recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har brug for hjælp til bi-wiring?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Har brug for hjælp til bi-wiring?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Abel ort Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Abel ort Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Har brug for hjælp til bi-wiring?
    Sendt: 11-Februar-2012 kl. 09:39
Hej allesammen.

Jeg har for nyligt anskaffet mig et par B&W 640i højtalere, samt en Denon PMA860 forstærker.

Jeg vil så gerne have den mulighed at spille musik fra min PC, men har svært ved at finde rundt i kablerne.

Jeg er blevet i tvivl om jeg har sat højtalerne forkert op. Alle kabler går fra minus til minus, og plus til plus.

Men på bagsiden af forstærkeren, er der en A og B del. Jeg har således brugt både A og B, da jeg mener at de er lavet til bi wiring.

Det næste spørgsål går ud på hvilke porte man skal sætte phono til jack stikket i? skal det sidde i AUX?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Abel ort Abel ort skrev:

Men på bagsiden af forstærkeren, er der en A og B del. Jeg har således brugt både A og B, da jeg mener at de er lavet til bi wiring.


A og B er for at vælge mellem 2 sæt højttalere. Sætter du kabler i både A og B skal din højttalervælger stå på A+B.

Hvis du har problemer med at finde rundt i kabler, så glem lige bi-wire til at starte med.


Oprindeligt skrevet af Abel ort Abel ort skrev:

Det næste spørgsål går ud på hvilke porte man skal sætte phono til jack stikket i? skal det sidde i AUX?


Det bestemmer du selv, men AUX er et godt valg.

Klaus


Redigeret af KlausDM - 11-Februar-2012 kl. 10:26
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Abel ort Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Abel ort Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 09:57
Ligenu sidder phono stikkene i AUX omme bagved. Og jack stikket sidder i In-line på min PC. Dog kommer der ikke noget lyd ud?

Speakers står på A+B. 

input selector står på AUX

Rec out står på AUX

Hvad kan være galt?
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 10:24
Bi-wire er to kabler fra samme udgang på forstærker til de to sæt terminaler på højttaler.

Bi-amp er et kabel fra hver sin separate udgang (evt. separat forstærker).

Jeg mener ikke du vinder noget som helst ved det der A+B, eller bi-wire for den sags skyld.


NB: HUSK ALTID AT FJERNE FORBINDELSEN MELLEM DE TO SÆT TERMINALER PÅ HØJTTALERNE SOM DET FØRSTE.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 10:25
Din pc skal den ikke i in line, den er til at få lyd ind i computeren det skal være out.
Nogen computere har kun udgang til højtalere eller hovedtelefoner, der skal du så sætte volume på den pc på ca. 75%, eller det der svarer til at du har samme lydstyrke når du skifter indgang på din forstærker.
SVP03
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Abel ort Abel ort skrev:

Ligenu sidder phono stikkene i AUX omme bagved. Og jack stikket sidder i In-line på min PC. Dog kommer der ikke noget lyd ud?


Den skal ikke i line-in på din PC, men line out (oftest et grønt stik)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Abel ort Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Abel ort Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 10:26
Nu har jeg sat phono stikkene i de dedikerede phono stik på forstærkeren

Rec out står på phono

input selector står på phono.

Når jeg skruer op begynder højtalerne at brumme. Men der kommer ikke noget lyd?. Hvad kan jeg ha gjort forkert?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Abel ort Abel ort skrev:

Nu har jeg sat phono stikkene i de dedikerede phono stik på forstærkeren


Det er grammofonindgangen.- AUX er det rigtige valg.

Du skal have kablet i det grønne stik (line out, eller headphones) på din PC og i AUX på din forstærker.

Stil input selector på AUX., stil speakers på A+B.

Rec out er lige meget.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Abel ort Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Abel ort Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 10:36
Tusinde tak nu spiller det hele :D
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Abel ort Abel ort skrev:

Ligenu sidder phono stikkene i AUX omme bagved. Og jack stikket sidder i In-line på min PC. Dog kommer der ikke noget lyd ud?

Speakers står på A+B. 

input selector står på AUX

Rec out står på AUX

Hvad kan være galt?


Du skal bruge line-out fra pc.

Nå det var så besvart af Klaus og SVP03

Redigeret af Hans j - 11-Februar-2012 kl. 10:40
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 11:33
Kom til at smile.
Det er jo selvfølgelig derfor vi er her.
Men der er jo nogen der skal starte fra begyndelsen.

Glemmer stadig ikke da jeg fik min første pc med 286 og co processor i 88,
Det første jeg kom til efter at have rodet lidt var at slette autoexec.bat filen
SVP03
Til top
Jan Post Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan Post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 16:10
Ja ja. Autoexec.bat og Config.sys. Dem har jeg leget meget med SmileSmileSmile
Pana. PX70
Pioneer DVR-540H
Thule PR150B & CD150B
Vincent SP-995
Thorens TD320 Mk3
Ortofon Rohmann
EAR 834P
Gryphon MC Step-Up
QRS Merkurius
Velodyne SPL-1200 Ul.
Sennheizer 560 Ova.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu