recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender

 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 13:51
Trist trist - problemet med at nogle HD-kanaler fra Stofa hakker på extendere efter overgang til MPEG4 (og deriblandt uheldigvis også DR1 og TV2) er åbenbart en gåde der forbliver uløst. Jeg ved ikke om det kan hjælpe at gøre opmærksom på det faktum, at DR HD jo ikke hakkede før alle kanaler overgik til MPEG 4, den 11. januar.

Jeg begynder at overveje nye setup - i hvert fald i forhold til brugen af extendere - Det kræver så pludselig at der skal trækkes antennekabler til de øvrige rum hvor vi idag har extendere...og anskaffes DVB-C tuner-boxe eller nye TV, idet alle andre rum har ældre MPEG2 fladskærme, som jo idag blot forsynes med HDMI-signal. Det lader til at min HTPC-server inden længe bliver degraderet til et lokalt mediecenter forbeholdt stue-alteret...og på sigt tror jeg at jeg vil vælge en langt mindre kompleks løsning, eksempelvis Google TV og evt. Boxee Box samt en standard hardisk-optager. 

Ikke at kunne se DR1 og TV2 i andre rum end blot stuen er bare ikke godt nok Thumbs Down
Til top
TSøndergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TSøndergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 13:47
Har desværre samme problem med at DR-HD hakker men lyden er ok (Win 7 64 bit + HD Homerun + Xbox ). Ser fint ud på mediacenteret.
 
Det værste er bare at jeg har haft problemet før - ca. 1 års tid siden - og der løste jeg det på en eller anden måde - Jeg kan bare ikke huske hvordan - ØV!! Cry Synes det var noget med netværksinstillinger.
 
Skal nok sige til hvis jeg løser det igen.
 
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 14:07
Hej TSøndergaard. Ja det lyder jo som lidt af det samme problem som jeg og andre bøvler med, men tror ikke det er det samme, idet problemet er opstået efter 11. januar....
Til top
TSøndergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TSøndergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 09:48
Jeg har lige testet lidt mere - Det underlige er : en et år gammel optagelse fra DR-HD virker fint, ingen hak - Ny optagelse fra DR-HD hakker som før beskrevet. Det jeg så kom til at se var under afspilling af den nye optagelse stod min ene CPU-kerne i 100% forbrug, hvor imod alle andre optageler tager ca. 5 - 10% - Er der nogen der ved om man kan stille på det Codec som Mediacenter/Xbox bruger ?
Kunne fint se optagelsen lokalt på maskinen med ca. 5% cpu forbrug.
Er der andre som oplever det ?
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 10:47
Sorry, måske lidt off-topic. Men hvad er en "extender", og hvad bruges den til?
Til top
TSøndergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TSøndergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 13:06
En extender er et stykke hardware f.eks. en xbox som kan afvikle bruger-funktionaliteten fra dit mediacenter ud på xbox'en - Man kunne vel næsten kalde det en "Media Center Klient" dvs. den er afhængig af et Windows Media Center som "server". Men som du kan se i denne tråd er det ikke alt hvad du kan på dit mediacenter som virker på samme måde på den extender. Unhappy Desværre.
Har stadig problemer.....men kun med DR-HD og SV1-HD
 
Til top
TSøndergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TSøndergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 11:07
Ville lige opdatere på denne her tråd - Min antenneforening GVD, har nu fået Stofa som leverandør af kanaler ... Og gæt hvad der så er sket ?? Nu hakker min DR1 og TV2 (sammen med DRHD) så vores problemet følger åbenbart Stofa...  Der er vel ikke nogen som er kommet videre med det ?
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 11:47
Nej desværre ikke noget nyt herfra - jeg overvejer, som før skrevet, at afvikle mit mediecenter/XBOX-extendere, men det er da en træls og trist omgang :-(  Jeg tænker samtidigt at det er overraskende at der ikke er fundet en løsning, men det må man jo forholde sig til....
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 17:49
Hej
Kan lige supplere med at jeg kører waoo ip tv på mce via Dvb link og oplever periodisk samme problem - dog er det forbeholdt TV2 sport Hd
Har ikke haft problemer med DR1 og TV2, det skal så siges at mine 2 extendere ikke er tændt så tit da de står henholdsvis i soveværelset og på 1 sal.
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 09:13
Så fik mine børn en Xbox i julegave og jeg forventede selvfølgelig at den kunne springe direkte på som extender. Microsoft til Microsoft produkt. Burde ikke kunne være nemmere, MEN jeg oplever helt samme problemer som beskrevet her. Alle danske HD kanaler på Stofa hakker (også optagelser). Nat Geo Wild går rent igennem, men ikke DR1, DR HD og TV2.

Er der nogen som er kommet frem til en løsning, eller har fundet en extender som virker på Stofa? 
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 09:19
Desværre ingen løsning fundet... Og tror ikke længere der kommer en løsning desværre
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 09:23
Heller ikke andre Extendere som virker?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu