recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling af HD kanaler på Prosonic PBT-23000??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indstilling af HD kanaler på Prosonic PBT-23000??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FuxieDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2011
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FuxieDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indstilling af HD kanaler på Prosonic PBT-23000??
    Sendt: 07-Januar-2012 kl. 17:47

Hej,

 
Jeg har et Prosonic PBT-23000 "LCD TV WITH MPEG4 HD DVBT/C & DVD", hvor jeg ikke kan finde ud af at installere digitale kanaler.
Jeg har YouSee kabel (plus lille tillægspakke), og burde som minimum kunne finde DR HD, men muligvis også andet (har ikke andre fjernsyn som understøtter HD, så aner ikke hvad der ellers er).
 
Jeg har talt med "manden i YouSee-butikken" som siger:
MPEG2 TV: Skal bruge en extra box, som skal sættes til TV'et
MPEG4 TV: Skal virke uden brug af extra udstyr.
 
Da betjeningsvejledningen tydelig siger både MPEG4 og HD, burde opsætning være en smal sag.
 
Jeg prøver følgende:
Menu -> Digital Manuel Indstilling
Herunder, kan jeg vælge VHF1 til VHF12 (43,50 til 226,50 MHz) og UHF21 til UHF69 (474 til 858 MHz)
 
Desværre siger alle kanalerne "Intet signal".
 
Mine analoge kanaler står flot og skarpt.
 
Hvad gør jeg galt? YouSee-manden sagde noget om netværks-id (har også set det omtalt på yousee.dk), men kan ikke fide noget sted at anføre dette...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 19:32
Udover netkode 100 skal du også indtaste følgende søgeparametre. Så TVet ved hvor der skal søges. 
  • Frekvens 143000 kHz
  • Symbolrate 6875
  • Modulation 64
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af FuxieDK FuxieDK skrev:

Hej,

 
Jeg har et Prosonic PBT-23000 "LCD TV WITH MPEG4 HD DVBT/C & DVD", hvor jeg ikke kan finde ud af at installere digitale kanaler.
Jeg har YouSee kabel (plus lille tillægspakke), og burde som minimum kunne finde DR HD, men muligvis også andet (har ikke andre fjernsyn som understøtter HD, så aner ikke hvad der ellers er).
 
Jeg har talt med "manden i YouSee-butikken" som siger:
MPEG2 TV: Skal bruge en extra box, som skal sættes til TV'et
MPEG4 TV: Skal virke uden brug af extra udstyr.
 
Da betjeningsvejledningen tydelig siger både MPEG4 og HD, burde opsætning være en smal sag.
 
Jeg prøver følgende:
Menu -> Digital Manuel Indstilling
Herunder, kan jeg vælge VHF1 til VHF12 (43,50 til 226,50 MHz) og UHF21 til UHF69 (474 til 858 MHz)
 
Desværre siger alle kanalerne "Intet signal".
 
Mine analoge kanaler står flot og skarpt.
 
Hvad gør jeg galt? YouSee-manden sagde noget om netværks-id (har også set det omtalt på yousee.dk), men kan ikke fide noget sted at anføre dette...


Det kunne se ud som om du forsøger at tune DVB-T muxer og ikke DVB-C, som  anvendes af youSee.
Uden at kende dit Prosonic/Denver fjernsyn kann jeg sige, at der ofte skal vælges mellem DVB-T og DVB-C som det allerførste - til tider straks ved start med fabriksindstilling.

Når du har valgt DVB-C, må der være et sted at indtaste  net-id 100. Det kan være at du også skal indtaste en frekvens og en symbolrate men ofte er det uden betydning.
 http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Godt_i_gang/Find_dit_netvaerks-id.aspx 

Der synes at være en opdatering til dit fjernsyn, men husk at sikre dig, at du har netop den rette model i forhold til opdateringen (gul menu mv).

Lars    Smile



Redigeret af reslfj - 07-Januar-2012 kl. 19:49
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
FuxieDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2011
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FuxieDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 01:28

 



Redigeret af FuxieDK - 08-Januar-2012 kl. 02:22
Til top
FuxieDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2011
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FuxieDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 02:18
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det kunne se ud som om du forsøger at tune DVB-T muxer og ikke DVB-C, som  anvendes af youSee.
Uden at kende dit Prosonic/Denver fjernsyn kann jeg sige, at der ofte skal vælges mellem DVB-T og DVB-C som det allerførste - til tider straks ved start med fabriksindstilling.
Fabriks-indstillinger, virkede ikke, men det gjorde "Førstegangsinstallation" derimod..

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Når du har valgt DVB-C, må der være et sted at indtaste  net-id 100. Det kan være at du også skal indtaste en frekvens og en symbolrate men ofte er det uden betydning.
Jeg kunne vælge Auto eller 65535.. Auto vandt ;)

Sidder nu og roder med 71 digitale kanaler, hvor størstedelen sider "Intet CI-Modul" eller noget der ligner.. Men jeg har dog kunne finde fx DR HD og TV5HD.. Jeg må dog indrømme, at jeg ikke rigtig kan se den store forskel i kvaliteten.. Måske er det bare mine øjne...

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Der synes at være en opdatering til dit fjernsyn, men husk at sikre dig, at du har netop den rette model i forhold til opdateringen (gul menu mv).
Jeg havde selv kigget på den opdatering, men selvom jeg ikke rigtig synes at mine menuer er grå, så er de i hvert tilfælde IKKE gule, så jeg har ikke installeret den..
 
ANYWAY, jeg har nok til at komme lidt videre med nu..
 
Tak for hjælpen..


Redigeret af FuxieDK - 08-Januar-2012 kl. 02:23
Til top
FuxieDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2011
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FuxieDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 02:22
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Udover netkode 100 skal du også indtaste følgende søgeparametre. Så TVet ved hvor der skal søges.
  • Frekvens 143000 kHz
  • Symbolrate 6875
  • Modulation 64
Frekvensen var sat til... 380000 eller noget i den stil.. Det er ændret nu..
Netkoden skulle jeg ikke angive (eller mere præcis, angav Auto)..
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af FuxieDK FuxieDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Udover netkode 100 skal du også indtaste følgende søgeparametre. Så TVet ved hvor der skal søges.
  • Frekvens 143000 kHz
  • Symbolrate 6875
  • Modulation 64
Frekvensen var sat til... 380000 eller noget i den stil.. Det er ændret nu..
Netkoden skulle jeg ikke angive (eller mere præcis, angav Auto)..
 
Net-id  100 giver fjernsynet  mulighed for at udvælge de programversioner, som du skal bruge (her MPEG-4 versionerne).   Måske kan det lette din sortering af de ukodede kanaler.
 
Normalt kommer de så også i den orden som youSee har valgt - men det afhænger af fjernsynet.  Jeg måtte fx vælge Sverige som land, for at få et ældre Sony fjernsyn til at virke på en rimelig måde.
 
Du bør ringe til Prosonic/Denver for at høre om opdatering til dit fjernsyn.
 
 
Lars Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu