recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WAOO - Icotera IGW 2000 Router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WAOO - Icotera IGW 2000 Router

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WAOO - Icotera IGW 2000 Router
    Sendt: 29-Februar-2012 kl. 18:29
Hej,

Har idag fået installeret fibe fra TRE-FOR og opdager at de ikke længere bruger fiberboks og tilgin router, men istedet bruger Icotera IGW 2000.

Kan jeg på nogen sætte min egen router på og så kun bruge
Icotera IGW 2000 som "fiber boks" ? Vil gerne tilslutte egen router med mulighed for VPN.

Hvad er i andres mening iøvrigt om denne
Icotera IGW 2000?

Pft.

God aften.

Mvh. Torben
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 08:16
Hej 2ben,

Det er ikke en køn løsning hvis du sætter en router efter din IGW2000, i det at IGW2000 stadigvæk skal route dit trafik fra din egen router.

Jeg har selv samme boks derhjemme og synes den spiller max. Den understøtter fint de ting jeg har brug for.

Ozzy
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Jackerdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jackerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 15:17
Jeg har også lige fået installeret en sådan router. Mit problem er, at jeg ikke kan tllgå min synology nas server udefra. Jeg har åbnet alle de porte jeg skal bruge i routeren. Men der er bare ingen forbindelse. Denne router er håbløs. Der er alt for få indstilligsmuligheder.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 11:29
jackerdk, er du sikker på at du har åbnet portene??? Jeg køre selv med en Qnap og har ingen problemer overhovedet.

Hvad indstillings muligheder søger du da ekstra????
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
FasTrak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FasTrak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 09:12
Hej jackerdk

Har du testet det ude fra?, det kan være routeren ikke understøtter NAT loopback
Så vil det ikke virke hvis du prøver hjemme fra på din externe ip, jeg ved det ikke virker på deres Tilgin hg 1311 og hg 2300 router.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 10:11
Loopback fungere ikke på nogen af deres router, da det generelt betegnes som et sikkerhedsmæssigt brist. :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
FasTrak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FasTrak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 12:45
Jo på deres linksys virkede det. Man kunne jo godt lave det i frimwaren som en option man kan slå til eller fra som mange andre producenter har.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af FasTrak FasTrak skrev:

Jo på deres linksys virkede det. Man kunne jo godt lave det i frimwaren som en option man kan slå til eller fra som mange andre producenter har.


Nu er der nok en grund til at de ikke vælger at have linksys inde mere jo. :)

Jeg er ikke sikker på at det vil kunne lade sig gøre som en option i firmwaren. Og i bund og grund kan jeg ikke se hvorfor loopback skal være aktiv, men det er nok bare mig :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
FasTrak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FasTrak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Oprindeligt skrevet af FasTrak FasTrak skrev:

Jo på deres linksys virkede det. Man kunne jo godt lave det i frimwaren som en option man kan slå til eller fra som mange andre producenter har.


Nu er der nok en grund til at de ikke vælger at have linksys inde mere jo. :)

Jeg er ikke sikker på at det vil kunne lade sig gøre som en option i firmwaren. Og i bund og grund kan jeg ikke se hvorfor loopback skal være aktiv, men det er nok bare mig :)
Jeg bruger det meget til at tilgå min Nas Server på mit domene, så er man jo fri for at skifte IP hele tiden om man er ude eller hjemmeWink
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af FasTrak FasTrak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Oprindeligt skrevet af FasTrak FasTrak skrev:

Jo på deres linksys virkede det. Man kunne jo godt lave det i frimwaren som en option man kan slå til eller fra som mange andre producenter har.


Nu er der nok en grund til at de ikke vælger at have linksys inde mere jo. :)

Jeg er ikke sikker på at det vil kunne lade sig gøre som en option i firmwaren. Og i bund og grund kan jeg ikke se hvorfor loopback skal være aktiv, men det er nok bare mig :)
Jeg bruger det meget til at tilgå min Nas Server på mit domene, så er man jo fri for at skifte IP hele tiden om man er ude eller hjemmeWink


Nogen der sagde dovenskab?? :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Toppi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toppi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af FasTrak FasTrak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Oprindeligt skrevet af FasTrak FasTrak skrev:

Jo på deres linksys virkede det. Man kunne jo godt lave det i frimwaren som en option man kan slå til eller fra som mange andre producenter har.


Nu er der nok en grund til at de ikke vælger at have linksys inde mere jo. :)

Jeg er ikke sikker på at det vil kunne lade sig gøre som en option i firmwaren. Og i bund og grund kan jeg ikke se hvorfor loopback skal være aktiv, men det er nok bare mig :)
Jeg bruger det meget til at tilgå min Nas Server på mit domene, så er man jo fri for at skifte IP hele tiden om man er ude eller hjemmeWink
 
Det må du kunne styre i hostsfilen.
Bortset fra det, så kan jeg heller ikke tilgå min qnap udefra. Har åbnet den korrekte port og har tjekket med et port tool at der var hul, men alligevel kan jeg ikke tilgå administrationssiden :(
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 21:53
Hej folkens. Ang. problemer med at tilgå QNAP NAS udefra, så læs lige denne tråd igennem.

På side 2 nævnes at Waoo spærrer visse porte, herunder den, man normalt bruger på NAS'en. Måske det er dét, der er problemet.

Redigeret af huntiedk - 19-Juli-2012 kl. 21:53
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu