recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik til "Test" CD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik til "Test" CD?

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

En anden generel kommentar: Pas på med opsamlinger og remastered-versioner, de er ofte dynamik-komprimerede. Find originalerne.


Men originalerne kan så lide af andre problemer, hvorfor de netop oftest bliver re-mastered. Et kompromis man ligesom skal gøre op. Af de remastered version jeg har, der synes jeg faktisk de har fået mere dynamik med.
Et dårligt eksempel i den her tråd, da det bestemt ikke er en CD jeg vil anbefale, men i forbindelse med dynamik før og efter remastered, så er Depeche Mode´s Speak & Spell helt tydeligt en dynamik forbedring. Der var stort set intet før. (Totalt synthpop fra start 80érne, hvor begrebet dynamik stort set ikke eksisterede).


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 11:35
Hov, jeg glemte lige at sige, at en CD med tydelig fejl på, kan også bruges til at vurdere et anlæg. Hvis man ved der er fejl, og man ikke kan høre den på sit anlæg, så er der nok noget galt med det anlæg LOL

Era - Ameno [UK] version. Track 2. "Ameno". Det nummer starter så støjfyldt, (lyder som en gammel vinylplade), så hvis man ikke kan høre det på sit anlæg, så vil jeg overveje noget andet.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 12:35

R.E.M.- Catapult , fra albummet Murmur.
Til top
Old Black Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Old Black Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

En anden generel kommentar: Pas på med opsamlinger og remastered-versioner, de er ofte dynamik-komprimerede. Find originalerne.


Men originalerne kan så lide af andre problemer, hvorfor de netop oftest bliver re-mastered. Et kompromis man ligesom skal gøre op. Af de remastered version jeg har, der synes jeg faktisk de har fået mere dynamik med.
Et dårligt eksempel i den her tråd, da det bestemt ikke er en CD jeg vil anbefale, men i forbindelse med dynamik før og efter remastered, så er Depeche Mode´s Speak & Spell helt tydeligt en dynamik forbedring. Der var stort set intet før. (Totalt synthpop fra start 80érne, hvor begrebet dynamik stort set ikke eksisterede).



Det er jeg nu ikke helt enig i. Hvis du sammenligner de disse to udgaver, er der tydeligvis et større dynamik område på original udgaven.


Jeg har dog ikke hørt den nye, men ejer den gamle, som jeg synes lyder ganske udmærket Smile
It's all one song!
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 13:02
Chris Jones - No Sanctuary.
 
Nummeret bliver stort set spillet til alle demoer, så jg har hørt det på anlæg i meget forskellige prisklasser i forvejen.
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 13:53
Har altid brugt klassikeren i min jagt.
 
Massive Attack - Teardrop
Til top
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Status: Offline
Point: 405
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaGa_MuFFiN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 14:05
Slayer - Angel of Death
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 14:28
Det ser FANDEME godt ud folkens! hvis det fortsætter på samme måde bliver det jo til mere end bare EEN CD LOL (ikke at det gør noget..)

Men rart og se der er så stor interesse omkring det, ku' også være med til at give andre et forslag eller to til når de skal ud og høre på noget nyt, så tusinde tak for alle de fede forslag, og lad dem endelig komme! Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 14:36
Rage against the machine er allerede blevet nævnt, men jeg vil også gerne give dem min anbefaling. Plejer at tage dem med når der skal testet anlæg. 

Ellers vil jeg anbefale noget Rammstein. Fx Feuer frei. Der er rigtig meget energi, så effektforstærkeren virkelig kommer på arbejde. 
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 14:48
Leonard Cohen  = Ten new songs og Old ideas
Til top
senorkaka Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér senorkaka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 15:08
Kaare Norge - Morning has broken http://www.youtube.com/watch?v=_feqnAdOXDk

Bryan Tyler - Assembling the team http://www.youtube.com/watch?v=4MST0eWLvgo

Michael Bolton - When a man loves a woman http://www.youtube.com/watch?v=_nghD1bw4s0&feature=related

Assembling the team er god hvis du vil teste hvordan bassen lyder :D 

Nu er det ikke vildt god kvalitet på youtube men bare lige så du har en fornemmelse af hvad det er for noget :)

Michael


Redigeret af senorkaka - 03-Februar-2012 kl. 15:09
Til top
Romer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Romer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 15:12
Du behøver kun et nummer: Amarok af Mike Oldfield.
Skal måske lige advare om at den varer et par og halvtreds minutter, men der kommer du altså vidt omkring i spektret :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu