recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl i 5.1 lyden på DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fejl i 5.1 lyden på DR HD

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af dandedoes dandedoes skrev:

Er lidt i tvivl om mit problem er relevant i denne tråd da jeg modtager TV-signalet via TV-antenne på taget men så kører det (desværre) ned igennem en Sagemcom 
lte et produkt gennem Skyline.dk og jeg fik hurtigt de ønskede kanaler. Var egentlig udemærket tilfreds, men fik dog problemer med den modtagne TV-box/Harddisk (Maximum) som sidenhen blev byttet uden de helt store problemer

2: Fik en Sagemcom RTI-90 320 HD modtager- og harddisk-boks, men den har ikke givet andet en bøvl! Først kan den ikke afspille optagne film så undertekster passer med lyden. Får at vide at jeg SELV skal kontakte Sagem som viser sig at være et svensk firma så efter 3 dyre samtaler med en svensker, er jeg ikke kommet videre. Han var totalt uforstående overfor problemet på trods af at jeg her på internettet kan læse at andre også har samme problem. Pludselig i løbet af februar/marts, er problemet væk, så måske de har opdateret software...
3: Nu finder jeg så ud af, at lyden ikke mere er i flere kanaler, selvom surround-anlæget skriver at det modtager lyden fra Sagem-boksen i "DTS"-format. Lyden kommer kun i de to forreste højttalere og jeg er ikke engang sikker på at det er i stereo. 
Desværre er Skyline i mellemtiden gået konkurs, så jeg kontakter Boxer-tv direkte, men får en mail tilbage, at selvom jeg har købt boksen hos Boxer, fralægger de sig alt ansvar og henviser til Sagemcom som kun yder et års garanti på boksen. Prøver forgæves (igen) at ringe til Sagem men forbindelsen afbrydes før jeg får en medarbejder i røret.
Det er absolut ikke okay, at jeg køber et produkt hos Boxer og så hænger jeg selv på problemerne hvis produktet ikke virker. 
Det lyder jo egentlig til at noget af mit problem også er det samme som flere af jer har. Om problemet så skyldes det nye TV-signal eller modtagerboksen, det har jeg lidt svært ved at gennemskue...

Først og fremmest velkommen til dette forum!!
Det er noget møg med det skyline , du hænger nok selv på det, da den rette problemløser er gået nedom og hjem, hvad mulighed har du for andre leverandøre?? 
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
dandedoes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dandedoes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 14:02
Fik Profiber/waoo for et par år siden men de ønsker åbenbart ikke at have os små-kunder som ikke ønsker mere end gratiskanaler, TV2 og en 6/6 mbit bredbånd så jeg var jo glad for skyline og boxer. Men nu har jeg investeret i udstyr som enten ikke ban bruges eller er defekt. Der må være en instans som kan pålægge boxer at servicerer deres kunder ordenligt...
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af dandedoes dandedoes skrev:

Fik Profiber/waoo for et par år siden men de ønsker åbenbart ikke at have os små-kunder som ikke ønsker mere end gratiskanaler, TV2 og en 6/6 mbit bredbånd så jeg var jo glad for skyline og boxer. Men nu har jeg investeret i udstyr som enten ikke ban bruges eller er defekt. Der må være en instans som kan pålægge boxer at servicerer deres kunder ordenligt...

Du kan forhøre dig ved forbrugerklagenævn , men jeg tvivler på at man får noget ud af det. Man er som forbruger langt fra den kreditor som bliver tænkt på først, Desvære.
Men når det er sagt kan du slå skyline op på EPN på nettet der er en lang artikkel om problematikken med det tekniske, men jeg læste om feriekomplex som kunne blive afkrævet 1000kr om ugen hvis der ikke er forbindelse, så trøst dig med at du ikke er den eneste som står i er meget træls situation, jeg føgler med digSmile
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af dandedoes dandedoes skrev:

Er lidt i tvivl om mit problem er relevant i denne tråd da jeg modtager TV-signalet via TV-antenne på taget men så kører det (desværre) ned igennem en Sagemcom 
lte et produkt gennem Skyline.dk og jeg fik hurtigt de ønskede kanaler. Var egentlig udemærket tilfreds, men fik dog problemer med den modtagne TV-box/Harddisk (Maximum) som sidenhen blev byttet uden de helt store problemer

2: Fik en Sagemcom RTI-90 320 HD modtager- og harddisk-boks, men den har ikke givet andet en bøvl! Først kan den ikke afspille optagne film så undertekster passer med lyden. Får at vide at jeg SELV skal kontakte Sagem som viser sig at være et svensk firma så efter 3 dyre samtaler med en svensker, er jeg ikke kommet videre. Han var totalt uforstående overfor problemet på trods af at jeg her på internettet kan læse at andre også har samme problem. Pludselig i løbet af februar/marts, er problemet væk, så måske de har opdateret software...
3: Nu finder jeg så ud af, at lyden ikke mere er i flere kanaler, selvom surround-anlæget skriver at det modtager lyden fra Sagem-boksen i "DTS"-format. Lyden kommer kun i de to forreste højttalere og jeg er ikke engang sikker på at det er i stereo. 
Desværre er Skyline i mellemtiden gået konkurs, så jeg kontakter Boxer-tv direkte, men får en mail tilbage, at selvom jeg har købt boksen hos Boxer, fralægger de sig alt ansvar og henviser til Sagemcom som kun yder et års garanti på boksen. Prøver forgæves (igen) at ringe til Sagem men forbindelsen afbrydes før jeg får en medarbejder i røret.
Det er absolut ikke okay, at jeg køber et produkt hos Boxer og så hænger jeg selv på problemerne hvis produktet ikke virker. 
Det lyder jo egentlig til at noget af mit problem også er det samme som flere af jer har. Om problemet så skyldes det nye TV-signal eller modtagerboksen, det har jeg lidt svært ved at gennemskue...
 
Har godt nok hørt flere fra steder (diverse forum) at der er en del problemer med Sagemboksen og valgte derfor en Humax, men mht 5.1 lyden har jeg også hørt at det skulle blive (delvist?) løst med en kommende firmware-opgradering ? Hvilken software version ligger der pt på boksen ? Måske er der en nyere version, som løser det ?    Mener den nyeste er v1.2.70 ?
 
Måske kan du finde noget info her der kan hjælpe ?
 
 
 
 
Til top
dandedoes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dandedoes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 15:11
Mange tak for info, "filmfreak". Måske det hele løser sig inden jeg opsiger mit abonnement hos Boxer. Jeg kigger lige efter firmwaren. Ved dog ikke om jeg selv kan tilslutte boksen til internettet eller om det foregår trådløst uden min indgriben... Krydser fingre...
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af dandedoes dandedoes skrev:

Mange tak for info, "filmfreak". Måske det hele løser sig inden jeg opsiger mit abonnement hos Boxer. Jeg kigger lige efter firmwaren. Ved dog ikke om jeg selv kan tilslutte boksen til internettet eller om det foregår trådløst uden min indgriben... Krydser fingre...
 
Velbekomme. Håber du finder en løsning.
Softwareopdateringen foregår normalt via sendenettet (altså via antennen).
Til top
Way2fast Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Way2fast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 23:07
1270 firmware klarer ikke DTS problemet. Beskeden fra Sagemcom er at de vedkender problemet og en ny firmware skulle komme i april (forsinket) som løser DTS problemet.

Vi er en del i Danmark og Sverige som venter på at det sker!
Panasonic 50G20, Sagemcom RT90-320, Onkyo 578, Tannoy HTS 101, Philips 32PFL9604H, Squeezebox Duet & Boom
Til top
dandedoes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dandedoes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 23:24
I er bare super herinde. Tusind tak for info!
Til top
dandedoes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dandedoes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 12:19
Er der nogen som har hørt nyt ang. den ødelagte DTS-lyd som kommer ud som 2-kanals stereo-lyd af Sagemcom-boxen?

Jeg har i mellemtiden fået yderligere et problem med min box. Når den står urørt, kan det pludselig vise "INIT" på displayet, og det låser boxen som kan tændes men ikke betjenes. Det kræver at strømstikket trækkes før den holder op med at være låst.
Jeg har mailet med både Sagemcom in Frankrig og den nordiske hotline i Sverige, men de er utroligt svære at kommunikerer med.
Det seneste er, at de vil bytte boxen men ikke reparerer, og så mister jeg alle mine optagelser, hvilket de blot beklager.
Utroligt at Boxer-TV handler med sådan et firma som har så dårligt et produkt og er så svær at kommunikerer med.Ouch
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 13:15
Canal digital handler jo også med dem
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Er det kun mig der oplever at 5.1 lyden på DR HD har lydt helt forkert den seneste uge ?
(og det gælder alle udsendelser)
 
Hvadenten det er i DTS 5.1 eller DD5.1 kommer centerlyden fejlagtigt (og kraftigt) også ud i begge fronthøjttalere - høres meget tydelig ved tale (dialog).  Har gjort Digi-tv opmærksom på problemet med de ignorerer det tilsyneladende. Ved ikke hvornår der lige bliver sendt 'HD-testen' igen - for det vil helt sikkert tydeligt afsløre fejlen.
Lyd-fejlen ødelægger bla. hele surround-oplevelsen i film på DR HD.
 
Der har tidligere (sidste sommer ?) været fejl i 5.1 lyden på DR HD  - en fejl, der gjorde at centerlyden blev sendt ud i samtlige højtalerere - og her erkendte digi-tv fejlen og rettede den, efter jeg gjorde dem opmærksom på det.
 
Jeg kunne godt tænke mig at vide om andre også oplever det og om problemet kun gælder DVB-T (og måske kun i visse landsdele?)  Modtager selv fra Hove-senderen.
 
 
 
Så er den igen gal med 5.1 lyden eller mangel på samme på DR HD.
 
Lige nu sender de Agent 007 i ilden på DR HD og den er ikke i ægte 5.1 men i 'opskaleret 5.1 :-(
Da den blev sendt igår aftes på DR 1 var 5.1 lyden i orden.
 
Lagde også mærke til i går aftes at både DR WHO og Star Wars II også kun blev sendt i opskaleret 5.1 .
Da der forleden blev sendt Star Wars I på DR HD var lyden elles perfekt i 'ægte' 5.1
 
Utrolig at DR  (eller Digi TV) ikke har bedre styr på teknikken.
Men OK det er endnu være ned TV2 HD  - de har endnu ikke formået at sende i andet end opskaleret 5.1 !
 
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 17:18
@filmfreak

Tager du pis på os Wink

I 1965 da filmen blev lavet var lydsporet mono

Technical Specs

Runtime:

 

Sound Mix:

 Mono (Westrex Recording System)

Color:

 Color (Technicolor)

Aspect Ratio:

 2.35 : 1

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu