recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 08:47
Ja, set på antallet af kanaler er problemet ikke stort, men lige som dig (og måske de fleste andre), så er DR1 og især TV2 nogle af de mest sete kanaler i vores husstand - så ØV.

Respekt for din ihærdighed :-)

Jeg skal nok checke lyden engang i aften....


Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 19:30
TV3+ virker og kører med Dolby Digital lyd....
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 08:32
Nej håbet svinder lidt...

Jeg kæmper også stadigt på Xbox forummet med at få dem til at modtage dette som en "bug report" men de bider ikke på krogen.
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/f/30/p/442312/2211947.aspx#2211947

Den 4. marts kommer DR Ultra, med lidt held kan den skubbe lidt til måden de andre DR kanaler sendes... men det er vist lidt ønske tænkning.
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 13:48
Stofa er vendt tilbage efter lidt over en måned LOL

Mit spørgsmål var om der var "overførsel tekniske" forskelle på de nævnte kanaler.

-----------------------------

Hej Morten,

Tak for din henvendelse.

DR1 HD: ~13,5 Mbits
TV2 HD: ~12 Mbits
Nat Geo Wild HD: ~12 Mbits

Alle kanaler vi modtager/udsender er ubehandlet, hvor vi typisk fanger dem som h.264.
Ydermere er bitraten variabel og derfor ikke shaped, hvorfor båndbredden kan stige/falde.
Vi kan ikke svarer på om dette har nogen indflydelse på din Xbox.

Har du yderligere spørgsmål til denne henvendelse skal du blot besvare denne mail. Dette sikrer dig en hurtigere og præcis betjening.

Du kan også kontakte vores tekniske support på telefon 88 30 30 20 alle dage mellem 8.00 og 22.00.

Venlig hilsen
Thomas S. 
Stofa Support

---------------------

Så ikke så meget hjælp at hente der. Ud over at det ikke er bitraten som er problemet. Og at de desuden ikke gør noget som helst ved signalet ud over at sende det videre, dvs. de heller ikke kan ændre på det.

Så er det jo lidt underligt at det virker hos Waoo, hvis de også bare sender det videre, så burde signalet jo være det samme.



Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 20:53
Hej alle sammen.

Det her vil jeg altså lige dele med jer.

Efter at have bøvlet med et pludseligt opstået problem med en af mine 2 Fire DTV tunere, valgte jeg at frakoble den og nøjes med mine 2 andre tunere  - en Fire DTV og en intern Floppy DTV. Til min HELT store overraskelse viser det sig nu, at DR1 og TV2 streames perfekt på mine extendere :-)

Jeg mener altså at have lokaliseret problemet til antallet af tunere eller måske blot at sløjfe 2 fire dtv tunere - hvad siger I til dette?

Det bliver en GOD WEEKEND :-)
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 22:11
Jeg har en HD Homerun med to tunere i. Det giver hakken også. Men yderst interessant du har fået det væk. Måske er det når det er en af de specifikke tunere der rammes at det virker. Prøv evt. kun med den interne og derefter kun med den eksterne.

-Morten
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Hej alle sammen.

Det her vil jeg altså lige dele med jer.

Efter at have bøvlet med et pludseligt opstået problem med en af mine 2 Fire DTV tunere, valgte jeg at frakoble den og nøjes med mine 2 andre tunere  - en Fire DTV og en intern Floppy DTV. Til min HELT store overraskelse viser det sig nu, at DR1 og TV2 streames perfekt på mine extendere :-)

Jeg mener altså at have lokaliseret problemet til antallet af tunere eller måske blot at sløjfe 2 fire dtv tunere - hvad siger I til dette?

Det bliver en GOD WEEKEND :-)
Inden du frakoblede dem, har du så prøvet at "nedgradere" din FireWire controller til Legacy (på dansk ældre) http://www.argus-tv.com/wiki/index.php?title=Digital_Everywhere
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 21:31
Har altid kørt med legacy
Til top
TSøndergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TSøndergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 08:46
Hej.

Jeg har haft problemet i 1-2 år, men i går checkede jeg lige igen og det er VÆK !!! Alt fungere perfekt ingen hakken hverken på DR eller TV2 .... Og jeg har INTET gjort. FANTASTISK.
Synes bare lige i skulle vide det.
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 08:53
Lyder næsten for godt til at være sandt. Jeg må hjem og kigge. Har du stofa som antenne udbyder?

Har du opdateret Xbox'ens sw for nylig?

Mvh Morten
Til top
TSøndergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TSøndergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 08:56
Hej Morten.

Ja - jeg har Stofa med HDHomerun og jeg mener ikke at have opdateret xbox'en. Men jeg kan ikke udelukke at en anden i famillien har trykket ok til en opdatering.
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 08:58
Sweet... virker det med gammelt optaget TV fra de problematiske kanaler?

Bare lige for at tjekke om Stofa har ændret noget eller MS har ændret noget i Xboxen ;-)

-Morten
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu