recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
mrhvid Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrhvid Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 23:54
Hej
Jeg oplever samme problem. Jeg har stofa kabel tv, hdhomerun, classic (first gen) xbox 360 og en koebt med kinect. Alt er kablet med switchet netvaerk. Jeg koere Win7 64 bit, paa en aeldre (Core 2 Quad 2,4 ghz) Intel D975XBX2 bundkort med 8 gb ram, SSD system disk. Har ingen problemer med at se kanalerne lokalt, optagelser virker ogsaa fortrindeligt. Men visse kanaler som fx DR HD er som at se still billeder der opdatere med ca 0,5-1 sek imellem. Lyden koere uden problemer.
 
Problemet er paa begge Xboxe.
 
Anyhu, ville bare lige naevne at I ikke er de eneste som oplever problemer.
ps. jeg bor i Aabyhoej.
 
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 10:33
Ja det er godt nok besynderligt. Har besluttet at geninstallere hele htpc, men det forekommer efterhånden usandsynligt at det vil løse problemet når vi er flere der har samme problem.
Til top
h3mlig Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h3mlig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 19:05
Vil da også gerne melde mig på banen. Har også Stofa (Kolding) og alle mine HD-kanaler har problemer med at blive vist. Dog både på HTPC og XBOX360-extender. Kører også alt på et kablet gigabit-netværk med Win7 32bit. Jeg har en anelse om, at mit problem er codecrelateret, men har efterhånden forsøgt med så mange, at jeg er ved at opgive kampen. Det er kun HD-kanaler jeg har problemer med. Hvis jeg afspiller det optagede HD-materiale på HTPC med VLC er der ingen problemer...
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 22:22
Hej igen. Ja der er åbenbart flere med HTPC der har problemer med de nye HD kanaler. Dog er der jo forskelle i setup og om kanalerne også giver problemer på selve HTPC eller blot på extenderne. Fællesnævneren er jo i hvert fald at det hakker på extenderne og at der emuleres DVB-T. Jeg har testet med en DR 1 HD optagelse fra en bekendt med lignende setup som mig (Win7 32bit, Floppy DTV tunere, Stofa) - og hans optagelsen KAN JEG AFSPILLE UDEN PROBLEMER PÅ XBOX EXTENDER fra HTPC!  At det er et netværksmæssigt problem kan vel så udelukkes. Jeg synes problemet bliver mere og mere besynderligt. Jeg vil prøve at geninstallere min HTPC, selv om jeg ikke tror det vil hjælpe. Kan det tænkes at emulering til DVB-T, uanset om det er fra kabeltv eller Satellit, kan være fejlbehæftet i forhold til de nye MPEG 4 HD kanaler - en fejl der så nogle gange først kommer til "syne" på extenderne?  
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 08:40
Hvilket grafikkort har du ?
Jeg har samme problem, har 2 styk pc'er en i stuen og en i soveværelset, de kører begge gennem min router, den i stuen med et ati readon 3200 hakker også på dr1 og tv2. men den pc jeg har i soveværelset har ingen problemer overhovedet, problemet i stuen er kommet uden ændringer.
Jeg kører med xbmc.
Vil teste når jeg kommer hjem at sætte et kraftigere gfx til. for det er der jeg tror problemet ligger :)
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 09:22
Hej vacDK.

Kører Intel HD Graphics. Jeg ved ikke helt om jeg forstår dig ret - kører du også med extendere? Det er under alle omstændigheder interessant om du har ret i din gfx-teori :-)
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 18:30
NU har jeg testet med et andet grafik kort, og det hjalp ikke noget :(
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 19:05
Øv men tak for forsøget. Arbejder videre med fejlsøgning imorgen.
Til top
htpcBruger07 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2012
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcBruger07 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 13:59
Hej
Jeg har også problemer med specielt DR 1 og TV2 HD (fra Stofa). Jeg har undersøgt sagen og er kommet frem tila t det kan have noget med QAM 64 at gøre. DR 1 og TV2 HD benytter begge QAM 64 mens f.eks. DR synstolkning benyter QAM 256 som IKKE hakker. Siger det noget noget? Jeg har ingen ide om hvorfor eller hvad der evt. kan gøres for at afhjælpe problemet.
 
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 14:03
Hej  htpcBruger07.

Interessant teori - er det også på extenderne at du har problemer og/eller HTPC?
Til top
htpcBruger07 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2012
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcBruger07 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 14:13
Ja det fremgik vist ikke helt klart - problemet er på xbox slim 4Gb som extender - på selve mediecentret virker det fint.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 14:17
Præcis som mig - har endda også selvsamme XBOX udgave (selv om det nok er irrelevant). Havde egentlig planlagt en fuldstændig geninstallering af HTPC i aften (ikke fordi jeg tror det vil hjælpe), men nu overvejer jeg at afvente lidt - måske der er nogen der kan gennemskue om der kan være noget om snakken og måske har nogle ideer til en mulig løsning???
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu