recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - højtalerkabel tykkelse ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

højtalerkabel tykkelse ?

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 13:41
kan da ikke finde hvid kabel i HN ?
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 15:45
Kan godt være det bare er mig, men forstår ikke hvordan man kan være tvivler omkring forbedringer med højttalerkabler også samtidigt skrive det skal være min. 4 kvadrat mm eller ihvertfald mindst 2.5.
Jeg er så tvivler af den teori, da jeg ikke tror på man kan høre forskel på 2.5 eller 1.5 kvadrat.
det er jo ikke kæmpe effekter i de fleste tilfælde folk har, men måske receiver på typisk 50-60 watt alle kanaler drevet i surround ved fuld styrke. så den woodo med 4 kvadrat.
Kan være jeg tager fejl, så undskylder jeg på forhånd, men hvor tykt er ledningen til El kanden f.eks? den trækker jo mange watt.
Til top
Quarker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quarker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af taj59 taj59 skrev:

køb dem her 2,5 m2 25meter 189 kr.
 


Jeg har lige købt tilsvarende i Jem og Fix til 139 kr. for 25 m. 2x2,5mm
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Kabelstrømper min ven..


Rigtigt smart, men det er billigere at købe de hvide kabler der linkes til andetsteds.

Altså med mindre at du kan finde 25 meter hvid kabelstrømpe til 90 kr

Klaus

Ebay, min ven.. Det kan købes til ingen penge.. (jo, det er dyrt  at købe i DK)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Ebay, min ven.. Det kan købes til ingen penge.. (jo, det er dyrt  at købe i DK)


Ja kan ikke finde 25 meter hvid sleeve til 90 kr. Jeg har været i gang.

Kan du guide mig min ven :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 18:03
Altså, dem her: http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/supra_hoejttalerkabel/supra_classic_40_hoejttalerkabel_pris_pr_meter_3573_da.html
er nok til at drive 2 store Cerwin-Vega AL 1000 højtalere på 1000Watt, og det lyder rigtig godt! (bedre end med nogen 6mm Van Den Hul til 119 kr fra Hifi-Klubben.

Så derfor hvis det bare er til "små" højtalere, vil jeg anbefale disse: http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/supra_hoejttalerkabel/supra_mini_16_hoejttalerkabel_pris_pr_meter_2329_da.html
- De i hvertfald bedre end hvad du finder i din lokale radio-tv forretning Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Kan være jeg tager fejl, så undskylder jeg på forhånd, men hvor tykt er ledningen til El kanden f.eks? den trækker jo mange watt.
Dit vand skal nok blive varm selv om der er tab i ledningen, du skal bare vente et par sekunder mere. Der skal også nok komme lyd ud af højtalerne, lyden er bare ikke så god.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:


Så derfor hvis det bare er til "små" højtalere, vil jeg anbefale disse: http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/supra_hoejttalerkabel/supra_mini_16_hoejttalerkabel_pris_pr_meter_2329_da.html
- De i hvertfald bedre end hvad du finder i din lokale radio-tv forretning Wink


Skal vi tage en lyttetest op mod et sæt billige Harald-Skrald kabler?

Du siger bare til, så kommer jeg forbi med en rulle....

Jeg vil anbefale http://www.av-connection.dk/?PGr=3376&ML=359 til spørgeret, brug 300 kr.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 19:41
Gad godt en kommentar fra Klaus DM omkring mit forrige indlæg eller anden der kan berige mig med viden, kan ikke bruge den med vandet til noget Flarsen. Mini anlæg spiller jo også musik og høretelefoner selv de dyre bruger også pjank tynd kabel. Så hvad taber jeg med 1.5 kvadrat? Gad godt vide det. måske folk med voldsomme effekt forstærkere til en pris dyere iforhold til flertallets samlede anlæg kan gøre brug af tykkere kabel hvad ved jeg? Forklaring savnes
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 19:48
Siccio kort sagt så forholder det sig ifølge fysikken sådan at jo tyndere og længere et kabel er des større effekttab vil der være i kablet. Det forholder sig på samme måde med feks vandrør, der er der dog flere ting som også kan have indvirkning.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 19:54
Den del er jeg med på, dog bruger de fleste ikke mange meter pr front kanal men gerne tykkere kabel kontra baghøjttalere hvor der skal trækkes flere meter har jeg tit set der bliver reduceret på tykkelsen af kablet? Har bare set flere højttalere indvendigt hvor der i intern kabling fra delefilter er tynd kabel, jamen hvad hjælper så tykkere kabel inden delefilter eller til delefilter rettere sagt?
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Siccio kort sagt så forholder det sig ifølge fysikken sådan at jo tyndere og længere et kabel er des større effekttab vil der være i kablet. Det forholder sig på samme måde med feks vandrør, der er der dog flere ting som også kan have indvirkning.


Gælder det også en forlænger kabel 220 V ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu