recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kommentarer til kommende setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kommentarer til kommende setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mullez Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mullez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: kommentarer til kommende setup
    Sendt: 07-Februar-2012 kl. 08:58
Hej,

Er ved at tune mig ind på et nyt musik setup med trådløs streaming.
Jeg er på begynderstadiet, så bær venligst over med evt. dumme spørgsmål:

Jeg tænker på følgende setup:
- Denon ceol - uden højtalere (købt i UK)
- Verbatim mediashare 2 TB NAS
- Ipod touch som fjernbetjening
- På sigt også en squeezebox radio til køkkenet - også forbundet til NAS

ER der noget i setup'et som ikke passer sammen?
Vil Ceol kunne hente fra denne NAS?
Vil squeezebox radio også kunne hente fra NAS (er det nogert med at der skal installeres logitech software på NAS og kan det  lade sig gøre med netop denne NAS) (cpu?)
Vil jeg kunne hente 2 aps (måde squeezebox og denons) til samme Ipod og dermed bruge den skiftevis som fjernbetjening til begge musik enheder (altså blot skifte mellem aps)

Jeg har nogle gode ældre bose højtalere med subwoofer - vil jeg kunne bruge dem sammen med denon ceol. De nuværende højtalerkabler er uden stik, men hvor selve kablet blot 'skrues' fast bag på nuværende anlæg.

Krav til router?

Er der ellers noget jeg skal have med i overvejelserne i mit trådløse streaming setup?

Håber på gode anbefalinger fra jer.
Til top
foffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-November-2007
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér foffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 22:01
Nu ved jeg ikke så meget om lige akkurat det setup du poster her... MEN, en hurtig søgning på google fandt ud af, at hifi klubben her foreslår Denon Ceol som et samkøb til Vebatim hardisken. Derved ikke sagt at det er helt 100 at de to ting spiller sammen, men ville undre mig hvis ikke de gjorde!

Umiddelbart skal du have squeezebox touch for at kunne hive musik filer direkte fra en NAS disk. Alternativtr skal du have en NAS disk hvor du kan installere squeeze center eller hvad de nu kalder det, så squeezeboksen kan kommunikere med din NAS. Der må være nogen herinde der har nogle erfaringer med det! Kig evt. lidt rundt i forummet.

Både CEOL og Squeezebox kan styres via din iPod / iPhone.

Det skulle ikke være noget problem at forbinde dine gamle højtalere med CEOL'en. Dog ved jeg ikke om den kan trække dem til det fulde potentiale. Der er sub-preout på CEOL, så den vil også kunne trække en subwoofer.

Hvilken router har du? Det er næsten nemmere at snakke om hvorvidt den er god nok, eller om du skal kigge efter en anden. Dog vil de fleste nyere routere være tilfredsstillende :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu