recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Sagem ICD60 selector?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativer til Sagem ICD60 selector?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kitsch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativer til Sagem ICD60 selector?
    Sendt: 03-April-2006 kl. 16:50

hej alle

Jeg er ny på dette felt, så måske dette spørgsmål er lidt langt ude!!

Jeg kom bare til at tænke på om man skal købe den Sagem 60 som TDC sælger til pt 1600,- eller om man kan købe en anden model fra Sagem eller andre, der kan det samme. Man kan sikkert finde den en del billigere i udlandet, men vil den virke med TDC? Sagem 60 fremgår ikke af Sagems hjemmeside, er den specialproduceret til TDC?

Hvad har I givet for jeres Sagem 60??

Med venlig hilsen
     Lasse Ramsgaard

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2006 kl. 17:30
Den koster nu kun 595 kr
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
kitsch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2006 kl. 17:51

Citat fra TDC's hjememside:

"Sagem 60 uden abonnement på programpakke 1.595 kr."

Taget fra http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=slctr_priser&_nfls=false

Men den er også i restordre pt.

Med venlig hilsen
     Lasse Ramsgaard

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2006 kl. 17:58

Oprindeligt skrevet af kitsch kitsch skrev:

"Sagem 60 uden abonnement på programpakke 1.595 kr."

Ahh, så kan jeg måske få solgt min kun lettere brugte Sagem 60 til en fornuftig pris nu hvor dumping-priserne hos TDC er overstået

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2006 kl. 21:38
jeg er ny, men hvordan fungere det med det selector-halløj - der hvor jeg bor er det køge fællesant som vi får ind, kan man bruge en selector box der og hvordan fungere det, er alle kanalerne så digitale og dermed et super skarpt billed go kvalitet???
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 11:04

Til Stay_Bamboocha

Selector kræver signal fra TDC, det ved jeg ikke lige, om Køge fællesant. har. Forslag: Spørg dem eller TDC, som du kan ringe gratis til på 80 80 80 80.

Sakset fra TDC's side:

Forudsætninger for Selector

For at få fuldt udbytte af Selector skal du være tilsluttet kabel-tv og tilmeldt Mellem- eller Fuldpakken.

Hvis du kun er tilmeldt Grundpakken, kan du benytte Selectors I-TV-services, samt få TV1000, CANAL+ og Hustler TV.

M.h.t. digital: Ja, Sagem 60 har slet ingen analog tuner, så alt kan modtages digitalt, når man har Mellem- eller Fuldpakke.

M.h.t. kvalitet: Tjek f.eks. denne tråd:  http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10910& PN=1&TPN=100

_________

Til Lasse/Kitsch

Jeg gav 595,- Indtil i dag var der kampagnepris på Selector med 1.000 kr. i rabat. Det har dog (altid?) været muligt at få rabat ved at abonnere på programpakker, i længere tid kunne man få en Sagem 60 gratis ved at tegne mindst et års abonnement på Canal+.

Mig bekendt er eneste alternativ til Sagem 60 her i DK en brugt Selector.

Teledanmark og TDC OnCable = Sagem ICD 3000 ('97-'99) 
Casema = Sagem ICD 4210 ('00-'05)
Sagem ICD 60 (nuværende model, aktuelt er der leveringsproblemer)

Modeller til andre lande kører med anden firmware, og TDC og Sagem samarbejder om den, der bruges her i DK. Uden at være sikker vil jeg tro, at der er tale om specialproducerede bokse.
Fjernbetjeningerne har dansk tekst på tasterne. Der er også danske æsker og manualer, og lidt kabler, der passer hos os, medleveres og menuerne refererer også til TDC's net og telefonnumre m.m.

Endelig er der også en helt ny model på vej. Stay tuned!



Redigeret af Carser - 05-April-2006 kl. 21:24
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Varming Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 15:01

Øh - det betyder vel ikke alverden at andre lande kører med anden firmware, så længe det er en DVB-C receiver med Viaccess CAM man benytter?

Som eksempel har jeg da tidligere modtaget Kabel TV vha. et DVB-C kort til computeren, hvilket virkede helt fint.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 15:12

Den med DVB-C kortet er jeg med på, Varming.

Prøv lige at læse spørgsmålet i toppen igen.

Kan du anbefale en anden boks, en du VED kan bruges på TDC Kabel TV? Og i givet fald hvilken?

Som sagt: Mig bekendt er eneste alternativ til Sagem 60 her i DK en brugt Selector.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Varming Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 20:22

Ærgeligt du ikke fangede pointen så....  

Min pointe var, at hvis et standard DVB-C kort kan bruges til TDC Kabel TV, så burde de fleste DVB-C receivere med Viaccess CAM vel kunne bruges.

Omvendt - forklar mig lige hvorfor de IKKE skulle virke.. ?

Jeg regner med at købe en Topfield 5200 DVB-C dual-tuner recorder, så skal jeg gerne melde tilbage om den virker på TDC Kabel TV.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 20:58

Det er muligt, at jeg ærgerligt nok ikke har fattet pointen.

Det er omvendt også muligt, at du ikke helt har forstået, hvad jeg skrev i går kl. 11:04 om TDC's samarbejde med Sagem om hardware, firmware m.m. Jeg har en del data fra Selectors produktchef om bl.a. dette.

Anyway: Jeg synes, det er ærgerligt at risikere at få sig en helt eller delvist  inkompatibel (f.eks. m.h.t. Guide, Selector Cinema og filmbestilling) modtager fra det store udland, der udfra dine indlæg BURDE virke, end at få noget, man VED duer og som leveres med dansk dokumentation m.m.

Især, når man kan finde sig en brugt Selector til få hundrede kroner. 

Og finder du et svar på "Kan du anbefale en anden boks, en du VED kan bruges på TDC Kabel TV? Og i givet fald hvilken?", så hold dig ikke tilbage. Jeg siger ikke, de slet ikke findes, og alternativer er altid interessante.

Det sidste (om Topfield recorderen kan bruges) er du mere end velkommen til at lade os vide.  

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2004
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 08:07
Man kan også anvende en Dreambox 500c til TDC-kabelnet.
Og ja, Topfield kan også bruges.

m@dsen
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
damiendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 09:30

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

jeg er ny, men hvordan fungere det med det selector-halløj - der hvor jeg bor er det køge fællesant som vi får ind, kan man bruge en selector box der og hvordan fungere det, er alle kanalerne så digitale og dermed et super skarpt billed go kvalitet???

Hej Stay_Bamoocha!

Jeg er også på Byfællesantennen i Køge og har haft Selector/boks siden 1999. Og ja, billedet er rigtigt godt.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu