|
Ustabil Samsung-boks |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
JesperD
Bruger Oprettet: 25-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-December-2011 kl. 18:48 |
Min kæreste har for nylig anskaffet YouSee Plus, med Samsung-boks.
Hun har oplevet to slags problemer: Dels et par lejligheder hvor boksen er gået helt i stå, så vi måtte slukke og tænde bagpå for at få liv i den igen. En af gangene var hun ved at navigere sig frem til en tidligere optagelse hun ville se, samtidig med at boksen optog noget andet; den anden gang kender jeg ikke de nærmere omstændigheder ved. Dels "hakker" afspilning af optagelser meget ofte - som om der lige mangler et sekund eller så. Det sker samme sted i en given optagelse hver gang, så problemet er tydeligvis noget med optagelsen, ikke med afspilningen. Er den slags unoder normale for de bokse, eller er hendes eksemplar bare defekt? |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lad mig sige det sådan: Der er mange som har dem og ikke ser problemer, eller noget nævneværdigt, og så der der dem hvor der altid er et eller andet som ikke virker godt nok.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er er bl.a. en af de mange, som Radiomanden nævner, der ingen problemer har med min nuværende boks.
Da jeg i sin tid startede op med Plus, opførte min boks sig noget mærkværdigt.
Jeg kontaktede YouSee Support og der kom en tekniker ud og målte hist og pist.
Han konstaterede at mine kabler, stikdåsen og kablingen var som det skulle være. Lige så stod min boks ikke for varmt.
Så han sendte med det samme en besked til Support om, at de skulde sende en ny boks. Den fik jeg efter et par dage og den har funket fint lige siden.
Så - som der jo ret tydeligt står i velkomst folderne, når man får sit udstyr:
Hvis der er opstår problemer med boksen, så skal man ringe ind til support og forelægge dem problemet !
Længere er den sådan set ikke ! Så hintet er - da hun har været en af de uheldige.
Grib knoglen el. "den lille flade" og få fat i deres support afdeling !
Redigeret af Roland - 25-December-2011 kl. 04:04 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
dr.ralph
Bruger Oprettet: 02-Februar-2006 Sted: Kbh Ø Status: Offline Point: 243 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg oplever de samme problemer med harddisken. Der springes og hakkes i optagelser, boksen fryser ca. konstant 2-3 gang om ugen.
Nogle tips jeg fik af en tekniker fra Yousee. Sluk boksen hver aften, så den lyser rødt på fronten. TV guide data står og bliver optaget af boksen hver dag og til sidst fylder det op, og den begynder at fryse. Ved at sætte den i rød standby nulstilles disse tv guide data. Min fryser stadigvæk, men meget sjældnere efter jeg er begyndt at sætte den i stand by hver aften. Mht til den hakkende harddisk, så sker det med tiden for alle mekaniske harddiske. De skal renses/formateres for at køre smooth igen og til sidst er en udskiftning nødvendig. Derfor regn med at skulle skifte boks årligt - og regn ikke altid med, at den 'nye' boks man får er ny. Det er ofte en gammel boks, der blot er pudset op udvendigt og stadig kører med samme gamle harddisk indeni, som den tidligere kunde benyttede. Og har den kunde ikke specifikt klaget over harddisken, så tester Yousee den kun lige om den virker - de sidder ikke og grund tester hver boks over flere dage, så derfor oplever vi kunder tit, at en ´ny´ boks slet ikke er så ny og har samme hakkende harddisk. Så er det bare at blive ved indtil man får en der virkelig er NY ;) Yousee boksen er så LANGT fra perfekt, men der findes ikke alternativer der kan helt det samme, så man er lidt tvunget til at acceptere de mange småfejl ved denne boks. Jeg har affundet mig med de flete små fejl og jeg ved nu, hvorfor de opstår og hvad jeg skla gøre for at omgå fejele/leve med dem. F.eks hvis min Yousee boks ikke vil optage mere, så ved jeg der skal slukkes bagpå og det løser 9/10 gange problemet. Ellers formatere jeg hele disken. Er min boks ved at blive sløv i menuen, så sætter jeg den lige i standby 5 minutter, så kører den som regel OK igen. Ha' en god jul
|
|
Niller55
Guld medlem Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lidt af de samme problemer med at den fryser hver 3-4 dag - og andre problemer. Jeg har så sat et tænd/sluk ur på så den lige slukker 10 min hver morgen kl 06:00 – det klare mange af problemerne .. Nils |
|
JesperD
Bruger Oprettet: 25-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svarene.
Boksen bliver sat i standby hver gang der ikke lige ses fjernsyn på den. Det er klart at filsystemet på en harddisk kan blive fragmenteret og at det potentielt kan give problemer med at nå at både optage og vise korrekt. Men det går jo over ved en formatering (og sikkert og ved at slette alt indholdet). Men selve harddisken skulle da meget nødig blive dårligere med tiden - det plejer harddiske i andre sammenhænge da ikke at gøre. Mht. filsystemfragmentering havde jeg naivt forventet at Samsung havde løst det - enten ved at designe et filsystem der er egnet til formålet (det er nok primært noget med meget store allokeringsenheder og godt med RAM-bufferplads) eller ved at udnytte noget af den enorme mængde strøm den alligevel bruger i standby til at udføre noget defragmentering i ledige stunder. (Min gamle Pioneer HD-optager har en eksplicit defragmenteringsfunktion - det er da meget bedre end ingenting.) Men det ender jo nok med at vi må snakke med YouSee. |
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min
YouSee boks fryser også ca. en gang om ugen, så man lige må om bag og slukke/tænde.
Af og til misser den optagelser. Oplever aldrig at billedet hakker under live udsendelser, men det sker tit på optagelserene, så modtage signalet fejler ikke noget. Det er et helvede at slette optagelser på boksen. Tager en evighed, samt boksen viser ingen tegn på et den faktisk er gået igang med at slette, kun en den ikke mere reagere. Ja jeg kan kun sige en ting, velkommen til YouSee's fantastiske digital verden. En god ting, er dog at der måske snart kommer en nu boks, og at den kun kan blive bedre. Glemte helt den fantastiske ting at den ca. bruger 25W under standby, og at blæseren starter/stopper også under standby, sikkert pga. varme udviklingen, som den skal af med.
Redigeret af Axlon - 26-December-2011 kl. 19:00 |
|
Mvh Jesper
|
|
Kratz
Super bruger Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bliver nød til at komme på banen her, for jeg synes ikke indlæggene indtil nu yder boksen retfærdighed...
Det står langt værre til!
For blot at liste de værste af dagligdagens problemer:
- Boksen er langsom - uendeligt langsom! Det tager en evighed blot at få guiden frem. For ikke at nævne de gange man forsøger at nå ind til optaget materiale. Eller forsøg på at spole. Reaktionen kommer ofte 10-30 sekunder efter tryk! Det er ikke for folk med dårlig tålmodighed, eller iltert temperament...
- Boksen fryser - konstant!
- Udfald i billede og særligt lyd på HD kanalerne
- Pause funktion fejler hver anden gang - igen særligt på HD kanalerne
- Afspilning af optagelser fejler også med jævne mellemrum.
- Blå skærm - en fejl der begyndte efter en opdatering, når man forsøger at slette det program man er ved at se, så det er vi stoppet med.
- Reboot tager en evighed (op til 10 minutter!)
Reboot af maskinen er ikke længere en god idé, men en daglig nødvendighed for blot at få dyret til at fungere nogenlunde fornuftigt.
De fleste af ovenstående problemer bliver - hvis ikke fjernet så i det mindste mærkbart forbedret efter en reboot, men det er en stakket frist. Allerede få timer senere er brugeroplevelsen atter ved at være i bund. Og som nævnt er reboot en temmelig langsommelig affære.
Jeg er ved at være så desparat, at jeg overvejer at købe et TV med DVB-C tuner.
Der er dog en række funktioner jeg stadig vil være ked af at miste. Redigeret af Kratz - 28-December-2011 kl. 14:49 |
|
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
|
|
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1415 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har oplevet en spøjs feature ved min..
Hvis jeg er så letsindig at skifte over på en HD kanal. F.eks DR HD. Så kan jeg fint nyde det dejlige billede og lyd. Hvis jeg så samtidig kunne tænke mig at se TV guiden, eller simpelthen bare skifte væk så kan jeg godt forvente et lille minuts reaktionstid ved tastetryk på fjernbetjeningen. (Og det er selvfølgelig en logitech universal fjernbetjening, da den der følger med er så ringe og man nærmest skal pege med milimeter nøjagtighed for at ramme) Jeg ved ikke om der ikke er nok "Juice" i boksen til at kunne fremkalde TV guide, og vise HD samtidig? |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
EPG og HD samtidig, det er der ingen problemer med, skifter også til den valgte kanal med det samme.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
joern.loenborg
Guld medlem Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som Radiomanden skriver ingen problemer med EPG og HD samtidig. Skifter straks. Jeg bruger også en Logitech (Harmony One).
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2811 |
Funktioner
Tak(0)
|
Oplever samme problem med EPG og kun med HD kanaler - men ikke alle HD kanaler, f.eks. er der aldrig noget problem med DR HD hvorimod Eurosport 1/2 hver anden gang sænker boksens reaktionstid til noget man ville forvente på en dræbersnegl
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |