recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zuppes stue/Atmos i kælderen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zuppes stue/Atmos i kælderen.

 Besvar Besvar Side  <1 56789 13>
Forfatter
Besked
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 22:33
Billede taget fra sofaen. Rummet er 317 bredt og 630 langt fra lærred til bagvæg, jeg har 450 fra sofaen til lærredet. Bag lærredet er der 1 meter ca. Rammen til lærredet er 133" billedet bliver dog lidt mindre da jeg skal have en ramme på rundt om.

Jeg er endt med at gå/prøve med 8 stk pioneer TS-E1702is til surround og loftshøjttalere. Enhederne sidder i en kasse på 15-16 liter. De har en lav indbygningsdybde så jeg kan få skjult alle højttalere i rummet. Jeg skal have lavet noget diffusion bagerst i rummet, derfor er det ikke lukket til endnu.
Stoffet jeg har brugt til lærred er købt ved spandexworld.com og hedder moleskin matt white.
Der var 100 meter højttalerledning til at starte med!

Et billede af fronten.


Redigeret af Zuppe - 07-Januar-2016 kl. 22:43
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 22:48
Fedt projekt! I hvilke mål har du købt dit spandex??
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 22:54
Tak, det har være længe undervejs. Jeg kan ikke huske det, det har ligget i en skuffe i over 1 år. Det sælges vidst kun i en bredde. Men det kan strække sig til mere 170 cm i bredden/højden. Min ramme er 165 høj og der har jeg klippet en stribe af.

Edit: Har lige set min ordre, jeg bestilte 3 yards


Redigeret af Zuppe - 07-Januar-2016 kl. 23:23
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 23:32
OK, tak - så har du købt ca. 275 x 150 cm. Hvad er årsagen til, at du bestilte stof fra USA, i stedet for f.eks. bi-stretch fra DK?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 23:49
Det var nok mest et impulskøb, sad og læste om det på et amerikansk forum. Kan se at det faktisk er helt tilbage i marts 2013. Men tror da bi-stretch er noget af det samme. Jeg har ikke set bi-stretch så er ikke sikker.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 09:34
Lækkert projekt.

Lækkert du laver alle dine ht indbygget.   Bliver flot.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 10:16
Skal nok blive godt !

Hvilke fronter er det du har ?
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 11:12
Tak hansie.

SOSfarum, det er nogle jeg selv har lavet, inspireret af special88 fra diysoundgroup
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 14:01
Ser spændende ud - og fedt med de indbyggede højtalere.

Er du færdig med gulvet i resten af kælderen?
Man glemmer aldrig lugten af betonstøv :)
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 16:05
Hej Kasper ja det giver et helt andet rum, når man ikke skal passe på om man rammer ind i en højttaler. Rummet er jo ikke så bredt.
Jeg mangler desværre stadig et enkelt rum. Inden jeg kan få det lavet, skal jeg lige have lavet en faskine ude i haven, da jeg har et kloakrør der går under gulvet til regnvand.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2016 kl. 23:47
Så mangler der bare en ramme omkring lærredet, samt noget plexiglas i lågen til reciveren. Så er fronten ved at være done.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 00:53

Har room modes ved 55, 80 og 110 Hz jeg skal have udbedret, vil forsøge mig med en limp mass absorber, den kan også gøre noget ved efter klangen i den region.



Redigeret af Zuppe - 10-Januar-2016 kl. 00:57
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu