recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor skruer Audyssey ned?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor skruer Audyssey ned?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor skruer Audyssey ned?
    Sendt: 01-Marts-2012 kl. 08:56
Hej alle,

Beklager, hvis dette er et nybegynderspørgsmål og besvaret flere gange før, men der er noget jeg ikke helt forstår.

Jeg har netop købt en lille sæt KEF-højttalere (de 5 enheder der følger med 2005.2-sættet) og jeg har selv en XTZ subwoofer som er sat til min Onkyo 607.

Jeg kørte Audyssey-setup i aftes og bemærkede at lyden var meget lav. Nuvel, jeg havde B&W Monitors (4 Ohm) sat til før og de "nye" KEF er 8 Ohm, så lidt nedgang forventede jeg at der ville være.

Nå, men mit spørgsmål går egentlig på, hvorfor at Audyssey sætter mine højttalere ned med -8db og subben -15db. Jeg kan jo selv tænke, at det er for at enhederne skal passe sammen, men hvorfor er der ikke nogle af enhederne som er sat til 0? Jeg synes det virker spøjst at alle enheder skrues ned og ingen af dem ligesom er nul-punkt.

Som jeg husker db-skalaen kan jeg jo ikke bare skrue højttalerene op til 0 og sætte subbem op med 8, for så passer det ikke sammen.... Jeg tror dog at jeg lader min ører bestemmer og fintune det lidt selv :) Subben er nemlig meget meget lav under afspilning, men meget markant under setup.

Det har ikke den helt store betydning udover, at jeg mine børn er "trænet til" ikke at skrue højere op end 10 og nu skal den helt op på 30 før man kan høre noget :)

Er der noget jeg gør forkert?

Ed: Fronterne er skåret ved 80, center ved 60 (?) og sub ved 100 iflg. Audyssey-setup

Mvh.
Kristian


Redigeret af Kristian1204 - 01-Marts-2012 kl. 09:02
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 09:11
Kort sagt så er det vist fordi den afstemmer det sådan at hvis du skruer op på 85 så passer det med reference niveau efter THX-standarden.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 09:52
Kristian
 
Det er helt normalt
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Kort sagt så er det vist fordi den afstemmer det sådan at hvis du skruer op på 85 så passer det med reference niveau efter THX-standarden.


Fint! ... Altså tror jeg Wink
Til top
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Kristian
 
Det er helt normalt


Tak, det tænkte jeg nok... Forstod bare ikke helt hvorfor... Subben er skruet meget langt ned i synes jeg, men det må jeg rode med... :)
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 10:28
Kristian,
 
Det er grundet afstemning med thx standard, har du selv behov for mere bastryk kan du bare skrue op


Redigeret af Therock - 01-Marts-2012 kl. 10:37
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
looners Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér looners Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 17:27
Forstod bare ikke helt hvorfor...
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 17:43
Du har ændret dine højttalere til 6-16 Ohms, ikke?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 17:44
Og hvis du kan, så skru din sub ned ca. 10 minutter (1/6 omgang) og kør Audussey igen.
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 18:01
Hm,
Ja det skal du selvfølgelig gøre inden du kalibrere, et godt tip hvis du ikke har gjort det er at sætte volumen på subben til kl 12 også køre audyssey igen
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 18:32
Tjaa, den med kl 12 er en generalisering. Min Jamo D7 står kun på kl 9 og giver +1 på Audyssey
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 18:59
Sagde også kun det var et godt tip,
Er sikker på han finder hans helt egne præferencer når han bliver mere bekendt med hans eget system
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu