recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snydt på DBA.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Snydt på DBA.

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Brug privatbetaling.dk og lær af det ikke så meget andet at sige. Hvis ikke sælger vil bruge denne betalingsform,kan du måske allerede filtrere nogle fra, uden at bruge en masse krudt på sælger. Held og lykke med næste handel. 

Du kan filtrere mig fra også, selv om jeg ikke er scammer.

Som sælger tilbyder jeg køber at komme hjem til mig, se varen, afprøve varen, tage en diskussion hvis tingene ikke er helt som han/hun ønsker, gå igen uden at købe eller give mig nogle penge og få varen med det samme. Dejligt problemfrit og ingen sure miner og besvær efterfølgende.

Nogle købere siger nej tak til tilbuddet om at checke varen ud inden køb i en face-to-face handel og vil gerne have mig til at sende varen istedet. Det betyder ekstra bøvl for mig. Jeg skal bruge tid på at pakke varen forsvarligt ind, jeg skal stå i kø på posthuset og efterfølgende kan jeg risikere bøvl med køber hvis post.dk får smidt varen væk, trampet på pakken eller hvis køber ikke kan lide farven på varen alligevel. Det kan også være at køber er direkte uærlig og påstår varen aldrig er modtaget. Forsendelse giver mig som sælger en masse risiko for bøvl, så jeg insisterer på at få pengene før jeg rør en finger, gør endnu engang køber opmærksom på tilbuddet og fordelene ved en face-to-face handel og beder køber acceptere af efterfølgende bøvl er købers problem. Jeg pakker varen ind så godt jeg kan og hjælper gerne med at efterlyse varen hvis post.dk smider den væk, men risikoen er købers problem, ikke mit.

Hvis du så insisterer på at involvere privatbetaling.dk er det ikke nok med at jeg skal igennem bøvlet med at indpakke og stå i kø på posthuset, du vil også have mig til at acceptere at jeg ikke får en klink hvis du lyver og påstår at jeg sendte en tom papkasse. Hvorfor pokker skulle jeg gå med til det?


Redigeret af strandvasker - 17-Marts-2012 kl. 10:41
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Online
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Martin Pedersen Martin Pedersen skrev:

og jeg konstateret at hendes numre er taletidskort.
 
Dem uden en adresse vil jeg ikke handle med mere.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 13:36
Personligt gider jeg heller ikke diverse betalingstjenester, der kan betyde problemer, hvis jeg møder en uærlig køber.
Når der er tale om forhåndsoverførsel af penge er det altid en god ide at have checket lidt på forhånd.
Jeg handler som udgangspunkt kun med sælgere/købere som får gode omtaler på det forum man handler og jeg checker altid telefonnummer/adresse inden handel.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 14:00
Meld det til politiet.
 
Hvis du har et konto nummer er sagen let at opklare.
 
Svindlere skal stoppes.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 19:22
Jvf thor-thor ovenfor kunne det være rigtigt rart med et rating-system på dba og gul & gratis - så folk nemt og hurtigt kan vurdere at det er en troværdig sælger de har med at gøre.
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Brug privatbetaling.dk og lær af det ikke så meget andet at sige. Hvis ikke sælger vil bruge denne betalingsform,kan du måske allerede filtrere nogle fra, uden at bruge en masse krudt på sælger. Held og lykke med næste handel. 

Du kan filtrere mig fra også, selv om jeg ikke er scammer.

Som sælger tilbyder jeg køber at komme hjem til mig, se varen, afprøve varen, tage en diskussion hvis tingene ikke er helt som han/hun ønsker, gå igen uden at købe eller give mig nogle penge og få varen med det samme. Dejligt problemfrit og ingen sure miner og besvær efterfølgende.

Nogle købere siger nej tak til tilbuddet om at checke varen ud inden køb i en face-to-face handel og vil gerne have mig til at sende varen istedet. Det betyder ekstra bøvl for mig. Jeg skal bruge tid på at pakke varen forsvarligt ind, jeg skal stå i kø på posthuset og efterfølgende kan jeg risikere bøvl med køber hvis post.dk får smidt varen væk, trampet på pakken eller hvis køber ikke kan lide farven på varen alligevel. Det kan også være at køber er direkte uærlig og påstår varen aldrig er modtaget. Forsendelse giver mig som sælger en masse risiko for bøvl, så jeg insisterer på at få pengene før jeg rør en finger, gør endnu engang køber opmærksom på tilbuddet og fordelene ved en face-to-face handel og beder køber acceptere af efterfølgende bøvl er købers problem. Jeg pakker varen ind så godt jeg kan og hjælper gerne med at efterlyse varen hvis post.dk smider den væk, men risikoen er købers problem, ikke mit.

Hvis du så insisterer på at involvere privatbetaling.dk er det ikke nok med at jeg skal igennem bøvlet med at indpakke og stå i kø på posthuset, du vil også have mig til at acceptere at jeg ikke får en klink hvis du lyver og påstår at jeg sendte en tom papkasse. Hvorfor pokker skulle jeg gå med til det?


Øh..

1. Køber kan ikke bare lyve og få sine penge tilbage, så har du ikke læst retningslinjerne godt nok.
2. Det er ikke altid at man kan handle face to face det er der privatbetaling er meget fint efter min mening, den mening behøver vi jo ikke at dele.


Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

1. Køber kan ikke bare lyve og få sine penge tilbage, så har du ikke læst retningslinjerne godt nok.

Jo, jeg er typen der læser det med småt. Køber skal blot fremvise en politianmeldelse på at han/hun mener jeg har snydt, så ser jeg som sælger ikke en klink.

Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

2. Det er ikke altid at man kan handle face to face det er der privatbetaling er meget fint efter min mening, den mening behøver vi jo ikke at dele.

Det gør vi så heller ikke, og du er naturligvis velkommen til at nøjes med at handle med de 17 andre der også synes det er fedt at bruge privatbetaling.dk.. Smile
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 09:56
Jeg har handlet rigtig meget på nettet gennem tiderne og er sjældent blevet snydt. For år tilbage købte jeg dog 2 iphones som skulle sendes og jeg jeg lavede en bankoverførsel. Telefonerne kom aldrig og personen havde opgivet falsk navn og et ubrugeligt telefonnummer. Jeg politianmeldte det, men kom aldrig videre i sagen. For nylig har jeg købt nogle ram, betalt med bankoverførsel, og de er så heller ikke dukket op. Her virker sælger så ærlig nok, men har sendt som brev, som umiddelbart er forsvundet... Mit råd mht. internethandel er at nr. 1 selvfølgelig er at møde fysisk op hos sælger, og betal kontant. Nr. 2 er at få sendt varen som pakke med trackingnummer og betale med Paypal som jeg er stor tilhænger af.

Redigeret af buenso80 - 19-Marts-2012 kl. 09:57
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 10:16
Jeg sælger og køber også en del for tiden og problemerne udgør da heldigvis en meget lille procentdel. Blev snydt et par gange til at starte med da købere ville have tilsendt varen inden overførsel af penge - det har jeg så ikke gjort siden - så hellere gå glip af et salg. Derudover har jeg prøvet at pakken er blevet smidt væk af GLS og jeg så måtte fortælle køber at de købte ting var væk og jeg desværre kun kunne give ham pengene tilbage - også lidt træls, men ikke noget man selv var herre over. Når jeg køber noget, plejer jeg også at checke op på navn, telefonnumre, adresse evt. andre annoncer, cpr-validering osv - og så skal tingene gerne "hænge sammen" - er endnu ikke blevet snydt som køber - heldigvis :-)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Derudover har jeg prøvet at pakken er blevet smidt væk af GLS og jeg så måtte fortælle køber at de købte ting var væk og jeg desværre kun kunne give ham pengene tilbage

Den forstår jeg så ikke helt, hvorfor er det dit problem at køber ikke selv gad hente det han/hun havde købt og istedet ville have et transportfirma involveret?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Derudover har jeg prøvet at pakken er blevet smidt væk af GLS og jeg så måtte fortælle køber at de købte ting var væk og jeg desværre kun kunne give ham pengene tilbage

Den forstår jeg så ikke helt, hvorfor er det dit problem at køber ikke selv gad hente det han/hun havde købt og istedet ville have et transportfirma involveret?

Vedkommende har betalt mig for nogle varer som ikke er modtaget - og de er sendt som pakke med forsikring, så det er da en no-brainer!? (At det så var et helvedes bøvl at få penge retur fra GLS var så bare ærgeligt - på trods af at det var et mindre beløb)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Vedkommende har betalt mig for nogle varer som ikke er modtaget - og de er sendt som pakke med forsikring, så det er da en no-brainer!? (At det så var et helvedes bøvl at få penge retur fra GLS var så bare ærgeligt - på trods af at det var et mindre beløb)

Oh, havde ikke lige luret at du fik forsikringspenge for pakken, så giver det god mening.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu