recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Humax BXR HD software rettelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Humax BXR HD software rettelser

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2012 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Slettegaard Slettegaard skrev:

Jeg har egentlig ingen nævneværdige problemer med boksen ved almindelig TV-kiggeri. Men meget store problemer når man vil se programmer der er optaget. Og der er til utrolig stor irritation når man glæder sig til at se en udsendelse eller film man har optaget. Her i vores hus har vi droppet at optage programmer som bliver sendt på HD-kanal eller DVB-T2 kanal. Det er dødsdømt på forhånd.
 
Det er vel egentligt også derfor, man har opfundet CI+ så man netop ikke kan optage HD-kanalerne - desværre. Men når det gælder alm. TV-kiggeri, så kan jeg altså se, at det er sådan en modtager, jeg skal overveje, hvis det skulle blive muligt, nogensinde at komme ud af Kabeltv-tvangen. Skulle dette blive muligt, ville jeg fint kunne klare mig med det, der er tilgængeligt på en "kedelig" UHF-antenne.
Til top
Slettegaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Nordfyn
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2012 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Slettegaard Slettegaard skrev:

Jeg har egentlig ingen nævneværdige problemer med boksen ved almindelig TV-kiggeri. Men meget store problemer når man vil se programmer der er optaget. Og der er til utrolig stor irritation når man glæder sig til at se en udsendelse eller film man har optaget. Her i vores hus har vi droppet at optage programmer som bliver sendt på HD-kanal eller DVB-T2 kanal. Det er dødsdømt på forhånd.
 
Det er vel egentligt også derfor, man har opfundet CI+ så man netop ikke kan optage HD-kanalerne - desværre. Men når det gælder alm. TV-kiggeri, så kan jeg altså se, at det er sådan en modtager, jeg skal overveje, hvis det skulle blive muligt, nogensinde at komme ud af Kabeltv-tvangen. Skulle dette blive muligt, ville jeg fint kunne klare mig med det, der er tilgængeligt på en "kedelig" UHF-antenne.
Forstår ikke helt din kommentar. Jeg kan sagtens optage programmer fra HD eller DVB-T2 men det der er problemet er, at undertekster er aldeles og totalt usynkron og hvis man spoler frem i optagelsen så kommer ofte en meddelelse om, at kanalen er kodet. Spoler man ikke kan man godt se det der er optaget men glem alt om synkrone undertekster. Det fucker totalt op.
Mvh Lars.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 07:45
Jeg troede egentligt, at CI+ var lavet for at man ikke skulle kunne optage Boxer's HD-kanaler, og at dette KUNNE være årsagen til Jeres problemer med dette, og ikke Humax' problem.  Derfor skrev jeg som jeg gjorde. Beklager så mit vrøvl...
Til top
Slettegaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Nordfyn
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Jeg troede egentligt, at CI+ var lavet for at man ikke skulle kunne optage Boxer's HD-kanaler, og at dette KUNNE være årsagen til Jeres problemer med dette, og ikke Humax' problem.  Derfor skrev jeg som jeg gjorde. Beklager så mit vrøvl...
Så meget forstand har jeg ikke på det med CI+ så dit indlæg var bestemt ikke vrøvl. Men hvis det var Boxer´s intentioner at vi ikke kunne/måtte optage HD-kanaler så virker det ikke efter hensigten og det kan være at det er derfor vi oplever problemer når vi afspiller det der er optaget på omtalte kanaler.

Redigeret af Slettegaard - 26-Maj-2012 kl. 08:40
Mvh Lars.
Til top
Slettegaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Nordfyn
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 17:19
Her er lidt benzin til bålet. Min mailkorrespondance omkring software opdatering.

Hej Lars

Modellen er allerede udgået, så Humax laver kun opdateringer hvis der opstår alvorlige fejl.

Undertekster sync er ikke et problem der betragtes som alvorligt, primært fordi meget få mennesker sætter en harddisk til denne boks, og vi derfor ikke har klager på det. (Du er den første der har gjort os opmærksom på det) Vi har skrevet det på ønskelisten til Humax, HVIS de er nødt til at lave en opdatering, men personligt tror jeg ikke på det sker.

Har du evt eksperimenteret med andre harddiske ?? Billed/og undeterkst data optages som 2 forskellige datastrømme, og hvis din HD er ved at være fyldt eller måske ikkehar så stor cache, kan man opleve undertekst problemer.

Med Venlig Hilsen

Martin Schwerin

Jørgen P. Elektronik ApS

Tlf. 44945244 Fax 44948233

jp@jpe.dk

www.humaxdigital.dk

 

 

 

 

----- Original Message -----

From: "Lars Rasmussen"

To: "'Jørgen P. ApS'" <jp@jpe.dk>

Sent: Monday, July 23, 2012 11:13 AM

Subject: SV: Contact e-mail from Lars Rasmussen

 

Hej Martin.

Det er ærgerligt. Har i som forhandler i Danmark ikke mulighed for at skubbe

lidt på med en opdatering. Der er meget ærgerligt at tekster ikke er synkron

med optagelse, når boksen ellers er så god på alle andre punkter.

Mvh

Lars Rasmussen.

-----Oprindelig meddelelse-----

Fra: Jørgen P. ApS [

mailto:jp@jpe.dk]

Sendt: 23. juli 2012 09:47

Til: Lars Rasmussen

Emne: Re: Contact e-mail from Lars Rasmussen

Hej Lars

Så vidt vi er orienteret er der ingen planer om en opdatering.

Med Venlig Hilsen

Martin Schwerin

Jørgen P. Elektronik ApS

Tlf. 44945244 Fax 44948233

jp@jpe.dk

www.humaxdigital.dk

----- Original Message -----

From: "Lars Rasmussen"

To: <jp@jpe.dk>

Sent: Wednesday, July 18, 2012 4:48 PM

Subject: Contact e-mail from Lars Rasmussen

 

> Hvornår kommer der en opdatering til zapper boksen. Det er død irriterende

> at undertekster ikke er synkrone når man afspiller en optaget udsendelse.

> Jeg kan kun henvise til debatten på Recordere.dk.

Min konklusion nu er, jeg skal ALDRIG ALDRIG ALDRIG købe nogen form for udstyr fra Humax igen. Det er den ringeste kundeservice jeg nogen sinde har oplevet. Jeg skyder ikke på Jørgen P. Elektronik Aps men målrettet på Humax og min vrede er stor.
Jeg har desværre købt min boks i Sverige. Havde jeg købt i Danmark så havde jeg leveret boksen tilbage til forhandleren og krævet pengene tilbage.


Redigeret af Slettegaard - 23-Juli-2012 kl. 17:19
Mvh Lars.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 21:25
Du kunne prøve en mail til Max Nordic.

http://www.max-nordic.com/shop/aktuelles/detail/article/119.html

Mvh.


Til top
Slettegaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Nordfyn
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Du kunne prøve en mail til Max Nordic.

http://www.max-nordic.com/shop/aktuelles/detail/article/119.html

Mvh.


Det prøver jeg gerne, men mon ikke jeg får samme svar.
Mvh Lars.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 07:11
Det kunne man frygte.
 
Den nye boks er lige på trapperne.
 
 
Er også bange for at jeg har købt min sidste Humax boks.
 
Elendig service........


Redigeret af Mufti - 24-Juli-2012 kl. 07:14
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af Slettegaard Slettegaard skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Du kunne prøve en mail til Max Nordic.

http://www.max-nordic.com/shop/aktuelles/detail/article/119.html

Mvh.


Det prøver jeg gerne, men mon ikke jeg får samme svar.


Vil give dig ret i at Max Nordic har været meget usynlige i denne tråd,her på det sidste.
Men de har dog deltaget,det kan man ikke sige om Jørgen P Elektronik.
Men kan da godt se,at det måske har været et spil for galeriet,det har da ikke afhjulpet noget af de fejl og mangler,der er påpeget for flere måneder siden.
Mvh.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 08:58
Mener faktisk at det kun er Max Nordic der har importen.
 
Hvis Jørgen P. elektronik ikke importerer Humax kan jeg godt forstå den manglende interesse for at hjælpe.
 
Slettegaard. Når du får svar fra Max Nordic bedes du poste det her på siden.
 
Det er trods alt Gert K fra Max Nordic der har startet denne tråd.
 
Han må da være interesseret i at kunderne får hvad han stiller dem i udsigt.
 
Tror der er rigtigt mange der har købt boksen fordi de regnede med en opdatering.
 
Mig selv inklusive.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Mener faktisk at det kun er Max Nordic der har importen.
 
Hvis Jørgen P. elektronik ikke importerer Humax kan jeg godt forstå den manglende interesse for at hjælpe.
 
Slettegaard. Når du får svar fra Max Nordic bedes du poste det her på siden.
 
Det er trods alt Gert K fra Max Nordic der har startet denne tråd.
 
Han må da være interesseret i at kunderne får hvad han stiller dem i udsigt.
 
Tror der er rigtigt mange der har købt boksen fordi de regnede med en opdatering.
 
Mig selv inklusive.


Hej.
Og hvor er Gert K ( Max Nordic ) henne nu,tror faktisk de er ligeglade.
Mvh.
Til top
Slettegaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Nordfyn
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Mener faktisk at det kun er Max Nordic der har importen.
 
Hvis Jørgen P. elektronik ikke importerer Humax kan jeg godt forstå den manglende interesse for at hjælpe.
 
Slettegaard. Når du får svar fra Max Nordic bedes du poste det her på siden.
 
Det er trods alt Gert K fra Max Nordic der har startet denne tråd.
 
Han må da være interesseret i at kunderne får hvad han stiller dem i udsigt.
 
Tror der er rigtigt mange der har købt boksen fordi de regnede med en opdatering.
 
Mig selv inklusive.
Jeg har skrevet til Max Nordic, faktisk videresendt min mail fra Jørgen P. og spurgt om de kan hjælpe videre.
Jeg skal gerne poste svaret her i forummet.
Mvh Lars.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu