recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik til "Test" CD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik til "Test" CD?

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Pime Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Februar-2009
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 17:03
Du kunne prøve DALI CD Vol1 og 2. De kan fås hos HifiKlubben.
 
Vil du prøve 24/96 5.1 er der http://www.itrax.com/
 
eller Lindberg Lyd http://www.2l.no/ 
Under "2l Brand store" (foroven til højre på siden) er der en testbench med nogle testfiler.
 
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 17:12
En af de bedste indspillinger man ikke må snyde sig selv for er Muddy Waters - Folk singer. Indspillet i 1963 live i studioet med et par microfoner, her hører man selv den mindste detalje helt glasklart. Jeg har den som guld CD, men den er lidt svær at opdrive, og hvis det lykkedes,  koster den på den kedelige side af 1000- kr. men den kan fås som alm.CD som lyder (næsten) lige så godt. Denne plade er et must for enhver hifi freak. Smile 
    carsten
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Pime Pime skrev:

Du kunne prøve DALI CD Vol1 og 2. De kan fås hos HifiKlubben.
 
Vil du prøve 24/96 5.1 er der http://www.itrax.com/
 
eller Lindberg Lyd http://www.2l.no/ 
Under "2l Brand store" (foroven til højre på siden) er der en testbench med nogle testfiler.
 


Det jeg var ude efter, er direkte Kunstner og Titel på hvad folk aller helst ville tage med, folk har jo forskellig smag, og på den måde kan man få dækket et så bredt område muligt, til hvis man selv ville lave sig sin egen CD at tage med.

- Og så skal det lige siges jeg har DALI CD Vol. 1, takket være Hifiklubbens fine Dali arrangement her forleden! Smile
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 20:28
Jeg bruger bl.a. Fever Ray - Keep the streets empty for me..

Synes den er så skarp i sin lyd, at jeg kan høre om musikken bliver gengivet i fuld detaljegrad..
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Jeg bruger bl.a. Fever Ray - Keep the streets empty for me..

Synes den er så skarp i sin lyd, at jeg kan høre om musikken bliver gengivet i fuld detaljegrad..


Fever Ray pladen har også en virkelig fed lyd. Plejer at være den plade jeg bruger, når jeg skal demonstrere for folk hvor stor forskel der er på cd og vinyl.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 21:17
Og jeg tester med musik, der normalt ikke er lig med mine personlige præferencer. Jeg har til formålet indkøbt særlige cd'er, hvor et anlæg kan testes indenfor alle stilarter ( og hvor anmeldelser henrykkes af lyd/optagekvaliteten ).
I min cd/pladesamling, er der dog optagelser så gode, at disse medtages som test cd'er ( personlige præferencer ).
For alle optagelser gælder dog, at de skal være hørt til uendelighed på eget setup, førend de kan bruges til noget som helst på andre setups. 
   
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 11:44
Jeg vil da godt slå et slag for et af Talk Talk, måske oversete.. og ikke mindst glemte album "spirit of eden"

Hele albummet er faktisk ganske fortrinligt.

Et eksempel afslutningsnummeret "wealth"


Mvh

René
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Chris Jones - No Sanctuary.
 
Nummeret bliver stort set spillet til alle demoer, så jg har hørt det på anlæg i meget forskellige prisklasser i forvejen.

Det er et herligt nummer, jeg er vild med Chris Jones, men lige netop det nummer er voldkomprimeret, det lyder nærmest som om han har proppet en dyne i guitaren for tonerne får slet ikke lov at klinge ud. Dejlig nummer, dejlig musik, men jeg fatter ikke at så mange bruger det som demo for guitaren lyder på ingen måde naturligt.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er jo dybt forkastligt idag, at der tilsyneladende sidder "kunstnere" derude og producere musik, der mere eller mindre bevidst er forvrænget pga. noget så banalt som peaklevels. Og så vil de gud hjælpe mig have penge for det.

Jeg er helt enig i det forkastelige i at ødelægge musikken på den måde for at den passer bedre til et par crappy iphone lyttebøffer i en støjende ht-bus. Det rigtigt forrykte er, at det ville være relativt enkelt at indbygge en algoritme direkte i fx. en iphone som lavede dynamisk kompression direkte. På den måde kunne producerne mikse gode og vellydende numre der lød fantastisk på anlægget hjemme i stuen og når du smed samme nummer i din iphone for at tage det med på busturen kunne du tænde for "loudness-effekten" på din iphone og få en dynamik der passede bedre til det miljø.

Desværre er det utroligt svært at gå den modsatte vej, at gøre et voldkomprimeret nummer dynamisk igen.

Når det er sagt, synes jeg stadig det er musikken der er det vigtigste. Som tidligere nævnt synes jeg No Sanctuary med Chris Jones er et fabelagtigt nummer, jeg ville bare ønske jeg kunne få lov at vælge en version der ikke var voldkomprimeret. Jeg vil hellere høre fantastisk musik afspillet på en skrattende rejsegrammofon end jeg vil høre kedelig musik afspillet i fabelagtig kvalitet. Allerhelst vil jeg selvfølgelig have fantastisk musik i fabelagtig kvalitet, men det kan man jo ikke altid få og så må det være musikken der bliver det vigtigste.
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 20:38

Hehe det sjoveste omkring dynamik er, at det ofte er de samme tøser der i én tråd klynker over dynamisk kompression i musik og straks efter brokker sig over de voldsomme effekter der pludselig kommer i film

Og 80 % af alle demoer sidder folk og skruer op og ned for at få det hele med.. Mig selv inklusiv

Chris Jones har også "thank you R.J Raynolds" som er en helt anden klasse end tidligere nævnte!

Chris Jones er i øvrigt et godt eksempel på at dynamisk kompression ikke dræber alt musik.

Hvis man er ægte musik elsker mener jeg at man kan blive rørt at selv et youtube klip afspillet på en laptop.. Lytter vi til musik eller teknik?;)

Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 17:00
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokkeole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er helt klart for mig, at flere af forslagene her i tråden er bestemt af hvilken musik man selv kan lide, og det er jo i bund og grund meget tilforladeligt - men flere af forslagene egner sig efter mig mening faktisk slet ikke til at høre hvad et setup reelt kan, når vi taler om klang og detaljer, andre af de nævnte er ret elendige indsplininger. Og netop indspilningerne er uhyre afgørende for hvad man oplever - igen i klang og detaljer. Man må efter min ringe mening sætte sig lidt udover i test sammenhæng, hvad man normalt kan lide at høre.
 
Hvordan lyder en akustisk guitar, hvad med et piano, lyder det naturligt? og sang, er den forståelig og klar. Der er for mig uhyre mange enkelte faktorer der i min verden er afgørende for, hvorledes jeg bedømmer et setups stereo gengivelser. Og jeg er faktisk gammel stereomand, og ret hård i mine bedømmelser.
 
Hvis jeg skal ud og lytte til et stereo setups formåen (eller et ditto surround setup i stereo, som mit eget), så går det på nogle af de indspilninger, som Stockfish Records serie i "Closer to music" har indspillet. Specielt deres Volume 1, synes jeg er glimrendeSmile


Lad mig gætte....
Har du på noget tidspunkt haft Christian på besøg?Wink
Det er en super cd, der virkelig kommer ud i krogene.
Efter han havde havde her, måtte jeg efterfølgende selv investere i vol.1+2

Hilsen Ole
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu