recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 14:03
Jeg har senere også fået problemer med DR HD. Har ingen problemer med eksempelvis 6'eren HD, TV3+ HD, TV2 Norge HD, TV2 Film HD.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 15:41
Hvilken switch?
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 15:45
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 15:51
Benytter iøvrigt IKKE DVBlink - ved ikke om det er grund til bekymring.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Hej Patriarken.



Har skrevet det i pb...

Når du kører med extendere i et 100/1000 mbit miljø, hvilket du stor set altid gør, så skal du have en Switch med Flowcontrol og en med en STOR buffer pr port, 128kb eller derover. Det er fordi der ALTID vil komme et mismatch mellem 100>1000. Da det er switchen der er mellemled(dvs den står for konverteringen imellem 100/1000) er det dennes buffer der bliver altafgørende specielt ved HIGH troughput. 

LAN ports i en router er mest til Switch uplink ikke til egentlige klienter....Jeg ved godt at dette er trivielt at høre på.....

Når det er sagt er der en fejl i Network stack i w7 "Trottelingindex" som i nogle tilfælde reducerer netværkshastighed med faktor 10 ift den enhed der kommunikeres med. Dette kan slås fra med et par reg entries...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 19:23
Hej Patriarken.

Noget kunne tyde på at jeg skal have anden router (switch) så :-)

Jeg tester videre i aften og hvis det ikke giver pote, så ved jeg jo hvad næste skridt er :-)

Tak for god support Smile
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 21:11
Hej igen.

Så har jeg testet:

Disable jumbo frames på HTPC- -var allerede deaktiveret
Enable flow control på HTPC- var allerede aktiveret
Change Link speed på HTPC - stod til Automatisk forhandling - skiftet til  100 Mbps Full Duplex 

Problem er der stadig. TV 2 sport HD og TV2 Film HD virker som altid fint, men DR1 og TV2 er blot skift mellem still-billeder.

Har også testet med nyt Cat 6 netværkskabel uden nogen forskel. Har prøvet at skifte switch port på router og lavet Quality of Service på denne port - alt uden resultat.

@ Patriarken: Jeg bestiller nok ny router - kan du anbefale en?

Tak for hjælpen allesammen Smile
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 22:58
Vil vædde en stegt rødspætte på at problemet ikke skyldes netværket.
 
Hvis du vil smide penge efter noget andet, så køb en Gigabit Switch og forbind Router, MC og Xbox til den.
 
Selv har jeg en http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5011093&q=linksys+se2500 mellem MC og en Linksys trådløs router som Xbox'en hægter sig på.
 
/KL
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 23:03
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 00:05
Hej KL. Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ændrede linkspeed på HTPC netkort til 100 Mbps Full Duplex og nu viser min router også at der ikke længere kommunikeres i gigabit, men 10/100 mbps - så jeg tror dermed ikke længere at routeren behøver lave konverteringen imellem 100/1000 og at det dermed også er blevet mindre sandsynligt at det er et netværksproblem. Har jo checket at alle netværks-settings står rigtigt men må samtigig også medgive at jeg ikke kan finde data om hvor stor en buffer pr port min router har - så det kan selvfølgelig godt være et issue....

Jeg testede for lidt tid siden hvordan det kører trådløst - her virker tv-streaming ca lige så godt som med kabel - men altså også med still-billleder på DR og TV2. Aner ikke om det kan pinpointe problemet yderligere....

Har nok ikke helt forståelsen af hvad din nævnte switch kan gøre, som routeren ikke gør i forvejen? Forbinder du både HTPC og routeren direkte til switchen....og så XBOX direkte i routeren? Jeg er nok lidt træt, men jeg kan ikke lige se fordelen....men det kan du sikkert fortælle mig Smile
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 00:59
Havde ikke lige set at din router allerede var en med Gigabit switch så glem det råd med en ny Switch. Sæt også netkortet tilbage til Auto eller hvad den stod til så du får Gigabit forbindelse.
Jumbo frames skal supporteres i begge ender for at have virkning, men jeg tror ikke at man kan sætte det på en Xbox 360. Så det er også uden indflydelse.
Men for at opsummere så kan du uden problemer se andre HD kanaler, Kun DR1 HD og TV2 HD laver ballade.  Så der er altså båndbredde til HD TV hvilket så næsten kun efterlader et Codec problem tilbage som mulighed. Jeg har som sagt ingen problemer med de to kanaler med Canal Digital DVB-S2 som kilde. har checket igen her til aften og set 10-11 forskellige HD programmer som alle kørte uden frys/pixellering.
I er to forskellige med samme problem men med forskellig hardware, så er driver problemer nok heller ikke relevant. Eneste lighed for jer er at Stofa står for kilden.  
Kan du checke dit MC's CPU forbrug når du ser en HD kanal på xboxen der virker og sammenligne når xboxen skifter til F.eks TV2 HD?
Tænker på at den måske går nær 100% og defor ikke kan levere data nok til xbox'en
 
/KL 
 
 
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Havde ikke lige set at din router allerede var en med Gigabit switch så glem det råd med en ny Switch. Sæt også netkortet tilbage til Auto eller hvad den stod til så du får Gigabit forbindelse.
Jumbo frames skal supporteres i begge ender for at have virkning, men jeg tror ikke at man kan sætte det på en Xbox 360. Så det er også uden indflydelse.
Men for at opsummere så kan du uden problemer se andre HD kanaler, Kun DR1 HD og TV2 HD laver ballade.  Så der er altså båndbredde til HD TV hvilket så næsten kun efterlader et Codec problem tilbage som mulighed. Jeg har som sagt ingen problemer med de to kanaler med Canal Digital DVB-S2 som kilde. har checket igen her til aften og set 10-11 forskellige HD programmer som alle kørte uden frys/pixellering.
I er to forskellige med samme problem men med forskellig hardware, så er driver problemer nok heller ikke relevant. Eneste lighed for jer er at Stofa står for kilden.  
Kan du checke dit MC's CPU forbrug når du ser en HD kanal på xboxen der virker og sammenligne når xboxen skifter til F.eks TV2 HD?
Tænker på at den måske går nær 100% og defor ikke kan levere data nok til xbox'en
 
/KL 
 
 

Hej KL.

Jeg har måske ikke fået skrevet tydeligt nok i en tidligere posting i tråden, at jeg til tider nu også har andre HD kanaler der hakker præcis som DR1 og TV2 gør hele tiden. Lige i dette sekund kan jeg eksempelvis godt se 6'eren HD, TV3+ HD, TV2 Film HD, ARD HD og ZDF HD - hvorimod DR1 HD, TV2 HD, DR HD, TV2 sport HD hakker. Nogle gange kan jeg fint se kanalerne (på nær DR1 og TV2 som altid viser stillbilleder).

CPU forbrug ved visning af DR 1 HD på extender er i gennemsnit ca. 8% når først der er gået nogle sekunder - det samme med 6'eren der streames perfekt - min HTPC er et dedikeret mediecenter af nyere dato baseret på Intel i3 - jeg er sikker på det ikke er HTPC der hardware-mæssigt er flaskehalsen.

Routerfirmware og netkortdriver er up to date.

Jan


Redigeret af acidman - 19-Januar-2012 kl. 07:49
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu