recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:41
Jeg har haft et første kig på optagelserne og umiddelbart spiller de alle fint på min Xbox (???) ser du det samme.

Dog med undtagelse af TV3+ som umiddelbart ser ud til at hakke i udsendelsen, men når reklameblokken så kommer, så kører det hele rent igen. Jeg har kun et par sekunders film at vurdere på så det er lidt usikkert.

Hvad oplever du Acidman?
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 23:01
Hejsa. Så fik jeg styr på tv-signalet og har lavet optagelser af en del af de HD-kanaler i Stofas TV-pakke 2, som også volder problemer. Jeg har ikke haft lejlighed til at analysere optagelserne og får det heller ikke de kommende aftener, så har smidt optagelserne ud på Dropbox, hvis der skulle være en af jer andre der gad kigge på dem: https://dl.dropbox.com/u/19539342/testoptagelser.zip
Teknikeren fra Stofa havde bestemt styr på hans daglige arbejdsopgaver, men kendte desværre intet til XBOX extendere og hvilke faktorer der kunne have betydning for vores problemer - desværre. Jeg håber mine testoptagelser kan hjælpe os yderligere på vej mod en løsning - eller i det mindste en fejlårsag :-)
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af klinge klinge skrev:

Luk ham ikke ud af huset før vi har svar ;-)

Min sag hos Stofa har snart en måneds jubilæum i deres Helpdesk. Ingen rykker på den. Det er kun når jeg ringer til dem og spørger hvordan det går at de svarer tilbage at de har brug for mere info. Det er helt til grin.

Ha ha, ja det er da ikke just optimalt - jeg tror jeg vil lege filmen "Misery" med ham - han kommer ikke ud af huset igen med min gode vilje :-)
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 14:14
Luk ham ikke ud af huset før vi har svar ;-)

Min sag hos Stofa har snart en måneds jubilæum i deres Helpdesk. Ingen rykker på den. Det er kun når jeg ringer til dem og spørger hvordan det går at de svarer tilbage at de har brug for mere info. Det er helt til grin.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 14:10
DET har jeg skam også tænkt mig :-) - jeg havde dog også signalproblemer for et halvt år siden (defekt komponent i vores Stofa box på vejen) - dengang kunne teknikeren desværre ikke gennemskue problemet....
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 14:04
Hvis du får en tekniker ud, så der det da alle tiders chance for at spørge manden hvad der er specielt ved de kanaler som ikke virker på Xbox'en. Vis ham problemet. Tongue
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 14:02
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 13:48
Ja det hele bliver da godt nok mere og mere uigennemskuelig - jeg håber at Stofa får styr på mit signal på mandag - så går jeg igang med analyse af Eurosport1+2, TV3 sport 1, TV2 Film, TV3+, Kanal 5 og 6'eren....
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af zulu100 zulu100 skrev:

 

Waoo IPTV ved Energimidt (så længe det varerCry)


Spændende BSchmidt havde også Waoo, men her var TV2 en SD kanal. Underligt.

Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af klinge klinge skrev:

Så fik jeg analyseret lidt flere optagelser. Tak til Zulu100 for bidraget. Big smile

Jeg fik kigget på hans DR1, DR3 og TV2 og de har "desværre" alle:

Resolution: 720p

Video format: AVC

Format profile: High@L4.0


Og virker på min Xbox Confused Så dvs. min teori med at det var "Format profile: High@L4.0" der gav problemerne lader ikke til at holde 100%. 


Øv bøv. Men synes stadigt det er interessant at debugge på de resterende Stofa kanaler. Vi må kunne finde en ting som er speciel ved de kanaler der ikke virker på Xbox. Spørgsmålet er bare om det overhovedet er en parameter som MediaInfo trækker ud.


Hvilken udbyder er det du har Zulu100?


Waoo IPTV ved Energimidt (så længe det varerCry)
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 08:43
Så fik jeg analyseret lidt flere optagelser. Tak til Zulu100 for bidraget. Big smile

Jeg fik kigget på hans DR1, DR3 og TV2 og de har "desværre" alle:

Resolution: 720p

Video format: AVC

Format profile: High@L4.0


Og virker på min Xbox Confused Så dvs. min teori med at det var "Format profile: High@L4.0" der gav problemerne lader ikke til at holde 100%. 


Øv bøv. Men synes stadigt det er interessant at debugge på de resterende Stofa kanaler. Vi må kunne finde en ting som er speciel ved de kanaler der ikke virker på Xbox. Spørgsmålet er bare om det overhovedet er en parameter som MediaInfo trækker ud.


Hvilken udbyder er det du har Zulu100?


Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Hej igen. De fleste kanaler pixelerer stort set hele tiden og Mediainfo melder fejl vedrørende signalkilde - jeg håber at kunne vende tilbage i starten af næste uge...

Det er OK. Vi venter med spænding ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu