|
Er alle TV'er lige gode på svag antennesignal? |
Besvar |
Forfatter | |
Paul8
Ny bruger Oprettet: 08-Januar-2011 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Februar-2012 kl. 19:30 |
Skal købe nyt fladskærm til et sted hvor antennesignalet er svag.
Antennen kan desværre ikke forbedres (har prøvet alt muligt i flere år) Med nuværende udstyr fås pixeleringsforstyrrelser flere gange daglig. Modtageren er en ekstern DVB-T boks Står nu og skal vælge mellem Samsung og Philips. Eller er der måske et andet mærke som er kendt for at være bedre i den situation ? Det ville være træls at skulle købe flere fladskærme og returnere dem allesammen hvis de ikke kan virke på et svagt antennesignal !
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19550 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har altså prøvet med en 96 elementers? Og ja, der er forskel på følsomheden og nej, der er ikke noget mønster i, hvem der har den gode tuner. Philips og Samsung er dog ikke velkendt for at bygge solidt elektronik i deres tv. Klaus Redigeret af KlausDM - 18-Februar-2012 kl. 19:51 |
|
affer
Super bruger Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har oplevet på min arbejdsplads, at samsung tv er bedre til at modtage det samme signal end et sony tv er...
|
|
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
javilha
Super bruger Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en antenne (Sinox)i soveværelset til min BlueTinum boks, som jeg bruger til mit Sony Super Trinitron tv. Antennen har jeg prøvet at sætte til mit Panasonic Plasma i stuen. På trods af jeg bor mellem andre bygninger, modtager jeg helt uden problemer af nogen art alle tilgægelige gratis kanaler. Så Panasonic virker vist til at være ret følsom. Før jeg købte Sinox antennen med variabel styrke, brugte jeg blot en enkelt teleskop antenne fra en gammel radio. Med denne kunne jeg såmænd også fange de samme kanaler uden udfald eller problemer. Så Panasonic har en følsom tuner. Skal lige sige, at jeg bor på 4 sal, men stadig lukket lidt inde.
|
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Online Point: 4615 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har rigtig mange Tv på testbænken, og bruger lidt forskellige Tv-forbindelser og sendeformer. Jeg prøver ofte først med den lille DVB-T antenne i mit testrum. Uden, at det bliver særlig veldokumenteret, så oplever jeg, at Panasonics tunere generelt er bedst til at fange tv-signalerne med den beskedne antenne. På mange andre Tv pixellerer signalet via den lille antenne, med mindre jeg forlænger den under døren, så den kommer ud af testrummet.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |