recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hard Disk VideoKamera - Nybegynder!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHard Disk VideoKamera - Nybegynder!

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Jeg har desværre ikke et jeg kan låne dig, men mange steder er der jo 14 dages returret, hvis du ikke skulle være tilfreds. Jeg er 98% sikker på at vælger du et GZ-MG60, GZ-MG70, GZ-MC100 eller topmodellen GZ-MC500 vil du blive mere end tilfreds, jeg kender produkterne ind og ud, og har arbejdet med DV-kameraer siden JVC lancerede det første i 1995, nu 10 år senere lancerede vi det første harddisk kamera, og GZ-MC100 og GZ-MC200 optager fantatisk kvalitet, klart der er problemer ved mørkere optagelser, men jeg har ikke i den tid jeg har beskæftiget mig med DV-kameraer, fundet en model der kunne klare sig i aften optagelser så det var godt. Alle gør det middel, og så har Sony fundet på den lidt geniale funktion med Nighshot, som kan filme i total mørke, godt nok er billedet grågrønt men det giver en meget fed effekt, ikke noget til familie billeder, men overlevelses ture og effektoptagelser er det en fed funktion.

Jeg kører selv idag med et GZ-MC100 hvilket er det mest kompakte videokamera du kan få i den kvalitet. Det optager rigtig flotte billeder.

[/QUOTE]

Hej Brian

Jeg havde nu heller ikke forventet at du kunne udlåne et kamera, mit nuværende Pana har 'night view', hvilket betyder at den kan optage i næsten mørke, ikke i farver men i sort/hvid..

Ved du noget om hvornår i får en model med ægte 16:9 optagelse ?

Stig

Blot min ringe mening !
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Jeg har desværre ikke et jeg kan låne dig, men mange steder er der jo 14 dages returret, hvis du ikke skulle være tilfreds. Jeg er 98% sikker på at vælger du et GZ-MG60, GZ-MG70, GZ-MC100 eller topmodellen GZ-MC500 vil du blive mere end tilfreds, jeg kender produkterne ind og ud, og har arbejdet med DV-kameraer siden JVC lancerede det første i 1995, nu 10 år senere lancerede vi det første harddisk kamera, og GZ-MC100 og GZ-MC200 optager fantatisk kvalitet, klart der er problemer ved mørkere optagelser, men jeg har ikke i den tid jeg har beskæftiget mig med DV-kameraer, fundet en model der kunne klare sig i aften optagelser så det var godt. Alle gør det middel, og så har Sony fundet på den lidt geniale funktion med Nighshot, som kan filme i total mørke, godt nok er billedet grågrønt men det giver en meget fed effekt, ikke noget til familie billeder, men overlevelses ture og effektoptagelser er det en fed funktion.

Jeg kører selv idag med et GZ-MC100 hvilket er det mest kompakte videokamera du kan få i den kvalitet. Det optager rigtig flotte billeder.

Hej Brian

Jeg havde nu heller ikke forventet at du kunne udlåne et kamera, mit nuværende Pana har 'night view', hvilket betyder at den kan optage i næsten mørke, ikke i farver men i sort/hvid..

Ved du noget om hvornår i får en model med ægte 16:9 optagelse ?

[/QUOTE] Følgende modeller optager alleree i ægte 16:9:

GZ-MC100, GZ-MC200, GZ-MC500

GZ-MG40, GZ-MG50, GZ-MG60, GZ-MG70

Nye modeller med ægte 16:9:

GZ-MG47, GZ-MG57, GZ-MG67, GZ-MG77 lancering juni/juli

GZ-MG505 lancering august 30GB, 3CCD, 5 MegaPixel

GZ-MC500 fortsætter på grund af de mange semiprof funktioner som det har, og semipro fotografer kræver en sådan model.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Ja hvis man går udfra hvad du skriver skulle man tro du havde en anden agenda, nemlig kun at være imod harddisk konceptet, der er flere grunde til min konklusion:

1: Du har aldrig set en optagelse med et harddisk kamera

2: Du har aldrig prøvet at redigere med den type filer

3: Du har bare noget generelt imod ny teknologi og måske JVC.



Jamen Brian dog, jeg har overhovedet ikke noget imod JVC generelt. Og slet ikke den nye harddiskteknologi som er kommet for at blive.

Jeg siger blot, at man skal vente 1 år ell. 2 med at købe disse cams, altså hvis man vil ha' det bedste billede og de bedste redigeringsmuligheder for sine penge. Jeg er sikker på, at vi vil se en boom i harddiskstørrelser, samt flere optageformater at vælge i mellem. Jeg ville meget meget gerne ha' et harddiskcam, eftersom det med en harddisk jo er kommet for at blive, og at håndteringen med 100% sikkerhed er meget mere enkel og nemmere end ved DV bånd. Men det må altså i mit tillfælde blive ved tanken indtil videre.

For mig må harddiskcams ikke nedgraderer eksisterende DV kvalitet pga. MPEG. Her sætter jeg den generelle billedkvalitet i højsædet. Og så vil jeg ikke redigere i et allerede højkomprimeret MPEG materiale, som er
komprimeret ca. 10 gange i forvejen, når det lander på ens computer harddisk for viderebehandling.


Det er nu blot min vurdering, og vente lidt endnu, indtil alle producenter lancerer harddiskcams m. større harddiske, samt mulighed for at vælge DV som optagekilde 

Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 11:23

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Sidst jeg snakkede med Torvald om det, skulle der meget til at overbevise ham, at DV/AVI er vejen frem. Men jeg tror, at efter han selv er begyndt at redigere udsendelser på computer, at han har ændret mening.

Nej, egentlig ikke...  (altså ændret mening). I nogle tidligere emner lød det blot til at det redigeringssoftware, der anvendes til HDD-cams ikke var så godt (nemt at bruge og sådan) og så blev jeg lidt skeptisk. Det undrer mig også at HDD-cams ikke optager i samme filformat som på en DVD-optager.

De udsendelser jeg redigerer på computer kommer jo fra DVD-optagere - og det er fantastisk at redigere dem med TMPG DVD-Author Pro. Men i dette tilfælde taler vi om simpel redigering, som fraklip af reklamer og efterfølgende at lave en DVD-video med menu.

Redigering af video fra videokamera er i mit tilfælde MiniDV, der redigeres med Ulead Videostudio. Disse videoredigerings programmer kan ikke bruges til at redigere optagelser fra HDD-cams, fordi de ikke kan læse mpeg2 formatet.

Jeg tror helt klart på HDD-cams og jeg tror også på at billedkvaliteten ved redigering kan blive lige så god som med DV. Men jeg køber ikke et HDD-cam før:

  • Harddiskene bliver større.
  • Der kan optages i mpeg4, evt. valgfrit i DV, mpeg2 og mpeg4.
  • Videoredigeringsprogrammerne bliver forbedret mht. at kunne importere og arbejde direkte med mpeg2 og mpeg4.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
-ApK- Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 11:30
Bruger også dette kamera i forbindelse med mit arbejde. Og er fuldt tilfreds med det. Har selv arbejdet en del med DV kameras. Og vil også sige at HDD kameraet er lettere at arbejde med. Synes ikke specielt der er noget galt i mørke omgivelser. Det er slet ikke dårligere end DV kamera ved normalt brug. Og til mange "normale" brugere er det slet ikke det vigtigste at kigge på. Og synes nu ikke at kvaliteten bliver dårligere når filmen skal recodes igen.

Til BrianJVC.

Har du prøvet bare at omdøbe dine video filer til .m2v? Hvis man gør det, virker de fint i Adobe Premiere 2.0 og Vegas video studio uden at skulle konverteres. Måske det er det samme i de programmer du bruger.

-ApK


Redigeret af -ApK- - 28-Marts-2006 kl. 11:42
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Sidst jeg snakkede med Torvald om det, skulle der meget til at overbevise ham, at DV/AVI er vejen frem. Men jeg tror, at efter han selv er begyndt at redigere udsendelser på computer, at han har ændret mening.

Nej, egentlig ikke...  (altså ændret mening). I nogle tidligere emner lød det blot til at det redigeringssoftware, der anvendes til HDD-cams ikke var så godt (nemt at bruge og sådan) og så blev jeg lidt skeptisk. Det undrer mig også at HDD-cams ikke optager i samme filformat som på en DVD-optager.

De udsendelser jeg redigerer på computer kommer jo fra DVD-optagere - og det er fantastisk at redigere dem med TMPG DVD-Author Pro. Men i dette tilfælde taler vi om simpel redigering, som fraklip af reklamer og efterfølgende at lave en DVD-video med menu.

Redigering af video fra videokamera er i mit tilfælde MiniDV, der redigeres med Ulead Videostudio. Disse videoredigerings programmer kan ikke bruges til at redigere optagelser fra HDD-cams, fordi de ikke kan læse mpeg2 formatet.

Jeg tror helt klart på HDD-cams og jeg tror også på at billedkvaliteten ved redigering kan blive lige så god som med DV. Men jeg køber ikke et HDD-cam før:

  • Harddiskene bliver større.
  • Der kan optages i mpeg4, evt. valgfrit i DV, mpeg2 og mpeg4.
  • Videoredigeringsprogrammerne bliver forbedret mht. at kunne importere og arbejde direkte med mpeg2 og mpeg4.
Vores harddisk kameraer optager idag i MPEG2, jeg tror aldrig vi vil komme til at se DV-formatet på harddisk kameraer, det vil blive MPEG2 eller MPEG4 måske når det bliver HD. Men DV er for stort og krævende format at arbejde i. Selvom du rent teknisk og på papiret har højere kvalitet med DV, kan du ikke se forskellen, medmindre du blæser billedet op på lærredet i Imperial i København, og her vil det stadig være detaljer.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 11:49

Oprindeligt skrevet af -ApK- -ApK- skrev:

Bruger også dette kamera i forbindelse med mit arbejde. Og er fuldt tilfreds med det. Har selv arbejdet en del med DV kameras. Og vil også sige at HDD kameraet er lettere at arbejde med. Synes ikke specielt der er noget galt i mørke omgivelser. Det er slet ikke dårligere end DV kamera ved normalt brug. Og til mange "normale" brugere er det slet ikke det vigtigste at kigge på. Og synes nu ikke at kvaliteten bliver dårligere når filmen skal recodes igen.

Til Brian.

Har du prøvet bare at bare at omdøbe dine video filer til .m2v? Hvis man gør det, virker de fint i Adobe Premiere 2.0 og Vegas video studio uden at skulle konverteres. Måske det er det samme i de programmer du bruger.

-ApK
Hej, hvilken model har du?

Jeg har prøvet at omdøbe dem til AVI, VMW eller MPEG så kan de afspilles i en almindelig mediaplayer, men de kan ikke redigeres i Pinnacle Studio 9 eller Canopus Let's Edit.

MOD filerne kan afspilles direkte uden ændringer i Divx-playeren du henter på nettet.

Med streamclip konverteren kan du konvertere dem om (uden tab) til en ønsket tilsvarende fil-type (AVI, MPEG), og så kan du redigere i dem, i alle programmer.

Jeg kendte ikke til tricket med Adobe Premiere 2.0 men tak for tippet, det er faktisk lidt genialt. Hvad er M2V filformatet for en fisk, er det Adobes eget?

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
-ApK- Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Oprindeligt skrevet af -ApK- -ApK- skrev:

Bruger også dette kamera i forbindelse med mit arbejde. Og er fuldt tilfreds med det. Har selv arbejdet en del med DV kameras. Og vil også sige at HDD kameraet er lettere at arbejde med. Synes ikke specielt der er noget galt i mørke omgivelser. Det er slet ikke dårligere end DV kamera ved normalt brug. Og til mange "normale" brugere er det slet ikke det vigtigste at kigge på. Og synes nu ikke at kvaliteten bliver dårligere når filmen skal recodes igen.

Til Brian.

Har du prøvet bare at bare at omdøbe dine video filer til .m2v? Hvis man gør det, virker de fint i Adobe Premiere 2.0 og Vegas video studio uden at skulle konverteres. Måske det er det samme i de programmer du bruger.

-ApK
Hej, hvilken model har du?

Jeg har prøvet at omdøbe dem til AVI, VMW eller MPEG så kan de afspilles i en almindelig mediaplayer, men de kan ikke redigeres i Pinnacle Studio 9 eller Canopus Let's Edit.

MOD filerne kan afspilles direkte uden ændringer i Divx-playeren du henter på nettet.

Med streamclip konverteren kan du konvertere dem om (uden tab) til en ønsket tilsvarende fil-type (AVI, MPEG), og så kan du redigere i dem, i alle programmer.

Jeg kendte ikke til tricket med Adobe Premiere 2.0 men tak for tippet, det er faktisk lidt genialt. Hvad er M2V filformatet for en fisk, er det Adobes eget?




Jeg bruger toppen af poppen: GZ-MC500.

M2V formatet er også MPEG. Og af en eller anden årsag kan Adobe læse den extension og ikke mpg. Så måske tricket virker med andre programmer der ikke vil kendes ved .mpg.


Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af -ApK- -ApK- skrev:

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Oprindeligt skrevet af -ApK- -ApK- skrev:

Bruger også dette kamera i forbindelse med mit arbejde. Og er fuldt tilfreds med det. Har selv arbejdet en del med DV kameras. Og vil også sige at HDD kameraet er lettere at arbejde med. Synes ikke specielt der er noget galt i mørke omgivelser. Det er slet ikke dårligere end DV kamera ved normalt brug. Og til mange "normale" brugere er det slet ikke det vigtigste at kigge på. Og synes nu ikke at kvaliteten bliver dårligere når filmen skal recodes igen.

Til Brian.

Har du prøvet bare at bare at omdøbe dine video filer til .m2v? Hvis man gør det, virker de fint i Adobe Premiere 2.0 og Vegas video studio uden at skulle konverteres. Måske det er det samme i de programmer du bruger.

-ApK
Hej, hvilken model har du?

Jeg har prøvet at omdøbe dem til AVI, VMW eller MPEG så kan de afspilles i en almindelig mediaplayer, men de kan ikke redigeres i Pinnacle Studio 9 eller Canopus Let's Edit.

MOD filerne kan afspilles direkte uden ændringer i Divx-playeren du henter på nettet.

Med streamclip konverteren kan du konvertere dem om (uden tab) til en ønsket tilsvarende fil-type (AVI, MPEG), og så kan du redigere i dem, i alle programmer.

Jeg kendte ikke til tricket med Adobe Premiere 2.0 men tak for tippet, det er faktisk lidt genialt. Hvad er M2V filformatet for en fisk, er det Adobes eget?




Jeg bruger toppen af poppen: GZ-MC500.

M2V formatet er også MPEG. Og af en eller anden årsag kan Adobe læse den extension og ikke mpg. Så måske tricket virker med andre programmer der ikke vil kendes ved .mpg.


Du er fandeme (undskyld mit franske) genial, det kører perfekt. Når filerne er omdøbt til M2V kan jeg direkte redigere dem i Canopus Let's Edit
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 16:04
Gad vide om det trick også virker på optagelser fra DVD-optagelser, som man evt. måtte ønske at redigere i et videoredigeringsprogram som Ulead Videostudio...
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
-ApK- Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2006 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Gad vide om det trick også virker på optagelser fra DVD-optagelser, som man evt. måtte ønske at redigere i et videoredigeringsprogram som Ulead Videostudio...



Tør ikke sige det. Har kun prøvet med Adobe Premiere Pro 2.0 og Vegas Video studio. Men det er da værd at prøve.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu