|
lyd til zoner |
Besvar |
Forfatter | |
thoas72
Ny bruger Oprettet: 11-November-2009 Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Marts-2012 kl. 22:33 |
Var over ved nogle venner som havde et setup kun af B&O hvor de de kunne styre alt om hvor lyd kommer ud. De havde tre Zoner stue, køkken og soveværelse og der kunne de skifte rundt så lyd fra tv i stuen kunne spilles rundt i de andre zoner. Eller lyd fra en Apple tv der var koblet til B&O tv'et kunne sendes rundt i de forskellige zoner. Alt sammen super smart.
Men hvordan gør jeg det smartest når man nu ikke har B&O. Mit tv er et Panasonic fra 2008 og der er tilsluttet en Yousee boks, Apple TV og en Popcorn Hour. Vil gerne have et setup der ligesom B&O kunne sende lyd til stue, køkken og soveværelse måske badeværelset med samme mulighed for at sende lyden fra de forskellige ting rundt til zonerne.
Hvilke system skal jeg kigge efter??
Undskyld hvis det har været svaret på før men er ikke helt inde i alle muligheder...
|
|
rawi
Super bruger Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
Funktioner
Tak(0)
|
sonos er nok bedste bud.
|
|
thoas72
Ny bruger Oprettet: 11-November-2009 Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har siddet og kigget på deres system men det er ikke helt klart hvordan jeg får de forskellige lydkilder ind.
Samtidig med jeg f.eks. også kan sende lyden direkte til tv'et uden at det hele skal tændes op.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
B&O Klaus |
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er også flere zoner på moderne surround recievere.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, men ofte med kraftige begrænsninger. Min egen forstærker har 2 zoner, den ene kan kun køre fra analoge lydkilder, den anden fra digitale. Og man får stadigvæk ikke noget betjeningspanel/ir modtager i det rum. B&O styrer hvad komforten angår. Klaus |
|
fausing
Guld medlem Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, men hvordan udnytter man det på samme måde som B&O??? Min fremtidige Denon-2312 har også 2 zoner, men fås der en modtager enhed der sættes op sammen med højtalerne der kan modtage signalet fra fjernbetjeningen?? Det snedige går jo af det hvis man ikke kan betjene de ekstra zoner, uden at pege på recieveren?? Rasmus |
|
jsj1
Super bruger Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man "bygger" sin egen Remote, feks iRule, den styrer dine enheder over netværket, dvs, hvis man har en receiver der kan kontrolleres via tcp/ip, at så behøver man ikke nogen hardware som skal fungere som gateway. Men har man en receiver der udelukkende kan remotes med IR , så køber man feks en global cache gateway, GC 100-xx eller en iTach.
iRule findes som app til din iOS enhed(iPhone /iPod/iPad) eller android enhed. Men det skal siges at det tager LIDT tid at sætte sig ind i. Er man ikke til at lave sin egen, så kan man også købe en færdig app ril at Remote med. Snakker vi Onkyo, så har de lavet en remote app til iOS , hvor du kan styre mange af de gængse ting, OGSÅ zone 2 og 3. Der findes en app fra Oremote, som kan ALT til din Onkyo. Sååååå, man behøver IKKE B&O for at kunne "styre for vildt" :-) :-) |
|
Mvh
Jan |
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg fik selv en ekstra zone remote med til min Denon. Der står noget med at den kører på radio signaler. Om det så kræver ekstra udstyr, ved jeg ikke endnu. Men jeg har købt et sæt Cambridge es30 udendendørs højttalere, som jeg engang skal have sat op som zone 2. Så finder jeg ud af det til den tid. Nogle af de nye recievere som f.eks dem fra Pioneer, har indbygget netværk. Kan det mon betjenes med en smartphone eller app. Derudover er der nas kombineret med netværkstilsluttet medie afspillere, som tidligere nævnt. Det er også den linie b&o er begyndt på, i deres samarbejde med apple. Jeg bruger forøvrigt selv squeezeboz og nas.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |