recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp ! Amatør mangler nye højtalere til TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp ! Amatør mangler nye højtalere til TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HifiMesteren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Marts-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HifiMesteren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp ! Amatør mangler nye højtalere til TV
    Sendt: 07-Marts-2012 kl. 18:03
Jeg er ret sikker på at jeg ikke vil have surround, da jeg ikke har plads til baghøjtalere og alt det pjat..

Det jeg mest leder efter er front højtalere, som giver en helt udemærket lyd til blu ray film på mit panasonic G30 TV, og til lidt musik, og gaming osv... 

Budgettet er absolut maximum, 5000 i alt... helst 3000 faktisk.. men.... det er højtalere + inkl. forstærker og alt det pjat..

Så kan man få noget ordenligt for omkring 5000, helt fra bunden? Fortrækker gerne nyt, men brugt kan vel også bruges..

Mange tak for jeres hjælp ! :)

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 18:14
Stort velkommen til recordere.dkTongue

ja, efter min erfaring og din pris, så kunne det være denne:

Redigeret af Hother - 07-Marts-2012 kl. 18:15
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HifiMesteren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 20:37
Tak for svaret !

Men hvis vi nu siger at det skak være 2 seperate højtalere, da jeg ikke synes den er sååå flot igen den der lange bjælke der... og har heller ikke helt plads til det på den måde ser det ud til..

hvad skal jeg så vælge?

Hvad med det der DALI lektor 2? i front.. og så måske en subwoofer til, og så en forstærker?

Husk jeg ikke ønsker surround, men en god stereo lyd. Jeg er ikke vild med surround systemer eller receivere :P
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HifiMesteren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 20:44
Hvad med det her system, samlet set? er det noget værre lort ? ;D

Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beddemiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 21:20
Denon ceol er ihvertfald en rigtig god forstærker med masser af features. Har selv en sat sammen med et sæt b&w dm685, det overskrider lidt dit budget, men det spiller fantastisk. Kender ikke lige Dali lektor, men tag ned i din lokale hifiklub og hør, det er den bedste måde at finde noget der passer til ens behov.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19516
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af HifiMesteren HifiMesteren skrev:

Så kan man få noget ordenligt for omkring 5000, helt fra bunden? Fortrækker gerne nyt, men brugt kan vel også bruges..

Højttalere, DLS R66
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106230&KW=r66&title=s-dls-acoustic-reality-nye-priser

Forstærker Onkyo 708
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108593&title=s-Onkyo-forstrker-txnr708

Klem dem lidt på prisen, så er du på 5000, for et ganske fint lydanlæg.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HifiMesteren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 00:05
Ser godt ud drenge... tak for svarene... er B&W 68x + ikke noget godt til sådan en onkyo forstærker eller hvad?

jeg regner med at trække både lyd og video igennem en PS3 til forstærkeren og videre til TV på noget TrueHD lossless etc..... :D
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu