recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Sagem ICD60 selector?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativer til Sagem ICD60 selector?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 12:09
Okay, jeg var ikke klar over, at 500C ikke havde mulighed for HDD (jeg mener dog, at den har mulighed for Samba, dvs. en PC HDD, men det er for mig uinteressant).

En anden fordel er, at man kan programmere den over InterNettet (hvis man har ADSL derhjemme), hvilket jeg benytter mig af til min 7020 som har DVB-S tuner.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 12:25

Tak for hurtigt svar, og jeg var da også tæt på at spørge, hvilken model, du selv havde.  

Mulighederne er meget spændende, og det er måske også dem, kitsch - der oprettede tråden - har haft i tankerne.

Er din boks stabil og nogenlunde fri for bugs?

_____________

Jeg har forresten fundet lidt mere om det tekniske ang. Topfield TF 5200 hér (Tysk).

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Er din boks stabil og nogenlunde fri for bugs?

Nu crasher den garanteret hele weekenden, når jeg siger dette :

Den har kørt helt fint siden jeg fik den installeret i december. Jeg kører Sky Digital på den, og det eneste problem er, at jeg er nødt til at logge på boksen med TelNet og genstarte CAM-driveren hvis boksen har været slukket og tændt. Af en eller anden grund skal den lige genstartes efter at boksen er kommet helt op at køre, ellers har den periodiske kodnings-udfald, hvor den ikke dekoder korrekt.

Redigeret af HeartWare - 07-April-2006 kl. 12:43
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 13:24

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Nu crasher den garanteret hele weekenden, når jeg siger dette :

Uha-uha Keld , pas på med negative tanker, "mind over matter"  

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


Den har kørt helt fint siden jeg fik den installeret i december. Jeg kører Sky Digital på den, og det eneste problem er, at jeg er nødt til at logge på boksen med TelNet og genstarte CAM-driveren hvis boksen har været slukket og tændt. Af en eller anden grund skal den lige genstartes efter at boksen er kommet helt op at køre, ellers har den periodiske kodnings-udfald, hvor den ikke dekoder korrekt.

En meget ærlig melding.

Vi har jo begge en "Selector Classic"  at sammenligne med, og sådan en er trods lidt firmware, der desværre aldrig er blevet perfektioneret (WSS, copy-once etc.), efter min erfaring en ret stabil sag.

Ja, den nye (fik en selv for en måned siden) er også stabil, den skal bare have strøm på for ikke at glemme, at man har valgt 16:9 TV - hvis man altså har det. Dog har jeg en gang eller to fået tastet et eller andet mens jeg fik zappet ind på noget uden abonnement på, og så frøs den og dens "omfattende display" gik i sort. 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 13:38
Nu skal det måske også lige tilføjes, at Viaccess driveren til DreamBox er en software-driver (den skal stadig bruge originalt kort), da Sky Digitals Viaccess-CAM ikke kan købes løst.

Det er derfor en eller anden DreamBox entusiast, der har kodet en CAM-emulator som kan snakke med Skys originale kort og levere dekodningsdata til boxen.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Think-T-wice Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 00:41

Vedr. hvad TDC (burde) vil gøre i forbindelse med oprettelse af kort til Selector, er at ved henvendelse i butik, vil de slå vedkomnes adrs. op og den vil jo vise at der ingen pakke er, dvs at den skal åbnes og efterflg.  betales. evt. mod genåbnings gebyr! Der kan du jo lade "bomben" sprænge og spare omkoblingsgebyret

Jeg er overbevist om at der IKKE skal betales for de gratis år.

Helt som Carser skriver..

Mvh

Think-T-wice
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af damiendk damiendk skrev:

[QUOTE=Stay_Bamboocha][QUOTE=damiendk]

Jeg kører ofte uden om Selectoren, da jeg foretrækker at skifte kanaler på mit tv - et LG 42PX4R. Også her er signalet glimrende, måske det bedste jeg har set på en plasmaskærm

 

præcis det samme her, gider nemlig næsten heller ikk sidde med flere fjernbetjeninger......nå så må det sgu også være fint på vores når det kommer og det skal bare forsat være samsung 32" - desværre ingen samsung i 37"

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu