recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-D8200N uden TV2, DR1 og DR2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung BD-D8200N uden TV2, DR1 og DR2

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Crebbe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crebbe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Tobiboy Tobiboy skrev:

Lyder til du har prøvet det hele. Men har alligevel nogle forslag:
1. Ved godt det måske lyder dumt, men har du prøvet menu knappen, men gik heller direkte igang med at søge kanaler, men startede bare med at sige det samme, men jeg kunne bare gå ind i menuen og så søge kanaler der. 
2. Hvad sker der hvis du sætter en skive i afspilleren, 
3. Har du tjekketom batterierne sætter rigtigt i fjenbetjeningen?

 
Jeg kunne jo ikke trykke på noget som helst, trykkede på samtlige knapper på fjernbetjeningen (og jo kan godt finde ud af at sætte batterierne rigtig i ;-) ) + jeg trykkede på de knapper som er på maskinen.... INTET virkede... jeg læste brugsforvirringen forfra og bagfra.. tog strømmen fra og sat den til igen... lige lidt hjalp det... turde ikke sætte en dvd skive i den, i frygt for at den ikke kunne komme ud igen...
Jeg endte med at få den byttet til en anden og den virker lige som den skal :-) Der var helt sikkert en defekt/fejl på den første... kunne også se forskel på den måde de to maskiner, hver i sær, var pakket ned på.. det var ikke helt de samme papire som var i... tror den første har været pakket om, efter en evt. reperation eller noget..
MVH. Christina
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af handstand handstand skrev:

Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Oprindeligt skrevet af handstand handstand skrev:

Hej,
Blot til info, så har jeg netop fået en BD-D6900, som har samme opstarts-problemstilling. Jeg bruger den dog alene som Blu-ray, og derfor har jeg ikke gjort mere ved det. Når jeg føder den en disk fungerer alt efter hensigten ift afspilning.
 
Det er mærkeligt, at mine produkter - ikke kun dem fra Samsung - virker efter hensigten. Kan det være fordi, jeg i min uendelige uvidenhed erkender, at jeg ikke ved alt, og læser lidt i den tilhørende dokumentation?

Det var da et positivt formuleret indlæg Confused  Var det bevidst mudderkast, eller et forsøg på at hjælpe, formuleret uendeligt kluntet...
 
Det var skam et råd. Godt eller skidt. Du bestemmer selv. Følger du med i de forskellige indlæg, vil du se, at det ikke nødvendigvis er enhedernes skyld, at de ikke umiddelbart fungerer som forventet. Jeg ved godt, at mange damer og herrer ikke læser brugervejledninger og herefter bl.a. på dette site fortæller, hvor elendigt udstyret er, fordi damerne/herrerne mener at besidde en viden, der så alligevel ikke er til stede.
 
Et af de åbenlyse [tåbelige] eksempler er herren/damen, der var oprørt og svinede Samsung til, fordi hans/hendes Samsung BD-B8x00 ikke kunne modtage analoge tv-kanaler. Samme enhed kan heller ikke lave kaffe eller anvendes til stegning af et andebryst.
Til top
traps Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér traps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 15:57
Hej havde samme problem med min nye bd8200n indtil jeg kom i tanke om at den skulle indstilles til min udbyder som er Stofa.Husker du at sætte : Freq ---Net-id --Syst fra den udbyder du modtager signal fra ??   Oplysninger kan findes på udbyders hjemmeside.
Mvh
Verner Trampedach
PS! Efter disse oplysninger blev sat ind kunne den finde det hele og på den halve tid.
Til top
ABC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ABC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 21:43
Hej Werner.
 
Lyder som løsningen på det samme problem som jeg har. Men hvor skriver du det frq-Netid-syst ind i en Samsung BD-D8200N..?
 
Synes jeg har kørt runde i menuen og læst brugsanvisningen.. (det man orker.. :-))
 
Håber på hjælp..
 
Godt Nytår iøvrigt..
 
Lars
Til top
Rachlou Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rachlou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 22:27
Hej Lars
 
Du skal ind i "System, "indstillinger", så skal du vælge "plug&play" se manualen side 32, husk adgangskode som er 0000. netid må du finde på din udbyders hjemmeside.
 
Held og lykke 
 
 
Rac
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 22:32
 
 Hvilken udbyder.? Stofa Netid = 0. You See netid for fremmede modtagere er = 100
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rachlou Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rachlou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hvilken udbyder.? Stofa Netid = 0. You See netid for fremmede modtagere er = 100
Her på midtsjælland hvor jeg bor er YOUSEE netid 300 eller 301,  på Samsung TV og HDD optager, (på TV skal der tastes 00 foran; iflg Samsungsupport)
Rac
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 09:49
 
 Du følger slet ikke med hvad der sker, har man HD modtager fra You See, så er det 120, er det andre HD modtagere så er det 100. Lokal numrene er udgået.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rachlou Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rachlou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Du følger slet ikke med hvad der sker, har man HD modtager fra You See, så er det 120, er det andre HD modtagere så er det 100. Lokal numrene er udgået.
Det har du da ret i, men jeg brugte netid 300, til at opsætte min HD modtager, det var lige eftre jul.
Rac
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 12:02
 
 Med 120 fås kun HD kanaler og de kanaler der ikke har HD versioner, de gamle numre udgår, de giver alle kanaler, så der skal sorteres for meget.
De nye numre kom i forbindelse med den meget omtalte omlægning i begyndelsen af December.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ABC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ABC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 21:36
Perfekt..!! Det gik som en leg med de 120 som input.. tak for hjælpen..

Lars
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 21:50
 
 Når det ikke er en You See modtager, er det net 100 der skal bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu