recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tage Yousee med på Camping??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tage Yousee med på Camping??

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
NTHM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NTHM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tage Yousee med på Camping??
    Sendt: 04-Januar-2012 kl. 22:29
Hejsa.. jeg er en Glad campist, som er lidt træt af at TV2 går i "sort" Jeg har en mulighed i Boxer, men får så kun TV2, og DR kanalerne.. hjemme betaler vi for fuldpakken fra Yousee(vi er desværre stavnsbundet til yousee), ved godt at jeg jo ikke skal bruge min tid på at se TV når jeg er på Camping.. men kender man det danske vejr, så vil det være rart engang i mellem at se noget junk tv når man er kørt sur i kort spillet 500...

Back to subject...
Jeg overvejer at købe en Slingbox, og sætte den til mit tv hjemme, når jeg så er på camping vil jeg bruge mit mobile netværk til at koble op til min slingbox og så køre SlingPlayer for Windows på min bærbare, og så smide HDMI kabel mellem PC og den fladskærm jeg har med på Camping... så håber jeg at jeg kan se lidt flere kanaler og jeg ved at det er en stor udskrivning med en slingbox, men skulle jo også gerne få den bonus at få nogle flere kanaler...

Hvis der er andre og bedre forslag eller andre setups, så er i velkommen....
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af NTHM NTHM skrev:

Hejsa.. jeg er en Glad campist, som er lidt træt af at TV2 går i "sort" Jeg har en mulighed i Boxer, men får så kun TV2, og DR kanalerne.. hjemme betaler vi for fuldpakken fra Yousee(vi er desværre stavnsbundet til yousee), ved godt at jeg jo ikke skal bruge min tid på at se TV når jeg er på Camping.. men kender man det danske vejr, så vil det være rart engang i mellem at se noget junk tv når man er kørt sur i kort spillet 500...

Back to subject...
Jeg overvejer at købe en Slingbox, og sætte den til mit tv hjemme, når jeg så er på camping vil jeg bruge mit mobile netværk til at koble op til min slingbox og så køre SlingPlayer for Windows på min bærbare, og så smide HDMI kabel mellem PC og den fladskærm jeg har med på Camping... så håber jeg at jeg kan se lidt flere kanaler og jeg ved at det er en stor udskrivning med en slingbox, men skulle jo også gerne få den bonus at få nogle flere kanaler...

Hvis der er andre og bedre forslag eller andre setups, så er i velkommen....


Det er en mulighed jeg kender et par stykker, der gør brug af, men husk at en TV-stream på f.eks. 1 Mbit/sekund trækker ca. 184 MB i timen, så det kan hurtigt løbe op. Sørg derfor for at have rigeligt med data i dit abonnement.

Husk også at om mobilnettet i området har ordentlig dækning - det vil være surt at konstatere at man ikke kan opnå en stabil dataforbindelse. Smile

/Mark
Til top
NTHM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NTHM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 22:47
Jeg har 10gb data på mit 3 mobil abbonetment, tror det rækker(da jeg kun er væk i kort tid, og vi har somregel også nogle DVD film med)... hastigheden på 3 nettet er ca, 5mb dl, 3mb ul, mener ikke det skulle være en begrænsning.. De fleste Campingpladser har WiFi, så muligheden for at koble sig på deres netværk er der jo også...

Redigeret af NTHM - 04-Januar-2012 kl. 22:51
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af NTHM NTHM skrev:

Hvis der er andre og bedre forslag eller andre setups, så er i velkommen....


Fortæl din folketings-mand/kvinde, at TV2 skal betales via reklamer og licensen og sendes uden kryptering.   Fortæl at du 'vil skide'  på markedet, og at de andre tv-kanaler må overleve som de bedst kan - eller ikke kan.

Når  du derefter har købt en antenne og en billig DVB-T/T2/MPEG-4  boks - så kan regnen bare komme an - der er TV2 i flimmeren.

Jeg tror ikke, det er godt at se slingbox-tv over 3G bredbånd (end ikke over 4G). Det er sikkert heller ikke billigt.

Lars   :)


Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 23:18
Måske Boxer Tank-selv kort lige det der skal bruges. Så kan du se bl.a. TV 2 og 13 andre betalingskanaler. Det koster 379,- for første måned og der er ingen kortafgift eller lignende på kortet.
http://www.boxertv.dk/produkter/Pakker-og-priser/Tank-selv/
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 09:04
Tjaa..

Jeg bruger blot Yousee's glimrende mulighed for at afspille WebTV kanaler på iPhone, iPad og computer. 
Den Vakse vil nok sige "Jamen så skal du da være hjemme.."

Til ham skulle jeg hilse at sige: VPN er sagen. 
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 09:20
DiscomanDK>>
 
Jeg har også tænk den tanke, men koster det ikke også meget på dataforbruget ??
Mvh

Moulder
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 09:26

slettet



Redigeret af kbking - 05-Januar-2012 kl. 09:28
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

DiscomanDK>>
 
Jeg har også tænk den tanke, men koster det ikke også meget på dataforbruget ??

Det kommer nok også an på, hvad man bruger.

Jeg bruger typisk iPhone og iPad og der er bitraten lavere end på deres Webtv. (Men syntes faktisk kvaliteten er ok).

Men har 10 GB data på min iPad og har faktisk aldrig brugt mere end et par GB ved det. Ser så heller ikke vildt meget TV når jeg er ude, men det bliver vel til en time eller to om dagen.

Vil tro vi er på omkring 500 Mb / Time ved ipad og 2-300 mb/ time ved i Phone. 
Til top
NTHM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NTHM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Tjaa..

Jeg bruger blot Yousee's glimrende mulighed for at afspille WebTV kanaler på iPhone, iPad og computer. 
Den Vakse vil nok sige "Jamen så skal du da være hjemme.."

Til ham skulle jeg hilse at sige: VPN er sagen. 
 
Hej DiscomanDK hvordan set dit setup ud?? hvad bruger du af hardware/software??
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 10:41
virker VNP og yousee så også fra udlandet ?

PS - har en slingbox, det virker fint på min android og mac.. Det behøves ikke at være så dyrt, købte min på ebay ( brugt ) for 430 kr.

Nils
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 10:47
Ja VPN virker alle steder du er i Verden.

Desuden har jeg en 5 Mbit/s upload forbindelse, hvilket giver mig nogle muligheder i udlandet. Hvis jeg f.eks er på hotel og vil se DR Nu, Sputnik, Viaplay and whatever så vil det stadigvæk virke da jeg går ud med en Dansk IP adresse.

Det er faktisk et ganske enkelt setup.

Jeg har mit HTPC derhjemme med Windows 7. I Windows 7 er muligheden for at sætte VPN server op standard, hvilket jeg blot har gjort. Derudover har jeg valgt en Dynamisk dns adresse, som opdatere automatisk, hvis jeg skifter IP adresse. Mener det koster en 100 kr / seddel om året også er jeg fri for at smide 50 kr / mdr. for en fast IP adresse hos yousee.

Kvaliteten er i Top. Især på iPhone og iPad. Men min mor har da også adgang til min VPN med hendes Mediecenter, så hun kan streame TV3 når de sender noget hun vil se. Det er dog på et 37 Tommer tv, så kvaliteten er selvfølgelig ikke som når du ser kabel tv derhjemme. Men ok faktisk. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu