recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zuppes stue/Atmos i kælderen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zuppes stue/Atmos i kælderen.

 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 15:05
Jeg skal nok melde tilbage. Med før og efter målinger. Samt det generelle indtryk af det. Nu håber jeg bare, at det materiale jeg har købt virker fornuftigt.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 15:11
Ja vis endelig målinger - specielt waterfall.

Synes ikke dit materiale virker så tungt ift. det jeg så på - hvilken frekvens forsøger du at ramme? 
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 15:21
Jeg lægger det i 2 lag for at ramme 55Hz så skal kassen være 10 cm dyb. 
og ved 1 lag hvor kassen er 9 cm dyb rammer den 83Hz. Den sidste frekvens er ca. 110Hz der skal kassen være 5,3 cm dyb med 1 lag. Jeg har også en roommode på længden af rummet på 27Hz men det null rammer ikke i sofaen, så det er der ikke brug for at gøre noget ved.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 15:35
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 17:17
















Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2018 kl. 13:28
Et billede af fronten. jeg mangler stadig at lave nogle flere absorber til fronten, jeg har ca 4m2 MLV tilbage at gøre godt med.

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2018 kl. 13:57
For en bio-nørd er det et smukt syn! :) HVilke waveguides er det? Ligner dem fra QSC-2150 biografhøjttalerne.


Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2018 kl. 14:01
Jeg har lavet waveguiden efter et limmerhorn 42. Da det koster (mener det var) ca. 1800 stykket, valgte jeg at købe et, for så lave en form efter den. På den originale er der en phaseplug, som jeg har valgt ikke at lave (for meget besvær).
Har lavet højttalerne efter Diysoundgroup Titan615


Redigeret af Zuppe - 18-August-2018 kl. 14:11
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2018 kl. 14:27
Enhederne der er brugt i fronterne, Jeg har dog brugt en anden 1" Hf driver nemlig en Celestion CDX1-1745 8 Ohm. Den samme jeg brugte i mine gamle fronter.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2019 kl. 02:15
Der er godt nok meget mere power i mine nye LCR-højttalere, de gamle gik ikke så dybt og mine subs er egentlig nok defineret til mest dybbas sub 40 Hz. Jeg deler nu ved 60 Hz, da det lyder bedst i mine øre, jeg er spændt på hvad målingerne viser.
Jeg har desværre ikke fået brugt bioen så meget, som jeg gerne ville. Da jeg blev far igen tilbage i oktober. Kalibreringen skal ske en dag jeg er alene hjemme, da både soveværelse og den ældstes værelse ryster som en sindssyg ovenpå!
Til top
KingNothing Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2006
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KingNothing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2019 kl. 10:24
Hej Zuppe
Fedt at læse din tråd igennem, sikke en udvikling. Har selv et Bio projekt som har udviklet sig lidt igennem årene, men med børn og alt det andet har der ikke været så meget tid de sidste 4-5 år.
Har dog lige kaste mig over DIY højtalerbyg. Byggede et par højtalere som er gemt væk i tv-bordet i stuen og jeg blev virkelig overasket (som i blown away overasket) over hvor godt de lyder. Derfor har jeg gennem den sidste måned kigget efter DIY højtalere til hjemmebioen. 
Synes dine (både Cinema88 klonen og Titan615 klonen) ser mega fede ud. Og de målinger du smider ud er virkelig imponerende. 
kunne du give lidt mere info omkring opbygningen. Enheder, XO design og komponenter, osv. er ret sikker på jeg vil bygge Cinema88 da Titan615 nok er for stor til mit rum (ca 2,8 x 5,0 m)
mvh
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2019 kl. 11:49
Jeg har schematics over HTM 10 og 12 samt Aggressive 1299 fra DIYSG, hvis det var noget. Jeg har nogle dele tilovers fra mine cinema88 4 woofere 2 komplette XO, kabinetterne er næsten lige røget på forbrændingen. Vil ikke smide nogle billeder op herinde, da der er noget copyright på dem.
Enhederne i Cinema88 er Eminence Beta 8A og Celestion CDX1-1745 8 Ohm, waveguiden er en pyle pro, Dayton laver et magen til.

Redigeret af Zuppe - 18-Juli-2019 kl. 11:54
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu