recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan tilslutter jeg de højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan tilslutter jeg de højttalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan tilslutter jeg de højttalere
    Sendt: 04-Februar-2012 kl. 15:29
Far har lige købt en nyt anlæg http://www.expert.dk/da/Lyd/mikroanlaeg/sony/sony_cmtg1bip/4905524728989.aspx men jeg har brug for hjælp med at tilslutte det.
Et pinligt spørgsmål, men hvordan tilslutter jeg højttalere til stik, der ser sådan ud.

Med ledninger, der ser sådan ud

Jeg fandt ud af, at de sorte plastikdutter kan tages ud, så ser stikkene sådan ud

Skal jeg simpelthen stikkene ledningerne ind og så sætte de sorte dutter i igen?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 15:35

Du kan skrue på de runde plast-stykker og så sætte ledningen i ved bagpladen, der er et hak for oven til venstre.

Edit: Billede indsat:

Redigeret af Steen6400 - 04-Februar-2012 kl. 15:38
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 16:32
Tak for hjælpen, det virker nu.
Jeg kan bare ikke få DAB radioen til at modtage noget, men det var også bare en ledning, der var med.
Lyden fra CD'en er yderst tilfredsstillende, prisen og størrelsen taget i betragtning.

Redigeret af Ham_Der - 04-Februar-2012 kl. 20:20
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 17:09
Velbekomme. Omkring DAB har jeg selv 2 radio'er med kun en ledning som antenne som virker ok, men det er meget forskelligt med DAB dækning. Jeg mener at Danmarks Radio har et kort over hvordan dækningen er rundt om i landet.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19516
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Jeg kan bare ikke få DAB radioen til at modtage noget, men det var også bare en ledning, der var med.

Hvor langt bor du fra en sender?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 20:05
Bopælen er Odder. Vi har en lille transportabel DAB radio med en almindelig teleskopantenne, som virker udmærket.
Til anlægget var der to ledninger med han F stik med. Jeg satte bare den ene til DAB antenne stikket i anlægget. Men det er altså ikke nok. FM radioen virker fint, med den antenne vi allerede havde.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 20:10
Har selv kigget på kortet, og dækningen skulle være OK.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu