|
hjælp til placering af højttalere |
Besvar |
Forfatter | |
BrianSPC
Bruger Oprettet: 10-Marts-2010 Status: Offline Point: 81 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-Januar-2012 kl. 10:59 |
Hej, jeg har lige købt et sæt Dali Ikon 1, og jeg er meget i tvivl om hvor jeg bedst placere dem i min stue for at få mest ud af dem.
Jeg har lavet en tegning over min stue, og foreslået 3 forskellige placeringer, hvad siger i til dem ? Højttalerne er det runde symbol og mærket 1,2,3 som muligheder. 1 : Er ca 10cm fra loftet, lidt vinklet ned på lytte position, den højre er ude ved væggen og over tv´et, selvom det ikke kan ses på tegningen :-) 2 : Er på væggen i 1.5m højde. 3 : Er ca 10cm fra loftet i hjørnet, lidt vinklet ned på lytte position Vi sidder mest i sofaen når vi skal høre musik. Hvilken position er bedst ? Redigeret af BrianSPC - 12-Januar-2012 kl. 11:02 |
|
BrianSPC
Funktioner
Tak(0)
|
Er der ikke nogen som vil komme med et forslag ? :-)
|
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
1 eller 2 er at foretrække.
Jeg kender desværre ikke dit rum, så prøver i stedet at liste et par tommelfingerregler. - Spil på langs af rummet, ikke på tværs. - Diskanten skal helst være i ørehøjde i "sweetspot" - Dine Dali burde ikke skulle vinkles horisontalt, da de i så fald kan virke lyse og skarpe. (Ved ikke om dette også gælder vertikal vinkling) Skulle jeg vælge ud fra din beskrivelse, vil det være svært. I position 1 dækker du ikke hele rummet, men har måske lettere ved at skabe et sweetspot. I position 2 er du langt fra højttalerne som er små, i hvad der ligner et stort rum. Her kan du dække hele rummet, men vil formentlig aldrig kunne rumme højttalernes potentiale i jeres sofa, da de ikke kan spille rummet op. Jeg ville vælge at få højttalerne i ørehøjde i pos. 1, eller få gulvhøjttalere til pos. 2, da dette umiddelbart vil give færrest begrænsninger på lyden.
Redigeret af Irenicus - 13-Januar-2012 kl. 12:08 |
|
BrianSPC
Funktioner
Tak(0)
|
Ja der er nemlig ikke noget sweetspot fra pos 2, da jeg sidder alt for langt derfra, så måske skulle man prøve pos 1, men de hænger desværre så i loftet....
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |