recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken DVB-T decoder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken DVB-T decoder

 Besvar Besvar Side  123 16>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken DVB-T decoder
    Sendt: 04-December-2006 kl. 15:06

Information om Force

På given foranledning har jeg kontaktet Force, og deres svar kom næsten  øjeblikkeligt.

Force hjemmeside har i en meget lang periode ikke været opdateret, og en ny Force hjemmeside er som angivet under konstruktion.

Force afviser at det skyldes økonomiske problemer, og henviser til, at de simpelthen er ved at/er blevet, fusioneret med det tyske firma TechniSat, og de nye tyske ledere ikke helt kan blive enig med sig selv om, hvordan  hjemmesiden fremover skal se ud, og hvordan  Force supportsiden skal opbygges.

Det er baggrunden for, at den Support ansvarlige (der naturligvis er frustreret over disse forhold ) ikke må /kan opdatere  FAQ siden.

 Alle henvendelser til Force, via E-mail, Support@TechniSat-Force.tv besvares til gengæld meget hurtigt og særdeles fyldestgørende, så Supporten må siges, som hidtil, at være ganske fremragende, også selvom deres hjemmesiden ikke pt. opdateres!

 

Undertekster på DR kanaler flimrer

 Flimmer i underteksterne på DR kanalerne sker en gang imellem i software versioner  til og med 65.2, dog sjældent i 65.2,

Det er et kendt problem og har stadig at gøre med at DR kanalerne sender undertekster i et andet format end TV2.

Force teknikerene  har arbejdet med en ny software version og er  i øjeblikket i testfasen, hvilket betyder at en software opdatering formentlig vil ligge klar inde i det nye år.

Den nye software skal bl.a. få underteksterne på DR  til at opføre sig 100% korrekt.

Derudover arbejdes der på, at få den Elektroniske Program Guide forbedret, da samtidig modtagelse af guider fra Danske TV stationer og Svenske TV stationer, kan give nogle begrænsninger i  den danske 7 dages EPG guide.

Hvilken Software?

Menu -> indstil -> system -> system information -> kik efter

Application: 65,2
Menus: 65,2

Dette er de nyeste software versioner, men nyere versioner er under udvikling og testfaser og de frigives hurtigts muligt herefter

Force Support oplyser iøvrigt, at enkelte modtagere kan have problemer med "frysninger"

Det kan skyldes for kraftigt signal!

Ja, det lyder underligt, men det kan altså lade sig gøre.

Prøv at checke din signalstyrke sådan her;

Stil modtageren på en af kanalerne.

 Tryk nul på fjernbetjeningen 2 gange, dette giver dig en signalstyrke målerpå skærmen.


Hvis denne er 100% eller under 65 %, vil jeg foreslå at du justerer din
antenne sådan, at din signalstyrke bliver 90 - 95%

Dette burde fjerne evt.frysningerne.

Force lever altså i bedste velgående, og den urimelige lange udvikling af en ny hjemmeside, skulle snart være et overstået kapitel.

Indtil da, bør man ved problemer af den ene eller anden art, kontakte Force via e-mail, Support@TechniSat-Force.tv hvorefter du relativt  hurtigt vil modtage et svar, som formentligt vil løse det aktuelle problem som du måtte have.

 


 



 



Redigeret af Bulgarien - 04-December-2006 kl. 16:45
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 09:55

Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Det undrer mig at alle dvb-t-bokse tilsyneladende kører med scart-stik, bliver signalet sendt som component?

Ja, signalet på DVB-T er component (som på DVD).

Men SCART stik vil vi nok se mange år endnu. Det er jo en defacto standard, selvom vi nok vil se HDMI på næste generation modtagere også.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 09:24

Hej Ticker.

Har du købt den, de sælger til omkring 500 kr?

Det undrer mig at alle dvb-t-bokse tilsyneladende kører med scart-stik, bliver signalet sendt som component?

 

Mvh

Per

Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2006 kl. 21:57

Det sker en gang imellem at underteksterne får grønne streger omkring sig, teksten kan godt læses, men det ser ikke rigtigt ud.. Det er så vidt vides en synkroniseringsfejl et eller andet sted i systemet..

Skift kanal og  så vend tilbage til det du så, så er underteksten synkroniseret.

Hvor fejlen ligger er jeg ikke klar over. men det skal nok blive løst på et tidsspunkt. 

Du har ret i at deres hjemmeside er nede for øjeblikket, - et hackerangreb kan f.eks ødelægge en del, men mon ikke den snart kommer op at stå igen?

        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2006 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af larsen larsen skrev:

har i andre også problemer med undertekster primært på dr1? Er problemet med undertekster underordnet om man ser direkte eller om de også skal optages.  Jeg har en kaon hvor det kun svigter nogen gange på optagelser, især ved livebufferen.

Mon der snart kommer en opdatering? Jeg kan ikke komme ind på deres hjemmeside.



Jeg har lige købt Philips DTR 200/00 i Elgiganten.

Den viser danske undertekster uden problemer ( uden TTV ), men det kræver at du aktiverer undertekster i set-up.

Jeg skulle mene at alle der har problemer med danske undertekster skulle læse manualen til den pågældende tuner, eller zappe rundt i set-up menuerne - mon ikke der er en aktiveringsmenu som i DTR 200/00.


Redigeret af ticker - 16-Juli-2006 kl. 21:02
Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2006 kl. 13:00

har i andre også problemer med undertekster primært på dr1? Er problemet med undertekster underordnet om man ser direkte eller om de også skal optages.  Jeg har en kaon hvor det kun svigter nogen gange på optagelser, især ved livebufferen.

Mon der snart kommer en opdatering? Jeg kan ikke komme ind på deres hjemmeside.

Til top
Stiften Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2006 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Stiften Stiften skrev:

Stadig intet nyt fra min forhandler om levering af Force, men testen her i gruppen tyder jo på, at der er noget fnaller med underteksterne?

Jeg har nu kørt med Digiality CX302T nogle måneder og har ikke længe haft problemer af nogen art, så noget kunne tyde på, at den får lov at blive boende på hylden, måske med en harddisk indbygget.

Mvh. Stiften.

 

Enden på historien blev, at jeg vælger at beholde CX302T. Der er ikke lige p.t. udsigt til et svar på, hvornår forhandleren kan få Force hjem, og anmeldelsen her i Recordere.dk overbeviste mig ikke om, at den er så meget bedre end Digiality, at jeg absolut MÅ vente i månedsvis.

 

Mvh. Stiften.

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2006 kl. 23:54
Hej Jesper/mojo,

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Maximum T-3000 kan købes for 600 kr hos www.xave.dk (+porto). Og sikkert andre steder; det er ikke for at reklamere for lige præcist denne forhandler.

Hos Fona kan den øjensynligt erhverves for 699,- og leveres eller afhentes i den lokale butik (se her). Jeg reklamerer nu heller ikke for Fona, blot til information om en alternativ forhandler.

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2006 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af mojo1 mojo1 skrev:

Jeg modtager signal fra Skanderborg Antenneforening, som får deres signal fra Dansk Kabel TV. På antenneforeningens hjemmeside står flg.:

"Skanderborg Antenneforening er med fra starten, og videredistribuerer det digitale signal i kabelnettet. For langt de fleste af vore medlemmer, der vil benytte de nye signaler, skal der investeres i en dekoder (Også kaldet en DVB-T tuner). Ved køb af en dekoder til kabel-TV skal man sikre sig følgende:
  • at den kan modtage VHF frekvensområdet
  • at den kan indstilles manuelt i modtagefrekvensen
  • at den kan indstilles manuelt i båndbredden (8 MHz også i VHF området)
  • at den er i stand til at gengive tekstning, text-tv m.m. fra tv-kanalerne"

---
Er dette standard i alle DVB-T modtagere?

Og noget helt andet. Hvor kan de enkelte modtagere købes? F.eks. Maximum modtageren.

Ok, der sendes DVB-T på en frekvens i VHF bånd III. Det betyder at du skal købe en "almindelige" DVB-T dekoder, men du skal sikre dig at den kan indstilles (søge automatisk) på VHF bånd III. Det fremgår af Lars' sammenligningsskema, hvilke dekodere der kan det (alle kan faktisk det).

Jeg er lidt usikker på om punktet "...kan indstilles manuelt i modtagefrekvensen" kan give dig nogle problemer med standardmodtagere. DVB-T sendes hos jer på 220.5MHz, hvilket vist ikke er en standard VHF bånd III frekvens. Det bør du nok undersøge nærmere, inden du køber.

EDIT: du skal have nogen fortælle dig om søgningen i VHF Bånd III vil ramme frekvensen 220.5 MHz automatisk?

Maximum T-3000 kan købes for 600 kr hos www.xave.dk (+porto). Og sikkert andre steder; det er ikke for at reklamere for lige præcist denne forhandler.



Redigeret af JesperLund - 16-Juni-2006 kl. 23:57
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mojo1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2006 kl. 23:23
Jeg modtager signal fra Skanderborg Antenneforening, som får deres signal fra Dansk Kabel TV. På antenneforeningens hjemmeside står flg.:

"Skanderborg Antenneforening er med fra starten, og videredistribuerer det digitale signal i kabelnettet. For langt de fleste af vore medlemmer, der vil benytte de nye signaler, skal der investeres i en dekoder (Også kaldet en DVB-T tuner). Ved køb af en dekoder til kabel-TV skal man sikre sig følgende:
  • at den kan modtage VHF frekvensområdet
  • at den kan indstilles manuelt i modtagefrekvensen
  • at den kan indstilles manuelt i båndbredden (8 MHz også i VHF området)
  • at den er i stand til at gengive tekstning, text-tv m.m. fra tv-kanalerne"
---
Er dette standard i alle DVB-T modtagere?

Og noget helt andet. Hvor kan de enkelte modtagere købes? F.eks. Maximum modtageren.
mojo
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2006 kl. 23:09

Oprindeligt skrevet af mojo1 mojo1 skrev:

Mit første indlæg på recordere.dk ...

Jeg prøver at finde ud af hvilken DVB modtager jeg skal købe, og udvalget er jo ikke ligefrem lille!
Men hvilke modtagere kan egentlig med sikkerhed anvendes på kabel-tv? Så vidt jeg ved er det noget med den understøttede båndbredde!??

Velkommen til.

Der sendes også digitalt på kabel-TV og fællesantenneanlæg. Nu skal du holde tungen lige i munden: Det kan enten være DVB-C, som er er anden type modtager f.eks. TDCs Selector, eller DVB-T. Det er kun hvis standarden i anlægget er DVB-T at du kan bruge de almindelige digitale modtagere. Principielt er DVB-C en bedre standard i et kabel-TV anlæg pga højere båndbredde, men mange mindre fællesantenneanlæg udsender DVB-T signalet direkte, fordi dette er langt billigere.

Du er nødt til at undersøge hvad der helt præcist sendes i dit kabel-TV anlæg. Spørg leverandøren. Hvis du er kunde hos TDC eller Stofa, er det med sikkerhed DVB-C. Andre leverandører: det kan være enten DVB-C eller DVB-T. Som en tredje mulighed findes der antenneanlæg, som slet ikke sender noget digitalt endnu, men det kommer, da de digitale signaler fra DVB-T er must carry.



Redigeret af JesperLund - 16-Juni-2006 kl. 23:12
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mojo1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2006 kl. 22:55
Mit første indlæg på recordere.dk ...

Jeg prøver at finde ud af hvilken DVB modtager jeg skal købe, og udvalget er jo ikke ligefrem lille!
Men hvilke modtagere kan egentlig med sikkerhed anvendes på kabel-tv? Så vidt jeg ved er det noget med den understøttede båndbredde!??

Nu kan jeg jo se at Maximum T3000 fik en god anmeldelse her på recordere.dk

Håber der er nogen der kan kaste lidt lys over kompatibiliteten med kabel-tv.

mojo
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu