recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fast ip på Squeezebox Duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fast ip på Squeezebox Duet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FlemmingenP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Februar-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FlemmingenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fast ip på Squeezebox Duet
    Sendt: 11-Februar-2012 kl. 10:40
Hej med jer

Som netværksnovice har jeg med stor glæde læst tråden "Hjælp til mit netværk" Her stødte jeg guiden om fast ip-adresse på Squeezebox. Jeg er netværksnovice, men jeg tror det nok skal lykkes. Jeg laver et fyldigt indlæg senere på weekenden. 

Når jeg følger B.Schmidts guide bliver jeg bedt om at taste ip-adressen, og her kommer jeg, ukyndig som jeg er, til kort. (mine indstillinger nedenfor)

Er det Gateway IP Address jeg skal taste?

Iflg. nedenstående er den 192.168.1.1 Men controlleren har jo alle der her nuller 000.000.000.000 så skal 192.168.1.1 tastes som 192.168.001.001? 

Hvilke numre vil I, i henhold til nedenstående, foreslå jeg tildeler mine 2 recievere? Jeg har ikke mange enheder og bor i lejlighed for mig selv - hvis det altså er nyttig information :-) 

God weekend

Mvh Flemming



LAN >> General Setup



< method="post" name="lanCfg" ="http://192.168.1.1/go/setLan" style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; ">

Ethernet TCP / IP and DHCP Setup

LAN IP Network Configuration
For NAT Usage
IP Address< name="lanIp" maxlength="15" value="192.168.1.1" style="font-size: 9pt; ">
Subnet Mask< name="lanNetmask" maxlength="15" value="255.255.255.0" style="font-size: 9pt; ">
For IP Routing Usage< ="" name="lan2enabled" value="1" style="font-size: 9pt; ">Enable  < ="" name="lan2enabled" value="0" ="" style="font-size: 9pt; ">Disable
2nd IP Address< name="lan2Ip" maxlength="15" value="" style="font-size: 9pt; ">
2nd Subnet Mask< name="lan2Netmask" maxlength="15" value="" style="font-size: 9pt; ">

PPPoE Passthrough< ="" name="pppoeREnbl" style="font-size: 9pt; ">
DHCP Server Configuration
< ="" name="lanDhcp" value="1" style="font-size: 9pt; ">Enable Server < ="" name="lanDhcp" value="0" style="font-size: 9pt; ">Disable Server
Start IP Address< name="dhcpStart" maxlength="15" value="192.168.1.10" style="font-size: 9pt; ">
End IP Address< name="dhcpEnd" maxlength="15" value="192.168.1.100" style="font-size: 9pt; ">
Subnet Mask< name="dhcpMask" maxlength="15" value="255.255.255.0" style="font-size: 9pt; ">
Gateway IP Address< name="dhcpGateway" maxlength="15" value="192.168.1.1" style="font-size: 9pt; ">
Lease Time< name="dhcpLease" maxlength="8" value="86400" style="font-size: 9pt; ">
DNS Server IP Address
DNS Manual Setting< ="" name="dhcpDnsManual" style="font-size: 9pt; ">
Primary IP Addres< name="dhcpPriDns" maxlength="15" value="168.95.1.1" style="font-size: 9pt; ">
Secondary IP Address< name="dhcpSecDns" maxlength="15" value="168.95.1.1" style="font-size: 9pt; ">


Er vi enige om, at det er 
Med venlig hilsen

Flemming
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 10:45
Du skal kun bruge fast ip hvis det ikke virker med DHCP. Har du prøvet dette? I mit tilfælde kunne Recieveren ikke enes med DHCP serveren i min router, derfor guiden :-)

Mvh BS
Til top
FlemmingenP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Februar-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FlemmingenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Du skal kun bruge fast ip hvis det ikke virker med DHCP. Har du prøvet dette? I mit tilfælde kunne Recieveren ikke enes med DHCP serveren i min router, derfor guiden :-)

Mvh BS

Det virker, men ofte falder den ene eller den anden reciever af. Jeg har valgt at kable det, jeg kan. 

Dvs: 

En eee-mini-pc med logitech media server + mp3-musik, som altid er tændt
2 squeezebox recievere
Til Router Draytek Vigorfly 200 med Tellia 4G usb-modem, jeg skulle aldrig have købt det :-(

Ups- jeg stopper her, for vil gerne tage problemerne i rækkefølge, ellers kokser mit hoved fuldstændigt
Med venlig hilsen

Flemming
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 12:56
DHCP virker også på kabel. Men man skal aktivt vælge kabel (mener jeg) da konceptet er gearet mod trådløst (desværre). Du kan tjekke om du er på kabel ved at spille et nummer og så trække kablet ud. Så skal skidtet holde op med at spille efte ca. 30 sek.

BS

Redigeret af Bschmidt - 11-Februar-2012 kl. 12:57
Til top
FlemmingenP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Februar-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FlemmingenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

DHCP virker også på kabel. Men man skal aktivt vælge kabel (mener jeg) da konceptet er gearet mod trådløst (desværre). Du kan tjekke om du er på kabel ved at spille et nummer og så trække kablet ud. Så skal skidtet holde op med at spille efte ca. 30 sek.

BS

Tak for det. Jeg startede "Lis og nattoget" og trak kablet ud. Hun holdt ud i 3 minutter, før hun tav. Jeg valgte ethernet da jeg satte det op igen igen her den anden dag. Jeg synes jeg kan huske, at controlleren viser de enkelte afspillere med et icon med en antenne på, hvis den er trådløst. 

Jeg tror jeg gemmer det her squeezebox installationsspørgsmål til senere, for efter jeg skiftede kryptering fra "Mixed (WPA+WPA2)/Psk" til "WPA2-Psk", så glider det hele meget bedre. 

Jeg vender tilbage med mine netværksspørgmål. 

Mvh Flemming 
Med venlig hilsen

Flemming
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu