recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste løsning til værelse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste løsning til værelse?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kofanger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kofanger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste løsning til værelse?
    Sendt: 10-Marts-2012 kl. 17:51
Hej

Jeg står og mangler nogle højtalere. De skal stå i et lille værelse.
Jeg foretrækker at høre musik fra min computer, så derfor er det rimelig væsentligt, at de kan sættes dertil. 

På værelset står der også en digital piano, som godt kunne bruge nogle eksterne højtaler, dog er det ikke et must, at denne skal kunne kobles til. (Her tænker jeg på studie-monitors)

Jeg har kigget lidt på nogle Adam A5X/A7X og nogle lidt billigere KRK RP6 Rokit G2.

De lyder meget godt begge to. De er også begge to aktive, hvilket er en bonus.

Hvad ville den bedste løsning være? Skal jeg over i nogle passive højtalere eller vil nogle aktive fint passe til mig?

Mvh.
Jonas
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 18:15
Hey hey.

Da jeg ikke ved hvor meget du er interesseret i give for det er det jo et lidt åbent spørgsmål, MEN, her kommer et rigtig godt bud. Smile

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/pc/bw_mm-1_hojttalersystem.htm

Snakker vi lidt billigere er her endnu et bud.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/pc/argon_6340a_hojttalersystem_sort.htm

Sidst men ikke mindst, kig evt på alle deres herligheder her :

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/pc/

Der er en del forskellige prisklasser, så er sikker på du kan finde noget der matcher dine ønsker. Smile

Mvh. Rasmus Fausing

Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 19:15
Hvis du kan holde ud at høre musik på de studiemonitor over længere tid vil jeg tror det er det bedste valg, man får meget for pengene. Alternativt er du ovre i noget aktiv HiFi, men det bliver hurtigt dyrt hvis det skal være godt.

Skal du have en passivt setup kræver det højttalere, forstærker samt DAC, det løber hurtigt op. Men prøv at tjekke brugt markedet, så kan være det helt rigtige dukker op.
Til top
Kofanger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Oktober-2011
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kofanger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 20:54
Tak for feedback begge to. :-)

Ja det optimale var nok at satse og købe et par. Hvis jeg så ikke kan lide dem, så kan jeg bare bentte mig af returretten.

Jeg vil bruge MAX 5 k på højtalerne. Så det bliver nok nogle studie monitors, da jeg også har mulighed for at tilslutte mit digital klaver(Roland FP7-F).
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 08:43
Jeg har været rigtigt glad for mine Audioengine A5. De giver i mine øjne rigtigt god lyd for pengene uden at være helt så "skarpe" som almindelige studiemonitorer.

/ask
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu