recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Bridge død strømforsyning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Bridge død strømforsyning

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Bridge død strømforsyning
    Sendt: 23-Februar-2012 kl. 10:51
Hej

Jeg har en Sonos Bridge, hvor strømforsyningen er stået af..

Den har et output på 5v 2A, så langt så godt

Jeg har en anden strømforsyning liggende, men med et output på 5v 2.4A, kan jeg bruge den ? selvfølgelig skal stikket lige flyttes over...

PFHT

Dovenlas.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 11:12
Den burde virke. Husk at være sikker på +/- på stikket så du ikke får det vendt forkert.

Du er heldig. Jeg havde en ZP90 som stod af. Den har intern strømforsyning som er meget speciel, så ingen chance for at gøre noget ved det.
Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 12:51
Dav

Tak for svar, det prøver jeg.

Ærgeligt med din ZP90, jeg har også opdaget at spare parts til Sonos ikke er alm. lagervare...

Er der nogen som kan fortælle mig lidt vedr. output på en strømforsyning, Skal volt være præcist ?og Amp kan godt være lidt over / under ? 

Tak for hjælpen

Dovenlas



Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 13:07
Volt skal passe, og Amp skal bare være større end det der er behov for.

/ask
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 13:08
Spændingen (volt) og AC/DC skal være præcis det samme for at være sikker. Hvis DC, skal man også sikre sig, at plus/minus vender rigtigt. Strøm (ampere) på strømforsyningen skal være det samme eller over det, den gamle var.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 13:39
Perfekt, tak til alle for svar.

God dag
/D
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 15:00
Havde en strømforsyning til min Logitech Boom der brændte af da jeg testede HFI-relæ i huset. Skrev til Logitech support og de sendte bare en ny uden beregning - de spurgte ikke en gang til om der stadig var garanti på min Boom (det var der ikke). Fik nyt genopladeligt batteri til remote på samme måde.

Måske Sonos gør det samme - det er da et forsøg værd.
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 15:41

Har haft samme problem med en ZP90, hvor garantien var udløbet. Det kunne ifølge Hifiklubben ikke betale sig at lave, de sendte dem i hvert fald ikke til rep., men tilbød i stedet en "genkøbspris" på kr 1.000 for en ny.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Bhund Bhund skrev:

Har haft samme problem med en ZP90, hvor garantien var udløbet. Det kunne ifølge Hifiklubben ikke betale sig at lave, de sendte dem i hvert fald ikke til rep., men tilbød i stedet en "genkøbspris" på kr 1.000 for en ny.



Hvis nogen oplever en død strømforsyning i ZP90, så lad lige være med at smide den ud, men tænk på mig. Jeg har lidt "skills" og kan muligvis finde ud af hvad der er galt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Havde en strømforsyning til min Logitech Boom der brændte af da jeg testede HFI-relæ i huset. Skrev til Logitech support og de sendte bare en ny uden beregning - de spurgte ikke en gang til om der stadig var garanti på min Boom (det var der ikke). Fik nyt genopladeligt batteri til remote på samme måde.

Måske Sonos gør det samme - det er da et forsøg værd.

Det var da en god ide, det prøver jeg.

tak
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 21:33
Jeg havde en strømforsyning til en bridge, der stod af. Jeg kontaktede deres support via chat, og efter lidt troubleshooting endte vi op med at den var død. De sendte en ny uden beregning. Super service.
Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg havde en strømforsyning til en bridge, der stod af. Jeg kontaktede deres support via chat, og efter lidt troubleshooting endte vi op med at den var død. De sendte en ny uden beregning. Super service.

mail til Sonos support afsendt, så bliver det spændende at høre..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu