recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - uforståelig TS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

uforståelig TS?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
niels_uk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2011
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niels_uk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: uforståelig TS?
    Sendt: 27-Februar-2012 kl. 23:37
Jeg har været i Bilka og købt en Denver DVB-C-122CI, der uden problemer afspiller alle digitale ikke-betalings-kanaler, som jeg får fra Stofa.
PVR virker også fint, jeg kan optage og afspille. Jeg kan også overføre disse optagne filer til min Win PC, hvor de viser sig med filtypen TS. Men her hører festen op. Ingen af mine programmer vil kendes ved filerne. Hverken, MediaInfo, VLC, VideoReDo eller nogen andre. MediaInfo genkender dem ikke engang som videofiler.
 
Hvad kan det være for filer og er der mulighed for at gøre dem læselige for de nævnte programmer?
 
Jeg har lagt nogle få sekunders optagelse her: https://rapidshare.com/files/1738964044/pvr.zip 
 
mvh
Niels
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 00:12
Optagelserne er formodentlig krypteret, det er de oftest når enheden har kortlæser Confused
 
Jeg kan heller ikke "se" dem, hverken med VLC eller VideoRedo.
 
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
niels_uk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2011
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niels_uk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 23:25
Ja, filerne er krypteret. Det kan jeg ikke bruge og boksen er returneret til Bilka.
Denver DVB-C-122CI krypterer altså deres PVR. Men iflg. oplysninger er filerne på en Denver DVB-C-109HD ikke krypteret. En sådan sælger Wupti for 499.-, så jeg forsøger mig med den.
 
mvh
Niels
 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 07:33
Du kunne jo også gå efter den efterhånden berømte Blue Tinum, som sælges i både Bilka og Føtex til omking 500 kr.
 
Flemming
 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
niels_uk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2011
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niels_uk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 07:58
Hvorfor berømt?
Jeg har lige downloaded manualen og der står ikke et ord om timer, altså programmering af fremtidige optagelser. Kan den det?
 
mvh
Niels
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af niels_uk niels_uk skrev:

Hvorfor berømt?
Jeg har lige downloaded manualen og der står ikke et ord om timer, altså programmering af fremtidige optagelser. Kan den det?
 
mvh
Niels
 
Selvfølgelig. Både manuelt og via EPG. Og hvis du har fulgt lidt med her i forummet vil du vide hvorfor jeg skriver berømt. Denne boks er simpelthen et røverkøb til prisen.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af niels_uk niels_uk skrev:

Ja, filerne er krypteret. Det kan jeg ikke bruge og boksen er returneret til Bilka.
Denver DVB-C-122CI krypterer altså deres PVR. Men iflg. oplysninger er filerne på en Denver DVB-C-109HD ikke krypteret. En sådan sælger Wupti for 499.-, så jeg forsøger mig med den.
 
mvh
Niels
 
 
- eller 399 hos Jem og Fix
Til top
niels_uk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2011
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niels_uk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 18:59
OK, tak, vi giver den en chance
 
mvh
Niels
 
 
Til top
Hermann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hermann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 11:57
Jeg har også en DENVER DVBC-109HD fra Jem & Fix som jeg bruger som optager.
Men de sa.... *.ts filer giver mig lidt prob.
Ingen prob hvis der er optaget fra en SD kanal men optager jeg fra en HD kanal har jeg ikke nogen software der vil redigere dem.
Til SD optagelser bruger jeg TMPGEnc MPEG Editor 3 og det virker super. TMPGEnc MPEG Editor 3 vil bare ikke læse HD optagelser. Den siger det kun er lyd.Cry
Er der nogen der redigerer i optagelser fra DENVER DVBC-109HD og har fundet noget sofware der vil redigere de HD optagelser så vil jeg blive glad for et tip.
Jeg har søgt men ingen af dem jjeg har fundet han klare de HD optagelser.

PFT
Hermann
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 12:38

Prøv TS-Doctor! Du har 30 dages testperiode.....

miri
Til top
Hermann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hermann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Prøv TS-Doctor! Du har 30 dages testperiode.....



Takker. Jeg prøver den.
Til top
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 12:54
Har du prøvet DVBviewer den tager alle optagelser fra min DMP-105HD hvor imod alle de programmer du nævner ikke vil tage imod dem.
I Ubuntu kan de ikke engang afspilles med lyd, mpeg2 igen problemer.

Dengang der bliv sendt mpeg2 kunne Mediaplayerclassic afspille dem, det kan ikke nu.
Ellers en tur igennem TSdocter, så kan alle programmer tage imod filerne

VLC har aldrig ville spille dem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu