recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zuppes stue/Atmos i kælderen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zuppes stue/Atmos i kælderen.

 Besvar Besvar Side  <1 23456 13>
Forfatter
Besked
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 21:45
det også være vibration i den kælder loft op mod din rum oven på. det kan være du måske skal have lavet en lyd konstitution for at dæmp op under. over det igen helst ikke må hænge sammen bare en metal bånd kan lyden komme igennem eller beslag. og sammen med noget som rockuld flexibattes. har li kigget på din billeder. du laver først din gulv med en type flamingo i gulvet på 150 mm eller hvor meget du nu ville have der.og sammen med en 20mm flamingo hele vejen rundt ved væg på høj kant oven på gulv flamingo du skal være li hæj med betonet. og når du har din hård væg som muresten og beton dæk som loft så kan du være nød til at beklæde det også som lyd væg og loft. ltden har let ved at flytte sig fra en del til noget andet del af din hus.

Redigeret af michael79 - 27-April-2014 kl. 21:57
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 21:57
Ja problemet er bare at jeg er færdig med at renovere ovenpå, med nye gulve og gulvvarme, så jeg kan desværre ikke gøre noget oppe fra, det havde jeg selvfølgelig ikke tænkt på da jeg var i gang. Så det hele skal laves inde i rummet. Så vil se om jeg kan lave et rum i rummet løsning, så rummet bliver koblet fra resten af huset. Jeg kan desværre ikke give det mellemrum imellem væggene som der anbefales (rummet er kun 3,52 m bredt). Så det med om det har nogen ordentlig effekt.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 23:49

Jeg har hygget mig lidt med at lave én af mine LCR højttalere, for at teste den. Jeg overvejer stadig om jeg skal bruge aktiv deling eller lave mig et passivt delefilter.




Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 16:10
Flot arbejde, det minder en del om JBL.... bliver de gemt væk bag lærred?

Ning
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 17:13
Tak Ning, ja de bliver gemt væk bag lærredet.
Til top
CoBlockOut Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2014
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoBlockOut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 10:01
Lækker opsætning! :)
Peter - coBlockOut
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 13:12
Så fik jeg lavet et passivt delefilter til en af mine fronter, her er målingen af højttaleren lavet ude i haven.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 13:19
Jeg har også fået fyldt biografen op, desværre er der ikke meget hjemmebio over det :(
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 17:48
Tjaa.. der er et stykke vej endnu :-)
Ning
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 00:04
Ja, der er MEGET langt endnu. Men kan da trøste mig selv, med at der ikke er lige så langt som da jeg begyndte
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 19:07
Godt arbejde! At øge kælderhøjden lyder som hårdt arbejde men virkelig det værd efter min mening.

Hvordan lyder de fusion 8? Har vurderet dem som surrounds.

Sej LCR! Ligner min special cinema 88 fra DIYSG.

Delefilterkonstruktion ser da vellykket ud. Har du polarplot for det horn? Og hvilket horn er det i grunden?

Mvh
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 22:02
Hej Submaniac.
Ja det er meget hårdt arbejde. Jeg kunne desværre kun give 10 cm i højden ellers ville jeg komme under soklen. Så den færdige højde bliver omkring de 212 cm. Fusion 8 syntes jeg lyder fremragende, den giver et rigtig godt lydbillede. Jeg skal også bruge den som surrounds, så har prøvet at lave et skråt kabinet til den så side surrounds kommer til at pege lige over hoved højde. Det er sådan set mere eller mindre en cinema88 special bare uden seos15 og 16 ohm woofer. waveguiden er en Pyle som der er belvet bruget meget i econowave højttalere. Min Compression Driver er en Celestion CDx1-1745 Den skulle have samme frekvens gang som B&C DE250 men bare til halvdelen af prisen.
Hvor meget gav du for dine Cinema88 Special?

Redigeret af Zuppe - 22-December-2014 kl. 22:03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu