recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ustabil Samsung-boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ustabil Samsung-boks

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Status: Offline
Point: 243
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr.ralph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ustabil Samsung-boks
    Sendt: 21-Januar-2012 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af dr.ralph dr.ralph skrev:

Så til alle jer med fejl - de lader sig næppe løse, med mindre I er så heldige at få en magisk boks, som den Joern har, der altid kører perfekt Wink
 
Hvad har dine problemer med mig at gøre? Jeg har skiftet boks tre gange. Tror du, det er fordi, boksene er fejlfri? Hold dig til din egen boks og hold min og mig udenfor.Wink

Undskyld Joern - skal nok holde din boks udenfor Embarrassed
Mvh
Dr.Ralph
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af dr.ralph dr.ralph skrev:

Så til alle jer med fejl - de lader sig næppe løse, med mindre I er så heldige at få en magisk boks, som den Joern har, der altid kører perfekt Wink
 
Hvad har dine problemer med mig at gøre? Jeg har skiftet boks tre gange. Tror du, det er fordi, boksene er fejlfri? Hold dig til din egen boks og hold min og mig udenfor.Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Status: Offline
Point: 243
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr.ralph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 20:47
Altså, jeg har ALLE de problemer, der er beskrevet i denne tråd - i større eller mindre omfang.

Jeg har skiftet boks 3 gange, har fået målt på mit signal 2 gange (det er perfekt), har fjernet alle andre apparater, så Yousee boksen nu står helt alene på sin egen hylde - og stadigvæk oplever jeg nøjagtigt de samme problemer, som alle andre.

Selv om jeg sætter min boks i standby hver aften - så fryser den konstant 2-3 gange om ugen og skal slukkes bagpå.

Så længe jeg husker at slukke den bagpå 2-3 gange om ugen, så kører den egentlig OK - lige indtil næste gang jeg skal slukke den bagpå igen igen LOL

Jeg har lært at leve med det, der er intet bedre alternativ, så YouSee har krammet på os Tongue

Jeg sørger for at få min gratis film koder jævnligt som kompensation (det manglede sku' bare) og uden de gratis filmkoder, så var jeg nok en del mere sur i fjæset end jeg er nu Big smile

Så til alle jer med fejl - de lader sig næppe løse, med mindre I er så heldige at få en magisk boks, som den Joern har, der altid kører perfekt Wink
I må leve med alle fejlene - sluk boksen bagpå 2-3 gange om ugen, og få det bedste ud af det Hug

Mvh
Dr.Ralph
Til top
kthomsen24 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kthomsen24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 22:30
Oki Doki vil jeg prøve igen så. Smile
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 18:59
Du har en boks med 160 GB HDD. Jeg har ingen problemer med at boksen bliver langsom efter sletning. Prøv at fejlmelde boksen.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
kthomsen24 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kthomsen24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 18:55
[/QUOTE]
Boks med 80 GB? Når du synes boksen bliver for langsom, kan du prøve at slukke/tænde bagpå.
[/QUOTE]
 
Ja mener det er 80GB. Det er ihvertfald den gamle med den mindste HDD. Kan ikke se det i selve boksens menu, men skal finde papirerne til den før jeg kan sige med sikkerhed hvor stor disken er. Men det er sådan set bedøvende.
 
Anyway, jeg ved godt jeg bare skal slukke og tænde bag på. Men det er altså mega belastende at skulle lave en "reset" af boksen HVER GANG Angry, man har slettet noget man har optaget. Var det så bare når den var ved at være fuld eller lign.
 
Nu har vi 10-15 afsnit af forskellige børneudsendelser liggende til de små, og når de så har set et afsnit og man sletter det, så er den ekstreeeeeem laaaaangsom, indtil man laver en "reset". Så går det fint igen til man har slettet en optagelse. Og så laver man en "reset".....
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af kthomsen24 kthomsen24 skrev:

Tror også snart jeg skal have ny boks.
 
Har den gamle med 80Gb HDD. Og efter man har slettet en optagelse, selv korte serier eller lignende, så bliver hele boksen ekstrem langsom, både i EPG, Menu og kanalskift.¨
Ringede til yousee supporten som så sagde, at jeg skulle formatere HDD. Det gjorde jeg så, selvom jeg stadig havde usete optagelser på. Og ingenting har ændret sig. Sletter man en optagelse bliver boksen ekstrem langsom igen....
 
Hvornår kommer den nye boks fra yousee, og kan man uden videre få den gamle jeg har byttet til den nye, eller skal man true med at finde anden udbyder?
Boks med 80 GB? Når du synes boksen bliver for langsom, kan du prøve at slukke/tænde bagpå.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
kthomsen24 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kthomsen24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 10:34
Tror også snart jeg skal have ny boks.
 
Har den gamle med 80Gb HDD. Og efter man har slettet en optagelse, selv korte serier eller lignende, så bliver hele boksen ekstrem langsom, både i EPG, Menu og kanalskift.¨
Ringede til yousee supporten som så sagde, at jeg skulle formatere HDD. Det gjorde jeg så, selvom jeg stadig havde usete optagelser på. Og ingenting har ændret sig. Sletter man en optagelse bliver boksen ekstrem langsom igen....
 
Hvornår kommer den nye boks fra yousee, og kan man uden videre få den gamle jeg har byttet til den nye, eller skal man true med at finde anden udbyder?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 11:49
Har også en mærkbart langsommere EPG på HD kanalerne. Dog ikke så langsom som her beskrevet, men ca. dobbelt så langsom som på SD kanalerne.

Det blev værre efter sidste software opdatering. Kanalskift til HD kanaler er også blevet langsommere.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 10:35
Oplever samme problem med EPG og kun med HD kanaler - men ikke alle HD kanaler, f.eks. er der aldrig noget problem med DR HD hvorimod Eurosport 1/2 hver anden gang sænker boksens reaktionstid til noget man ville forvente på en dræbersnegl
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg har oplevet en spøjs feature ved min..

Hvis jeg er så letsindig at skifte over på en HD kanal. F.eks DR HD. Så kan jeg fint nyde det dejlige billede og lyd. Hvis jeg så samtidig kunne tænke mig at se TV guiden, eller simpelthen bare skifte væk så kan jeg godt forvente et lille minuts reaktionstid ved tastetryk på fjernbetjeningen. (Og det er selvfølgelig en logitech universal fjernbetjening, da den der følger med er så ringe og man nærmest skal pege med milimeter nøjagtighed for at ramme)

Jeg ved ikke om der ikke er nok "Juice" i boksen til at kunne fremkalde TV guide, og vise HD samtidig?


Som Radiomanden skriver ingen problemer med EPG og HD samtidig. Skifter straks. Jeg bruger også en Logitech (Harmony One).
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 10:12
 
 EPG og HD samtidig, det er der ingen problemer med, skifter også til den valgte kanal med det samme.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu