recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Sagem ICD60 selector?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativer til Sagem ICD60 selector?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Corleone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 11:01

Hej

Hvis nu man har TDC kabel-tv, men ikke liiiige betaler abb. kan man så stadig bruge en selector uden at TDC opdager man ikke betaler abb.???

Don C

Helt tilfreds med TV: Samsung LE-40M61 HDD: JVC DR-MH300SE Reciever: JVC RX D301
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Corleone Corleone skrev:

Hej

Hvis nu man har TDC kabel-tv, men ikke liiiige betaler abb. kan man så stadig bruge en selector uden at TDC opdager man ikke betaler abb.???

Don C

Hej Don C,

Rent principielt: Dette forum udelukker beskeder med ulovligt indhold.

Rent abonnementsmæssigt: En Selector i sig selv kræver intet abonnement.

Jeg ved ikke, om du tænker på betaling for grund-, mellem- eller fuldpakke, det kan TDC (evt. sammen med udlejer) afsløre, at der evt. snydes med.

Det har de gjort i mange tilfælde, jeg har sludret lidt med nogle af deres medarbejdere om det og om, hvad de har fundet af div. uatoriserede kabler og udstyr her og der. Der gives også pænt store bøder. 

For at få adgang til at modtage skal boksen have et gyldigt kort (smartcard) udstedt til dig - ligesom en mobiltelefon skal have et SIM-kort for at virke. Det koster 199,- om året.

Decideret abonnement er kun krævet på specielle pakker som f.eks. Canal+ og TV 1000. Det har jeg ikke selv.

TDC's egne oplysninger og betingelser: http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=tv&_nfls=false

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Man kan også anvende en Dreambox 500c til TDC-kabelnet.

Er det noget du ved eller noget du har hørt?

Jeg er nemlig meget interesseret i at kunne bruge en DreamBox til TDC Kabel-TV, men har ikke villet investere i en, hvis den ikke virker ordentligt...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 12:41

Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Man kan også anvende en Dreambox 500c til TDC-kabelnet.
Og ja, Topfield kan også bruges.

Så har jeg lært lidt nyt. Jeg ved ikke, hvad de koster og kan.

Er der prismæssigt tale om en fordel fremfor med en boks fra TDC/Sagem eller er det mere andre features, der tæller, hvis man vælger sådan én?



Redigeret af Carser - 06-April-2006 kl. 12:42
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Corleone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 15:46

Hej Carser

Tak for dit svar, men jeg vil gerne lige uddybe hvorfor jeg ikke betaler abb. for det har intet med ulovlige kabler at gøre.

For 4 år siden, da TDC satte abb. prisen op i den forening jeg bor, skrev jeg at vi ikke længere ville have abb, og modtog også en bekræftelse fra TDC..... MEN de har aldrig fjernet "signalet" så i de sidste 4 år har vi haft "gratis" kabel-tv.

Men nu da jeg har fået fladskærm, vil jeg jo gerne have mest muligt ud af den, men hvis jeg får lavet et smartcard udstedt til mig, kan de jo se at vi ikke har noget abb.... eller hvad? For så ryger det gratis kabel-tv, og jeg vil da gerne spare 274 om måneden

Don C

Helt tilfreds med TV: Samsung LE-40M61 HDD: JVC DR-MH300SE Reciever: JVC RX D301
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 16:19

Hej igen Don C.

Tak for din uddybning. 4 år med gratis kabel-TV. Det må jeg sige!

Situationen er lidt speciel, og jeg ved ikke, hvad TDC vil gøre eller opdage, hvis eller når du køber et kort. Umiddelbart lyder det jo som deres fejl, når aftalen om intet signal fra dem er bekræftet på skrift.

Mon ikke, der bare officielt skal åbnes igen, betales for pakke fremover på normale vilkår og de så må sluge kamelen, hvis de erfarer, at de aldrig fik lukket det ned? Der kan næppe blive tale om kæmperegninger på 4 års "smugkig" eller nogen bøder - medmindre det er nogen i foreningen, der ulovligt har (gen)åbnet og ikke TDC, der bare ikke fik lukket.

Hos os - en andelsboligforening - har vi fuldpakke, TDC har service på anlægget, der også har fået Webspeed, og med det hele koster det på radio- og TV-siden 159,-/md. via huslejen. Jeg betaler naturligvis også licens og så 199,-/år til kortet i boksen. 



Redigeret af Carser - 06-April-2006 kl. 16:43
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af damiendk damiendk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

jeg er ny, men hvordan fungere det med det selector-halløj - der hvor jeg bor er det køge fællesant som vi får ind, kan man bruge en selector box der og hvordan fungere det, er alle kanalerne så digitale og dermed et super skarpt billed go kvalitet???

Hej Stay_Bamoocha!

Jeg er også på Byfællesantennen i Køge og har haft Selector/boks siden 1999. Og ja, billedet er rigtigt godt.

 

Okay super, hvordan er signalet ellers......er det ok skarpt uden selector-box - har lige bestilt samsung LE32M61B, var bange for et for dårligt billed fra ant. på et 40"

Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2004
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Man kan også anvende en Dreambox 500c til TDC-kabelnet.

Er det noget du ved eller noget du har hørt?

Jeg er nemlig meget interesseret i at kunne bruge en DreamBox til TDC Kabel-TV, men har ikke villet investere i en, hvis den ikke virker ordentligt...


Jeg ved med sikkerhed at der erflere der bruger DM500C til TDC´s kabelnet. Jeg har selv på et tidspunkt brugt en LuxYear, så det er også et alternertiv hvis man ikke vil bruge Selector.
Jeg ville dog slå koldt vand i blodet, der er forlydner om at TDC langcerer en ny box op til VM i fodbold.

m@dsen
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
damiendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Oprindeligt skrevet af damiendk damiendk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

jeg er ny, men hvordan fungere det med det selector-halløj - der hvor jeg bor er det køge fællesant som vi får ind, kan man bruge en selector box der og hvordan fungere det, er alle kanalerne så digitale og dermed et super skarpt billed go kvalitet???

Hej Stay_Bamoocha!

Jeg er også på Byfællesantennen i Køge og har haft Selector/boks siden 1999. Og ja, billedet er rigtigt godt.

 

Okay super, hvordan er signalet ellers......er det ok skarpt uden selector-box - har lige bestilt samsung LE32M61B, var bange for et for dårligt billed fra ant. på et 40"

Jeg kører ofte uden om Selectoren, da jeg foretrækker at skifte kanaler på mit tv - et LG 42PX4R. Også her er signalet glimrende, måske det bedste jeg har set på en plasmaskærm

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 10:13

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Man kan også anvende en Dreambox 500c til TDC-kabelnet.
Og ja, Topfield kan også bruges.

Så har jeg lært lidt nyt. Jeg ved ikke, hvad de koster og kan.

Er der prismæssigt tale om en fordel fremfor med en boks fra TDC/Sagem eller er det mere andre features, der tæller, hvis man vælger sådan én?


Da det ikke har væltet ind med svar, søgte jeg lidt på nettet og fandt lige denne tråd om bl.a. DM500C.

Hvis man kan undvære Guide, kan leve med en dårlig tuner og finde ud af at opdatere den, er den åbenbart et anvendeligt alternativ.

En svensker skriver om sin egen her, bl.a.

Den kräver faktiskt ganska mycket kunnande i både Windows, Linux och nätverk.”

Tektronic skriver:

”Dreambox 500 C kan ikke nødvendigvis anvendes på alle kabel TV net.”

og tager 2.195,- for den. En del mere end en ny Sagem 60 koster.

”En annan nackdel är att den är inte så stabil, det finns en hel hög med buggar och boxen hänger sig lite då och då.”

Hvorfor skulle man købe den, hvis man har TDC Kabel-TV og vil se digitalt TV?
 
Det eneste, jeg kan se kunne være smart, er, at den har mulighed for netværk og cardsharing.

Jeg synes stadig, det er ærgerligt at risikere at få sig en helt eller delvist inkompatibel (f.eks. m.h.t. Guide, Selector Cinema og filmbestilling) modtager.
Især, hvis den ovenikøbet måske er ustabil (det er muligt, softwaren er årsag og er rettet til siden det blev skrevet) og samtidig koster mere end en boks, TDC sælger og supporterer.



Redigeret af Carser - 07-April-2006 kl. 10:15
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Hvorfor skulle man købe den, hvis man har TDC Kabel-TV og vil se digitalt TV?

Den har én meget stor fordel frem for de fleste andre bokse:

Den gemmer programmerne digitalt - dekodet - på sin interne HDD, så man kan kopiere hele Transport Stream filen til sin PC og viderebehandle den til at brænde på DVD.

På den måde kan du f.eks. få valgfrie undertekster på Canal+ på både dansk, svensk, norsk og finsk. Og du får leveret dine optagede programmer i præcis den kvalitet som de blev sendt i.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 12:05

Det var en god forklaring, og den fordel kan jeg godt forstå. At kunne optage uden kvalitetsforringelse er jo ultimativt. 

Så vidt jeg kan se f.eks. her, har Dreambox 500C (og det er specifikt den, m@dsen og jeg taler om) bare ikke nogen intern harddisk eller plads til, at man selv kan indbygge en.
Det var derfor, jeg spurgte uden at nævne noget om optagelse i "Hvorfor skulle man købe den, hvis man har TDC Kabel-TV og vil se digitalt TV?"

Umiddelbart ser det for mig ud til, at 7020/7025 modellerne, der kan udvides m/HD, koster ca. det dobbelte af en 500C's pris. Med udgiften til en HD kommer man let op på, hvad man kan få både en Selector og en HDD/DVD recorder for.

Så er det ikke i realiteten mere et spørgsmål, om man er til

  • netværk + evt. kort- og fil-deling + brænding på pc-drev eller til
  • et set-up med modtager, optager og TV, der kan køre og desuden brænde DVD'er uafhængigt at noget pc-netværk?
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu