recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender

 Besvar Besvar Side  <1 45678 12>
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 09:51
Ikke mig bekendt
Til top
TSøndergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TSøndergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 08:31
Heller ikke mig bekendt - Har fundet ud af at man kan se de videoer som man optager igennem xbox-dashboard (uden om mediacenter delen),og så hakker de ikke ...
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 09:14
Er der nogen som ved præcis hvad det er som kendetegner de kanaler som ikke virker. Umiddelbart er de alle HD kanaler, men hvorfor virker Nat Geo Wild HD, men ikke DR1 HD, DR HD og TV2 HD?

Kører de danske HD kanaler MPEG4 og Nat Geo Wild MPEG2 eller hvad er forskellen?

Jeg overvejer om jeg kan finde et sted at fejlmelde hos MS, da jeg har svært ved at leve med denne fejl. Jeg bliver nok ikke hørt, men så er det prøvet.


Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 09:25
Alt kører vel MPEG4 idag, så der kan fejlen næppe være. Der er lavet rigtig mange fejlsøgninger og der er ikke fundet en løsning. Det jeg har noteret mig er at det ikke er alle Stofa-kunder der oplever problemet. Fik en optagelse sendt fra en ven med Stofa og samme setup - denne DR1 optagelse kunne jeg uden problemer kopiere over på HTPC og afspille på XBOX Extender. 
Problemet opstod januar 2012, hvor Stofa blandt andet konverterede til MPEG4 i forbindelse med at det analoge sendenet blev lukket ned...
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 09:27
At fejlmelde hos MS giver nok ikke noget - alene af den årsag at Windows Media Center officielt slet ikke understøtter vores DVB-C - det er kun din DVB-C tuner-driver der får Windows Media Center til at tro at det er et DVB-T signal...
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af klinge klinge skrev:

Er der nogen som ved præcis hvad det er som kendetegner de kanaler som ikke virker. Umiddelbart er de alle HD kanaler, men hvorfor virker Nat Geo Wild HD, men ikke DR1 HD, DR HD og TV2 HD?

Kører de danske HD kanaler MPEG4 og Nat Geo Wild MPEG2 eller hvad er forskellen?

Jeg overvejer om jeg kan finde et sted at fejlmelde hos MS, da jeg har svært ved at leve med denne fejl. Jeg bliver nok ikke hørt, men så er det prøvet.


Fra Canal Digital, er den eneste forskel at Audio delen på DR HD er AC3, hvor det er MPEG for Nat Geo Wild HD
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 10:18
Men er dette ikke også et Stofa specifikt problem eller virker det heller ikke på Canal Digital?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af klinge klinge skrev:

Men er dette ikke også et Stofa specifikt problem eller virker det heller ikke på Canal Digital?
Ved det ikke. Har ikke samme SW/HW. Men hvis det er kanaludbyderen der afgør lydsystemet, så er der vel også forskel på dette på Stofa? Ville bare vise hvilke forskelle der er på Sattelit
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 10:32
Har nu skrevet til Stofa for at få den tekniske forskel. Lad os se hvad de svarer ;-)
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Alt kører vel MPEG4 idag, så der kan fejlen næppe være. Der er lavet rigtig mange fejlsøgninger og der er ikke fundet en løsning. Det jeg har noteret mig er at det ikke er alle Stofa-kunder der oplever problemet. Fik en optagelse sendt fra en ven med Stofa og samme setup - denne DR1 optagelse kunne jeg uden problemer kopiere over på HTPC og afspille på XBOX Extender. 
Problemet opstod januar 2012, hvor Stofa blandt andet konverterede til MPEG4 i forbindelse med at det analoge sendenet blev lukket ned...

Meget interessant. Har du stadigt denne optagelse? Og hvilken by bor han i? Måske vi kan kortlægge problemet geografisk. 
Jeg bor i Aalborg og her virker det ikke.

Hvis du har filen kan du evt. prøve at afspille den med debug enabled i Mediecenteret. Tryk 4-1-1 + Infoknap imens du afspiller filen. Kig på fanen helt til højre (brug højrepil) og sammenlign med et klip som fejler. 

Hvis jeg sammenligner debug info fra Nat Geo og de danske HD kanaler er info dog den samme.

Til top
TSøndergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TSøndergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 10:42
Hej.

Jeg bor også i Aalborg - Er på GVD Antenneforening, som har Stofa som leverandør.

Og mit virker ikke

Redigeret af TSøndergaard - 02-Januar-2013 kl. 10:46
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 11:43
Ironisk nok har jeg lige slettet optagelsen for få dage siden - har ellers haft den liggende i knapt et år :-( 

Min ven bor i Silkeborg - og jeg bor i Sønderborg.


Redigeret af acidman - 02-Januar-2013 kl. 11:45
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu