendt: 15-December-2011 kl. 11:50
Kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal vælge, så hvad ville i foreslå??
Har kigget lidt på disse 2

Technistar Cablestar HD2
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=708584

Terratec Cinergy C PCI
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=408996

Men er der andet??
FORZA FCK
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 13:24
Pas lidt på med det Terratech Cinegy C PCI, der har været VOLDSOMME problemer med mere end 1 kort i en PC (løses med en Gammel version af driveren).
Min anbefalig må pt være DigitalDevice kort serien (PCI-E), eller HD Homerun (Netværk, den meget elegante løsning). jeg bruger selv 4 tunere baseret på emp chipsettet, det kører helt fint (USB), de kan hedde Terratec H5, hauppauge HVR930c, eller AGK (mine), sammen med TVsource. jeg bruger demi Windows MCE. hvis du bruge en anden frontend (SageTV, eller enhver anden BDA kompatibel frontend) behøver du ikke TVsource.
Der er 2 stk Terratech HTC USB etellerandet (men er baseret på emp chippen) på KØB/SALG foraet her på sitet, for 600,- for 2, dem ville jeg kigge på. ALLE er DVB-T/C.
 
Mvh Gigabyte
 
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Jacob_Bentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 13:50
Ja man skal vel have 2 i hvis man gerne vil se en kanal imens man optager fra en anden??
Ved bare ikke lige om jeg får brug for det.
FORZA FCK
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 14:11
Vent og se, når man først bruger mce til livetv, og optagelse, så løber man hurtigt tør for tunere. Hvis du har tv3 kanal 5 og lign, så optaget man ALT og spolet hen over reklamerne. Jeg kan ikke finde på at bruge tit tvs tuner mere. Det jeg siger er at det er dumt at begrænse sig fra starten.

Mvh Gigabyte.
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Jacob_Bentzen Jacob_Bentzen skrev:

Kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal vælge, så hvad ville i foreslå??
Har kigget lidt på disse 2

Technistar Cablestar HD2
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=708584

Terratec Cinergy C PCI
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=408996

Men er der andet??
Hvis du vil vælge en af de ovenstående, så vi jeg vælge Technistar kortet. Deres drivere er langt bedre.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 14:20
Der sker en del indvendig i en computer og signalet ved modtagelse er følsomt. Derfor er en udvendig løsning efter min opfattelse og erfaring, en ret god ide. Her kunne det være  Terratec H7, det er en box der ligner de små externe harddiske man kan købe. Og det virker. Men det koster mere end Cablestar HD2 (intern)

Det er jo hvis man skal udvide til kodede kanaler. Ellers kan fx Terratecs cynergy HTC  stick (usb) bruges med succes.

Man kan da udmærket starte med een tuner. Hvis man så syntes at det er hvad man kan nøjes med, så er det jo ok.  Et Tv har jo også en tuner.

Kabler skal være dobbeltskærmede og fordelere skal være af den såkaldte professionelle type, ikke billige T-Stik. Det nytter ikke at have et signal hvor der er HF indstråling.  

Hvis man har flere tunere, er signalet måske for svagt (måske også et langt antenne kabel). Så må man ofre penge på en god antenneforstærker. Nogle antenneforstærkere er Yousee godkendte, men der kan jo godt være andre der dur.




 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu